Showing posts with label Duit. Show all posts
Showing posts with label Duit. Show all posts

Thursday, September 20, 2012

RM 2,993,908.00 Sahaja | Gelap Mata Sekejap

kredit kat FB sape entah
Salam,

Lame nye tak bukak blog....alamak.....nape interface nak post entry dah rupe sangat - sangat alien.....arrrrgggggg....

tak per...internet nih nak suruh aku belajo bende baru arrr....camner nak post picture nih.....(sambil mencari - cari butang nak bubuh picture)...

Yes...akhirnya jumpa jugak dikau....apesal lah Goggle nih...suke tukar interface sesuka hati...bukan aku dah tak nak pakai ke interface nih.....(sambil upload picture yang nak dibubuh)...

Seminit kemudian...setelah internet kesiputan menuju laptop aku...

Monday, July 4, 2011

Tq Motor Trader...ME Sekali Lagi.. Nuffnang Terbaik

Salam,

Entry khas untuk Nuffnang Babes and Men...

Tailo arrr...

Tq bebanyak pasal u all kasik ME kat belog aku nie...

pada tokey Motor Trader...terima kasih sebab sudi memilih belog nih...walaupun belog nih cam dah semput...woohaa....ape2 - ape pun...hope tokey Motor Trader pun dapat benefit dari belog aku jugak...

itu ja..sekian...mari sama - sama bekerjasama....chhoooii..:)

p.s: aper lagi..jom usha iklan Motor Trader di sinik...korang pi klik kat sisi kanan korang tuh ek...bawah nih just picture jaaa...promotion le kate ko....:)


Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Thursday, June 16, 2011

Adekah Korang Peminjam Ingkar PTPTN

Salam,

Hari nih aku nak share dengan korang pasal blacklist peminjam ingkar yang disenaraihitamkan oleh jabatan Imigresen...

Sila layari SINI dan taiplah no KP korang ek...sebelum tuh, baca Al - Fatihah galak kali....sebelum menekan enter...heheheh...

okeh..good luck kat korang semua



p.s : aku dah check dan keputusannyer adelah amat bagus....tq PTPTN....ahcooii..
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Tuesday, May 3, 2011

Pembiayaan Peribadi MBSB Pakej Waslah Potongan Gaji Melebihi 60%....

Salam,

Korang semua....sape kene blacklis..saper..ini berita baik...okeh...boleh usha kalu soka....:)
  • Pinjaman sehingga RM300,000 selama 25 tahun
  • Kadar Keuntungan tetap Serendah 3.5%
  • Kelayakan gaji sehingga 80% potongan gaji tidak melebihi 60%
  • Bayar selepas 6 tahun
  • Payout sehingga 96%
  • Kakitangan baru sekurang2 ada 1 payslip boleh mohon
  • Kontrak Boleh Mohon Melalui Koperasi Yang Sedia Ada

Semak Kelayakan anda:  www.mbsbtemanku.com/form.php?aid=186

Atau Smskan Nama Penuh, No KP, Gaji Pokok + Elaun Tetap ,Potongan kwsp,Angkasa,Lain2 Potongan,Gaji Bersih ,Nama Jabatan..                 

Hubungi Segera Msarosnizan (Shahrul) 019 3066992  atau melalui email untuk sebarang pertanyaan.
*STATUS BLACKLIST JUGA BOLEH MOHON


p.s: lepas nih..sape yang terbukak cawangan baru..sila jangan serang aku naaaa..pi kawal sendiri..

.tersedak mak nokkkk...!!!

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Sunday, April 24, 2011

Iklan Baru Dari Churp - Churp Lagi...





Salam,

Lagi - lagi klik baru...untuk share dan tontonan umum...korang nak menang kete Honda pun booollleeehhh...okeh..

p.s : jom join dan klik kalu mau...boleh usha kat sebelah kanan lagi tuh...okeh....:)

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Jom Race Wehhhh...dapat BB pree pun okeh gok...



