Showing posts with label entah. Show all posts
Showing posts with label entah. Show all posts

Friday, November 8, 2013

Lemas - Lemas!!! | Blog Aku Dilemasin


My Blog New App.
Salam Hari Jumaat kawan - kawan,

Hari ini just a small intro about my new backgound....hinggakan wajah blog aku bagaikan dilemasin oleh air laut yang macam masin jer....macam masin jer....(entah kenapa semua orang hampir terikut - ikut gerak gaya ini)..thank to miss (macam chomel jer....macam chomel jer...)hahahhaha

Friday, August 12, 2011

Pening + Sakit Otak + Sel Badan Jugak Turut Memanas

Kredit Kat HP
Salam,

Hai..camner picture kerat - kerat orang sebelum nih....hahaha..harap korang tak muntah ijau....abes batal pose...
Den tak tanggung ek....

Friday, August 5, 2011

Bengang Lalu Sakit Kepala Tahap Kritikal, Organ Dalaman Juga Turut Sama Berapi

kredit kat yahoo image
Salam,

Hari nih aku tak nak cakap banyak...sebab semua organ dalaman aku telah berada pada suhu extra mendidih....

Tuesday, August 2, 2011

News Paper | Surat Khabar???

Kredit kat Yahoo Image : Yoda..bukan pakcik Orpanjono 
Salam Ramadhan,

Camner hari nih???korang sempat sahur tak? Aku sempat sahur bersama kurma bertangkai dibeli dari kedai Orpanjono Sikedong Tente. Pakcik Orpanjono sangat bermurah hati...kurma bertangkai tuh jual cume RM 10 hinggit ja....so, nan hado kat pasaraya memane yang jual semurah nih tau....hahahha...

Monday, July 4, 2011

Kekejaman Dan Kekecawaan

Salam,

entry ini khas untuk diri sendiri....harap sedar dengan kadar segera....

Bisikan hati:

Untuk makluman ko....ko sekarang sedang menghitung hari....untuk terus bekerja camnih....so, kenape ko tak cari kerja lain ek???aku pun heran...

Bisikan otak:

Untuk makluman ko....janganlah ko pikir sangat aper yang si hati cakap...pasal rezeki semua di tangan Allah...lagipun, dia dah merancang aper yang ko perlukan dalam dunia nih. 

Bisikan syaitan:

weh..baik ko jangan percayakan sesape dalam dunia nih....ko kene berpijak dengan kaki sendiri...so, survive sendiri ek...

p.s: yang bisikan syaitan tuh memang tak boleh pakai....giler ker haper...takkan sampai tak percayakan Allah gak kan....so, kita sebagai manusia kene berpegang teguh tau....iman itu penting....tapi, ade kalanya keimanan akan luntur dek sebab kekecewaan yang terlalu mendalam.

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Tuesday, June 28, 2011

Papa GOMO...hahhaha..jom Usha

Salam,

Saper search PAPA GOMO..jom klik SINI untuk lanjutnyer...dan korang tengok sendiri...baca..faham...betui ka tidak.....sila nilai sendiri...

p.s: kalau aku...jawapan aku hanya Allah yang tahu...Dia Maha Mengetahui Lagi Maha Adil....aku manusia serba kurang itu ini.....tak harus menghukum orang dengan selenang - lenangnya...tanpa bukti yang kukuh.itu ja...

tata.

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, March 28, 2011

Ungkapan Kreatif Part 7

Salam sayang,



Kredit kat yahoo Image...


Ungkapan kreatif dah masuk Part 7 dah...sila percaya...yang aku sangat suka hapdet segmen nih...hahahha...

Kali nih aku dapat ungkapan kreatif hasil dari kajian soal selidik aku bersama orang yang agak berilmu gak...tempat soal selidik adelah di dalam kereta Nissan. So, jom tengok aper hasil kajian tuh okeh...


Ungkapan Kreatif Part 7 dimulai....


Bos Umpama Nakhoda Kapal, Anak Kapal Akan Ikut Ke Mana Nakhoda Membawa Kapal.


p.s : so, sapa - sapa yang terasa dia adelah bos kepada si A, si B ataupun si C, sila bawak kapal dengan penuh hati - hati. Jangan karam pulak kapal terlanggar batu besar..tak pasal - pasal jadi cerita TITANIC...i jump u also jump lah...hahhaha...

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Sunday, March 6, 2011

Kegilaan Yang Meroyan

salam sayang,

kredit dair Yahoo image.

itu adelah titik akupuntur...okeh...so, picit lah mana yang patut..okeh

malam nih aku nak buat entry seringkas boleh...mission entry ini adelah untuk memenuhi hanya 100 patah perkataan sahaja....haaa..dah berape perkataan sekarang...japp..aku kira....29 patah...okeh..sambung...