Salam,

ape ke bende benatang klik - klik kat atas tuh ek......ooo..kalu nak tau, jap..jap...aku letak penerangan dia...






p.s: so..jom berlumbe - lumbe ek..klik kat belah kanan korang tuh...

yuk...join yukkkk!!! 

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Saturday, April 16, 2011

Balasan Allah Jua Pasti Menanti Pada Yang Hak

Salam Sayang,

Ini adelah entry marah....sila jangan kasik orang lain marah jika tak mau dikasari oleh orang lain....okeh.

Adelah dimaklumkan aku sedang berkeadaan marah....dan nak sambung entry pasal SAMPAH.

tak tau entry tuh....sila klik SINI

Dan, biler cerita pasal SAMPAH, aku akan ingat tarikh April yang amarah......

Dan, biler tengok result macam SAMPAH, aku kembali MARAH.

Konklusinya,

MARAH dan SAMPAH buat aku MENYAMPAH. itu jaaa....tata.titi tutu.

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, April 11, 2011

Makan Sampah Ker Kami Di Masa Depan

Salam sayang,

Wahai web blog yang aku cintai....



kredit dari Yahoo Image

Hari ni..aku nak share kisah di balik MAKAN SAMPAH.....adekah korang tau....zaman sekarang...kerja semakin sukar nak dapat....lelaki tiada pasangan sebab khuatir bini or anak diorang MAKAN SAMPAH....perempuan semakin pandai..semua nak masuk universiti...woohaa....memang perempuan sekarang sangat pandai.....itu aku tak menafikan....

So..berbalik dari MAKAN SAMPAH.....berbalik dari faktor kekurangan kerja di sini....bukan kat sini ja...seluruh dunia.....hatta kat Bangladesh pun nak makan nasi ka..nak makan bende len ka..mesti MAKAN DENGAN CILI...supaya boleh minum air banyak - banyak..sampai kenyang.....Ss...please.....buatlah sesuatu agar cucu cicit...dan orang len boleh makan nasi, makan ayam supaya sihat sejahtera......BUKAN MAKAN SAMPAH akibat nak DAPAT KERJA PUN SUSAH....

p.s : maklumlah, dunia zaman sekarang kene survive...LIFE is WAR. Jangan biarkan semua masyarakat terpaksa MAKAN SAMPAH untuk hidup. MAKAN TELUR BUSUK sebab TELUR BUSUK menjadi murah..dan boleh dikategorikan sebagai SAMPAH...

dah...esok aku belasah lagi...

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, April 4, 2011

RM 3672.90...Nilai terkini....akan diterjah

Salam sayang,

Hari nih nak cerita pasal duit. Korang mesti nak terjah kan, bile ader orang cerita pasal duit..maklumlah, dunia kini amat mementingkan duit, even nak kahwin pun pakai duit riban - riban..melebihi RM 3672.90. hahahhaha...


kredit dari Nur Diana

sekarang aku nak tanyer korang, kalu korang perempuan kan..aper sebab korang or family korang mencekik darah biler bab duit - duit hantaran kahwin nih???ce citer sebab aper okeh....please...any women in da world, respon pleaseeee.....bakal bini Tukang Karut pun boleh respon..okeh...

p.s : untuk pengetahuan korang, RM 3672.90 tuh timbul sebab aku mimpi pagi tadi.....kire baru ja bangun dan terus pegi kerja.....hahahahah...ader kaitan tak dengan hidup aku....hanya Allah yang Maha Tahu.

p.s : kalu aku tengok cerita Arrival, lepas nih kita beralih matawang ke Israel...dan bertukar ke Duit Elektronik...so, please simpan duit yang ade sekang elok - elok...


Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Wednesday, March 30, 2011

E- Mail Pemalsuan LHDN

Salam sayang,

Cerita gempar, pemalsuan email yang dikenalpasti....sila check sebelum terlambat..kang menyesal tak sudah.....okeh...kredit to Mrs. Rosminah atas pemberian info nih...





p.s : so, sekarang nih...dunia dah makin canggih...IT sana sini...so, please beware aper - aper maklumat yag korang dapat.....heheheh...silap - silap, aku punyer maklumat nih pun salah...aigoooo....sila percaya ini adelah maklumat benar...dari LHDN, untuk dikongsi bersama.


Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, March 14, 2011

Jual Ganja Secara Terbuka

Salam sayang,

Hari nih aku hampir kesibukan bizi - bizi seperti sediakala. Then, aku nak kasi tau kat korang aku bakal bergerak ke Kuantan Pahang. Ade sesiapa tak yang baca belog aku nih, yang memang menetap di Kuantan???sila angkat tangan, letakkan kedada sambil tarik nafas deep - deep, sambil mata pandang ke atas..okeh...:)

Haaaa...aku nampak korang....hahaha..yang angkat tangan dan letakkan ke dada sambil tarik nafas deep - deep tuh..sila komen di bawah untuk tindakan lanjut yang aku akan buat... okeh...:)

So..aper kaitannyer dengan jual Ganja nih....aigooo...tajuk tak menahan kan..buat kontroversi saja...hahhaha...

meh aku citer kat korang siket...boleh???still mau dengar ka cerita karut aku nih...sila rolled di bawah okeh...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

kredit dari Yahoo Image

Inilah yang dikatakan sebagai Pokok Ganja..aku pun first time tengok....hahahha


Fakta pasal GANJA

Ganja (Inggeris Marijuana) berasal daripada sejenis pokok hem yang bergelar Cannabis sativa. Perkataan "Ganja" berasal dari bahasa Sanskrit yang memberi maksud "Resin/getah dari pokok berserabut". Ia merujuk kepada daun, batang, bunga dan biji benih kepada pokok Kanabis tersebut yang mengandungi resin dan selalunya dikeringkan (dengan menyalai) dahulu sebelum digunakan. Ganja selalunya berwarna kehijauan hingga keperangan, dengan berbau tengit dan boleh dimakan atau dihisap (tanpa atau bersama tembakau). Kesan daripada pengambilan ganja boleh dirasai dalam 10 minit yang pertama jika dihisap. Tempoh masanya adalah lebih panjang jika dadah ini dimakan. Secara amnya, seseorang itu boleh berkhayal selama 2 setengah jam atau lebih lama jika dimakan.
Pengambilan dan memiliki ganja adalah haram di kebanyakan negara, dan telah diselubungi kontroversi mengenai penggunaannya dalam perubatan. Ganja mengandungi lebih 420 bahan kimia dan kesannya kepada manusia bergantung kepada individu dan situasi. Ini menyebabkan kesan ganja agak sukar untuk diperhati dan dikaji.


sebenarnyer, semenjak aku melayan cerita P. Ramlee, tajuk aper aku dah lupa pulak...aigooo...tuhlah, dok tulis dalam sms...dan draft punyerlah lama..sampai aku pun terlupa....ishhh...

sambung balik...dalam cerita P. Ramlee tuh ade babak menjual Ganja secara terbuka...huhuh...kelakar pulak aku tengok...tapi, babak tuh kejap jer...tak lama..just sebagai pelakon sampingan jer..jap..jap aku ingat balik....emmm..yang aku ingat, babak di kawasan terbuka dan kisah ala - ala arabic..tuh jer yang aku ingat...korang please check balik okeh...tolong ingatkan aku...na....di komen...kalu terjumpa...heheheh:)

dah..dah..itu jer yang aku nak hapdet...korang puas hati tak???

p.s : please jangan menjual Ganja secara terbuka...kalu secara tertutup pun jangan.....okeh...sebab aku tak mau ibu dan bapak korang menderita atas perbuatan anak - anak mereka.... 

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, March 7, 2011

Promosi Dari Maybank Datang Lagi

Salam sayang,


Hari nih, aku nak share dengan korang yang duduk area Sitiawan, Manjung, Air Tawar Dan Lumut...Pangkor jugak tak terkecuali okeh....

Esok, 8 March 2011, jam 9 hingga 4 petang....

Jom sama - sama memeriahkan Karnival Maybank - Pos Malaysia di Pejabat Pos Ayer Tawar......aku rase first time ever arrr transaksi Maybank di kaunter tuh akan adiberi hadiah....okeh...dapat hadiah freee..okeh....

So...aper lagi weh...korang yang duduk area berdekatan...jom memeriahkan majlis....untuk mendapat hadiah free....aper yang freenya????itu aku tak tahu....

p.s : ish...aku dok area KL pulak...masa nih....tak boleh arr nak rembat hadiah free....sapa - sapa dapat hadiah free tuh, gitau ek....dapat hadiah aper ek....okeh....then, jangan lupa esok...key...esok....disana - disana....eceh, dah cam promoter TV 20 pulak...hhehe

:P

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Sunday, March 6, 2011

Kegilaan Yang Meroyan

salam sayang,

kredit dair Yahoo image.

itu adelah titik akupuntur...okeh...so, picit lah mana yang patut..okeh

malam nih aku nak buat entry seringkas boleh...mission entry ini adelah untuk memenuhi hanya 100 patah perkataan sahaja....haaa..dah berape perkataan sekarang...japp..aku kira....29 patah...okeh..sambung...

Tajuk Kegilaan yang Meroyan nih sebab minggu sudah..aku dah tak cukup kaki....minggu nih..aku dah tak cukup otak untuk berfikir...sebab minggu depan aku ade asingment...

so, jadilah aku kegilaan yang meroyan....okeh...tammat..

p.s : sila buat keje awal...kalau tak, jadilah seperti aku...kegilaan yang meroyan. 80 patah perkataan...tidak termasuk (80 patah perkataan...kalu termasuk, jadilah 83, oh..tidak...kesemuanya adalah....96 patah perkataan sahaja. Titik.....(100)

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Sunday, February 27, 2011

Cadangan Untuk Kamus Dialek

Salam sayang,

Kredit dari Yahoo Image

Kamus Dwi Bahasa Iban - Melayu - Inggeris dah keluar...hehhhee...

Selepas penat merantau jauh....tiba - tiba aku terjumpa seorang yang berlainan cakapnya...entahlah..bahasa mana...yang pasti bahasa Malaysia..sebab beliau adalah orang Malaysia...bukan orang Jepun or Korea..ek...

So..dengan penuh kederat aku cuba memahami sedikit - sedikit apa yang dibincangkan bersama...maklumlah, aku sorang jer yang asal dari negeri lain...yang aku pi masuk dalam sekumpulan golongan negeri lain tuh ape pasal...kan dah tak paham...padan muka aku...diorang kutuk - kutuk aku ka...aku pun tak tahu...maka, dengan penuh keinsafan...terus aku terseyum seluas dunia...hatta diorang cakap aper tah....aigoooo...sangat kasihan betul lah...banyak lagi perlu belajar...

Then, aku pun balik rumah...dan memikir...alangkah bagusnya kalau.....

Dewan Bahasa Dan Pustaka Buat Kamus Dialek Seluruh Malaysia ...kan..kan...

kredit kat Yahoo Image

Tak pun, ade lappy kecik gini, leh taip ape - aper yang tak paham..kan..kan...

p.s : korang pulak camner, pernah jadi kes gini...or hampir - hampir gini...??? Then, aper tindakkan korang, adekah korang buat derrrkkk ja??

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Wednesday, February 23, 2011

Apapasat Sama Nuffnang Lagi Sama Churp - Churp

Salam sejahtela....


kredit dari yahoo image...
alak comei tak fe may may nih...

Salam morning - morning kat korang semua. Ada sikit sihat ka ali ini???haaa..hali ini itu mamat jepun..talak hapdet pasat dia sibuk keja - keja itu lecturer...ahyak...wa talak ingat nama dia lah pun...emm..kasik represh sikit otak..jap..jap arr.

Haaa....wa sulah ingat itu nama...Lutaka Mushimulaa...emm...taklah kisah lah itu nama..apa...janji ade bunyi - bunyi sulah lah..pun.

Emm...hali nih, wa nak celita sama lu orang, apepasat wa talak boleh bukak itu Nuffnang sama itu Churp - Churp...wa ingat arr..itu syalikat bikin repair work malam - malam kot..itu wa lasa lah..pun. Wa talak boleh bukak even asyik - asyik mintak wa punya email..wa punya password..apepasat arr..apepasat...wa talak tahan oo...sakit jiwa dan laga lagi duri pun ade lasa oooo....sangat - sangat mencocokinyer kedalam badanyer pun.....haiiyaaakkk..wa lagik boleh sakit tangan - tangan jemali - jemali pun turut sama menyakitinyer pun..wa siket ade pelik ...

p.s ; lu orang pun ade dapat ka problem yang sama dengan wa sikalang????or..lu orang lagi telok dari wa...ka??ataupun mungkin wa punyer intenet ade loss connection ka?? sikijap arr..sikijap wa kasi check....aaarr.talak hal pun...

Dali : Beng Chai Kedai Selevis Kelete

pesanan dari Kedai Selevis Keleta, sila call Beng Chai kalu ade siket hal pasat kelete...okeh...wa chow dulu.

kredit dari yahoo image...
alak comei tak lagi fe may may nih...amoi lor..


Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, February 21, 2011

Nuffnang Dan Blogger Saling Berhubung

Salam sayang,

hari ini aku nak ucapkan berbanyak terima kasih pada follower baru dan semua reader aku yang baru lagi yang lama memang sah - sah aku tak lupa...emm...yer ar, memang tujuan asal aku berbelog adalah untuk mencari kawan baru ek.betul tak???...Sambil - sambil tuh ader rezeki...apa salah mencuba benda yang lain pulak kan...contohnya...join Nuffnang ker...Churp - Churp ker..or iklan lain - lain...terserah pada korang pikir mana yang best, mana yang seronok untuk join..ok...

So, aku bukanlah nak cakap mana program iklanika ape yang best.....okeh...terduduknya aku kat depan monitor sambil menaip nih just nak share dengan korang traffik terbaru aku...wooohaa...boleh tak???bukan aper, aku terlalu teruja bila tetiba jer traffik aku naik siket - siket....emm..aku memang terharu sebab ade gak orang yang baca belog aku nih dari jauh....so, meh aku tunjukkan result pemantauan ek...


tengoklah sendiri..aku punyer belog nih ade naik dan turun..bukan cam blogger - blogger otai, contohnyer..Haniz Zalika, Redmummy, Cik Epal,  GTO, Bro Jai, Tia Si Lesung Pipit, Beautifulnara,Ben Ashaari, eh..nak boh sini semua..kang.. penuh ar..entry aku kan...hahah...

oh..Tia Si Lesung Pipit buat Contest Blogger Idol..cam AF...mau join..sila klik SINI...

sambung balik....so....aku sangat - sangat berterima kasih atas kesudian korang datang ke belog aku nih, bagi komen...dan buat aku teruja..dan terus terharu...okeh...

p.s: by the way, traffik kali nihlah yang buat aku terjojol mata jap....huhuhuhuhu..emm...thanks korang...akan aku jadikan hadiah hari jadi aku pada 13 Februari yang lepas...tq..korang...korang memang terbaik ohhh...aku sayang korang semua....heheheh;)

oh..yer terima kasih pada follower yang ke 100 aku...jap..jap..aku tempek sini..Wacanaku...tq ek...tanpa korang, siapalah aku...di sini..bubuy


Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Friday, February 18, 2011

Tips Penjagaan Gearbox....Buatlah Ia Seperti Awek, Okeh

Salam sayang,

hari nih, aku baru jer pergi bengkel kereta..nak pasang kangroo bar yang dah damage arituh...hope petang nih siaplah gamaknya...kalu tak, lambatlah aku pergi kelas hari nih. Pada tokey kedai kangroo bar, please kasik siap cepat - cepat okeh...hahhaha..giler aper aku hantar message nih dalam tenet, bukan tokey kedai tuh nak tengok pun. Hahahahaha....

Em, oleh sebab ari nih mood bertukar kepada kereta, aku nak share dengan korang lagi tips terbaru untuk tontonan korang. Tips nih aku dapat dari kawan opis aku, so kredit pada En. N. okeh..taknak kasik nama penuh, just nick name je, nanti ade pulak orang nak saman aku. Dohla duit ciput, kalu riban - riban, takper gop. Still kene banyak belajar lagik dengan otai - otai kereta.

Ok.Ok..banyak pulak intro aku hari nih. Jom terus rolled bawah, usha tips terbaru aku. Ade pertanyaan, sila tanye tokey kedai kereta.okeh.


Info Kereta : Tips Penjagaan Gearbox

Kredit dari Mudah.my
Gearbox Wira




Apabila kita membeli kereta baru, semua peralatan adalah baru termasuk gear box. Dan jika kita perhatikan, ada dinyatakan apabila millage kereta kita mencecah 1,000 km, kita perlu hantar kereta untuk service pertama. Service pertama adalah check up terakhir yang sepatutnya dibuat pada semua kereta oleh pengeluar kereta.

Perkara yang diperiksa pada service pertama termasuk menukar semua jenis minyak pada kereta termasuk minyak gear box.
Jangan abaikan service pertama ini kerana pada masa ini minyak injin dan minyak gear box yang mengandungi lebihan besi atau habuk besi di dalam injin akan dibuang bagi mengelakkan injin dan gear box terhakis.


Bagi yang membeli kereta secondhand, apa yang perlu dibuat, tukar minyak gear box sebaik sahaja anda membeli kereta tersebut dan rekodkan bacaan millage kereta anda.
Bagi auto, setiap 15,000 atau 20,000 km, tukar minyak gear box anda. Bagi manual, setiap 40,000 atau 50,000 km tukar minyak gear box anda.
Perkara ini sangat penting bagi menjamin gear box anda sentiasa bergerak lancar dan dalam keadaan “normal operating temperature” sepanjang masa.
Bagaimanapun millage yang perlu bagi menukar minyak gear box bergantung kepada kereta dan jenis gear box(ikut panduan dalam manual kereta).
Saya cadangkan setiap dua kali tukar minyak gear box, masukkan sedikit gear treatment. Setiap kali service kereta, minta mekanik memeriksa sekali paras minyak gear box kereta anda. Pastikan ia berada melebihi paras minima.


JANGAN MEMANDU SEKIRANYA PARAS MINYAK GEAR KURANG DARI PARAS MINIMA BAGI MENGELAK KEROSAKKAN GIGI GEAR.


MANUAL


Bagi kereta manual, semasa memandu jangan sekali-kali meletakkan kaki anda di atas pedal clucth.
Ini boleh memendekkan jangka hayat clutch plate nada dan merosakkan gigi gear kereta anda. 

JANGAN CUBA LAKUKAN ‘SPIN WHEEL’.

Laraskan paras clucth supaya berada dalam keadaan yang sesuai dengan panjang kaki anda (minta bantuan mekanik).Jangan paksa sekiranya gear tak masuk sebaliknya cuba lepaskan handbrek dahulu. Semasa berada di lampu traffic, naturalkan gear dan tarik handbrek. Jangan biar injin melahu dalam keadaan bergear. Minta bantuan mekanik untuk mengenalpasti kelajuan maksimum gearbox kereta anda dan jangan memandu melebihi kelajuan maksimum ini.



AUTOMATIK

Bagi kereta auto, pastikan anda faham kegunaan semua paras gear iaitu P, R, D, L, 2 dan 3.
Bagi pemanduan biasa, gunakan cuma D dan bila memotong, gunakan “overdrive button”.
Sekiranya kerata anda tidak mempunyai overdrive button (wira 1.6 mempunyai overdrive button dan tidak pada wira 1.3, 1.5 ,kancil), anda perlu menerima hakikat yang kereta anda tidak boleh dipandu secara aggresive. Jangan gunakan overdrive button pada kelajuan melebihi 100 km/j kerana fungsi overdrive button adalah seperti kita menurunkan gear dari gear 5 ke gear 4 apabila memotong dan tetap pada gear 4 sehingga kita offkan overdrive button.

Bayangkan pada kelajuan melebihi 100 km/j kita turunkan gear ke gear 4 atau 3. Kalau kita tak bernasib baik, kita mungkin dapat mengutip segala gear dan skru bertaburan di atas jalan. Gear 2, 3 dan L adalah untuk kegunaan mendaki iaitu apabila kereta kita tidak dapat mendaki cerun yang curam.
Paras gear ini hanya untuk kegunaan kelajuan rendah(bergantung pada jenis kereta). Bagi kereta semi auto, triptronik, steptronik. Penggunaan minyak gear box yang direkomenkan oleh pengeluar adalah sangat mustahak.

kredit dari Yahoo Image


JANGAN SEKALI-KALI MENUKAR JENIS MINYAK GEAR BOX KECUALI MENDAPAT NASIHAT DARIPADA PENGELUAR.


Penukaran gear dari tinggi ke rendah juga mesti mengikut kelajuan yang disarankan oleh pengeluar. Sekiranya terdapat lelehan atau kebocoran minyak atau minyak keluar dari gearbox anda, jangan panik, gear box anda tidak rosak, kemungkinan cuma oil seal gear box sudah ‘mati’. Cuma periksa paras minyak gear box dengan lebih kerap dan pastikan ianya sentiasa cukup. Setiap kali kita menukar clucth plate, tukar juga oil seal walaupun ianya tidak bocor kerana jangkahayat oil seal dalam gearbox biasanya sama dengan jangkahayat clucth plate.


Akhir sekali, sekiranya anda menggunakan kereta auto buatan Eropah atau bukan Jepun, pastikan jangan usik apa-apa wayar yang bersambung dengan gear box apabila upgrade sistem bunyi, alarm atau apa-apa pengubahsuaian. Dan cuba ‘belai’ dan ‘memandu dengan lemah lembut’.

kredit dari Blog Amnan

kredit dari Yahoo Image

p.s: haa...camner dengan tips kali nih..ok x???emmm...jangan luper ek, buatlah gearbox korang camne korang jaga awek or isteri korang yer.....untung - untung bila korang jaga gearbox, tak yah lah spent duit lebih - lebih, dan boleh enjoy ke tempat lain...beli lipstik or alat mekap untuk si isteri lebih baik...wooohaaa..


Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Tuesday, January 18, 2011

BE Dari Celcom - Tahukah Aku Sudah Menggilai Kamo

Salam sayang,

Hari nie, aku nak reveal kat korang pasal first Buffer Earning aku. Kalau x silap aku, aku start dapat BE lepas beberapa hari setelah aku join BIG GATHERING area Times Square. Korang ingat x nombor nie, 

26.12.20.10.10.00.06.43.

Kalau x ingat, sila usha time gathering kiteorang reramai....


Emmm....selepas tuh...dengan tidak semena - mena aku di terjah oleh syarikat Celcom....terciptalah award tulus ihklas dalam bentuk Buffering Earning tuh....so..sebagai bukti pembelian,aku tunjukkan pada korang ek....bukan untuk sapa - sapa pon, just untuk bekal aku mengumpul duit menyambung PHD jer...korang pon tahu kan, yuran PHD adalah sangat - sangat mahal. Dalah sangat bertuah kalu Celcom taja aku cara gini, bagi BE....memang terharu sesangat.....huhuhuhu

Bukti pembelian ringgan dari Celcom - Rock Celcom

Pada syarikat yang berminat nak bagi BE kat saya, saya ucapkan terima kasih tak terhingga pada pihak - pihak berkenaan....setakat nie, syarikat Celcom berjaya mencuri hati dan sanubariku oooohhh...terharu lagik...

p.s : mungkin korang jugak berpeluang dapat BE ni nanti...dan kalu berminat bertukarlah kepada Celcom yer.....iklan siket...jom bertranform kepada Celcom....Celcom..Celcom....

p.s : Enty ini just untuk makluman korang dan aku sangat - sangat berharap korang pulak akan mendapat BE....berbeloglah secara happy dan maju kedepan...aja -aja fighting....fighing ohhh Celcom..

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Friday, December 31, 2010

Contest Peace No War.

Salam sayang kat korang,

oleh kerana aku dah ditag oleh Cik Aien, maka timbullah entry nie untuk tontonan rakyat dunia. Just nak tanyer dengan Ezan, ade harapan x kalu ber 'peace' dengan artis??....hahahha....melawak jaa....

if ade harapan menang, hadiah yang bakal diterima akan dikerat kepada 2...1 bahagian nak bagi kat artis yang sudi ber' peace' dgn aku....1 bahagian lagi...aku terima dengan tangan terbuka seluas dunia....kui3x. Acah mak enon. Kalu hadiah tuh adelah sebuah frame, xkanla aku nak kerat 2 pulak kan..bekecai lebur hati sponser.....kui3x...kalu menang, akan ku abadikan buat diri sendiri jaaa.....okies...check it out my fav artis yang berpeace tuh ek..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
kredit kat Yutaka Mushimura masa Big Gathering Bloggers kat TS - jgn jeles ek.:)
klik untuk pembesaran tahap maksimum

Entah kenaper Tia Si Lesung Pipit Merah Jambu nie xnak tunjukkan lesungnyer...kalu ko tunjuk, mesti ade markah bonus la weh...

artis nih sgt2 kewl tau...rugi kalu x bergambar dgn dia..tgk aku, aku amek gambar terus aku tempek buat contest....kah3x.....Tia, weh..ko jgn marah ek..gurau2 sebelum masuk new year... 

Sebelum tuh, aku nak tunjuk dulu bukti pembelian....kui3x.

kredit dari Ezan

pastuh.....saat yang buat korang mengeletar seluruh tubuh adelah saat aku nak tag kan korang...n korang yang di tag secara automatisnya melayakkan diri ke separuh akhir...ehhh..ke contest peace - peach tuh ek. Klik kat SINI untuk join.

Nie sponser hadiah..klik SINI
tarikh tuutp 1 Januari 2011

so..so...korang yang terkena tag aku ialah.....
.
.
.
.
.




p.s : sesape yang telah ditag tuh, kalu korang nak join ka..xnak join ka...xjadik masalah kot.....bukan aper...manelah tawu kalu korang bleh menang pulak....:)..so, jgn marah ek....

p.s : berminat nak join GA aku...klik SINI. GA aku akan tamat 15 Januari 2011 nie ek.

fin.

Thursday, December 23, 2010

Perhatian. GA Aku Hampir - Hampir Nak Tutup

Salam sayang,

Hari nie pendek ja entry aku. Just nak inform korang pasal contest @ Give Away aku yang aku dah ubah ikut cara aku.

Untuk makluman korang, contest nie akan berakhir 15 Januari  2011 sahaja, jam 12.00 pagi. Kalu korang nak sertai GA aku nie, korang boleh klik kat



ape2 pon korang kene fullfill syarat - syarat penyertaan kat SITU.

oklah..setakat nie ade 2 orang yang tengah merebut jawatan tuh ek...Check it out.

3. Korang la pulak ek....saper ar pasnie..

p.s: emm, mungkin korang takut kot nak rebut jawatan nie kot.....Meh aku kasi tawu korang, sebenarnyer Jawatan tuh xde kene mengena dengan tanggungjawab pon....aigooooo...

jom buat se ' kretif ' mungkin...ek



~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...