Tajuk Kegilaan yang Meroyan nih sebab minggu sudah..aku dah tak cukup kaki....minggu nih..aku dah tak cukup otak untuk berfikir...sebab minggu depan aku ade asingment...

so, jadilah aku kegilaan yang meroyan....okeh...tammat..

p.s : sila buat keje awal...kalau tak, jadilah seperti aku...kegilaan yang meroyan. 80 patah perkataan...tidak termasuk (80 patah perkataan...kalu termasuk, jadilah 83, oh..tidak...kesemuanya adalah....96 patah perkataan sahaja. Titik.....(100)

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Saturday, February 19, 2011

Siapakah Idola Korang?????

Salam sayang, 

Hari nih aku nak bercerita pasal bab - bab idola nih. Malaysian Idol atau Amerika Idol tuh tak termasuk okeh....

Setiap orang dalam dunia nih mesti ade idola korang masing - masing kan. Kalu korang tak de tuh, aku tak tahulah. Mungkin berbeza dari orang lain..so, angkat tangan okeh, kalu korang tergolong kat sini...geng tak suka ber idola do re mi fa so la ti do....haiiishhhh.....awat aku melalut nih...dah tak der keje...

Sambung balik.

Kurang - kurang pun, ibu bapa korang jadi idola kan...kan...ibu dan ayahlah yang mendidik kita sampai besar, umur dah tua bangka still terkenang - kenang, tercall - call, teringat - ingat kat kampung halaman kan..buktinya senang jer, kalau ade cuti panjang sikit, mesti cari akal pulang ke kampung halaman. Siapa tak suka balik kampung sila angkat tangan dan buat gaya lenggok - lenggok Usop Wakil Penari Kebangsaan dalam cerita Hantu Mak Limah Balik Kampung ek....hahhaha

Ha a, yang angkat tangan cam Usop, sila mulakan komen anda dengan perkataan berikut dalam komen anda:

Saya Menyokong Usop, Kiter Bako...Kiter Bako...korang taip ringkas jer ek...(K.B)..ada bran???

ok..ok..Kalu korang tergolong dalam geng meng 'idola' kan ibu bapa sendiri..Syabas Beteeey Ucapkan..Syabbas...Beteeey...Syabbasss!!!Tapi, yang aku cari adalah idola selain ibu bapa..korang key..

Let say..haaa..dah omputih pulak...tukar.tukar. Sebagai contohnya, idola korang mungkin yang tersenarai:

  1. Tun Dr. Mahathir Mohamad
  2. Tun Abdullah Ahmad Badawi
  3. Dato' Seri Najib Bin Tun Razak
  4. Dato' Seri Dr.Utama Rais Yatim
or mungkin korang suka idola luar negara pulak....
  1. Adam Lambert
  2. Mariah Carey
  3. Albert Einstein
  4. Hosni Mubarak
  5. Adolf Hitler
  6. emmm...mungkin banyak lagik...korang kan ada calon yang lagi best...hheheh
So, meh sini aku citer siapa idola aku....mula - mula tentulah ibu dan bapa jadi pilihan..tapi tuh tak kira okeh..then aku kasik korang 3 orang yang aku anggap idola. Idola tuh just idola, tak der maksud lain okeh..takder..korang jangan tersinggung pulak..

meh sini aku revealkan kat korang...tiga orang...pasnih mungkin ke 4...hehe...makin tua umur kita..mungkin makin banyak idola kita. Emmm....3 orang jer setakat nih...nah..my idola aku :

  1. Rasullullah S.A.W
  2. Zhuge Liang @ Sleeping Dragon
  3. Lui Bei 
Zhuge Liang...Kredit kat wikipedia


Lui Bei...Kredit kat wikipedia

p.s: so, ape pulak korang punyer idola, meh sini share dengan aku...kiter bertukar - tukar idea...please state 3 orang calon idola korang ek....:)

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, February 14, 2011

Herman Tino - Ku Pendam Biar Pun Parah, Jom Try Terjah Mentor Noh Hujan

Salam...sayang,

hari nih aku nak share lirik lagu pulak...okeh x??hahha....dah lama aku tak boh lagu - lagu sedih...saja ja nak try karok lagu nih..kat SOGO..tingkat atas.....boleh pulun makan sampai jadi DOREMON....nak jadi cam Malik Noor or Suami Si Ayu Raudah....yang digilai ramai..memang aku tak mampu...hehhe...

biarkan......asalkan kenyang..hati pun makin gembira...oh ya, meh aku nak share dengan korang, aku pernah dengar orang cina kata gini,


Orang yang berisi badannya adalah tanda orang - orang yang kaya..dan berkeyakinan tinggi...


emm..kalau silap, sila betulkan yer..aku masih baharu untuk belajar...sila betulkan mana yang salah.

okehlah..nak melayan lagu sedih nih....sorang - sorang...nak ngetest kat karok nanti...okeh...jom melayan lagu kat bawah...

Herman Tino - Ku Pendam Biar Pun Parah


Lirik Lagu


Apa Ku Nanti,
 Sendiri Daku Sepi,
Hadirmu Tak Bermaya,
 Kau Datang Untuk Siapa...

Dia Pun Ganti,
Bercahaya Indah Senja,
Ku Hanya Embun Pagi,
 Berkilau Sementara....

Chorus

Ku Pamer Duka Lara,
 Tiada Yang Simpati,
Tusukkan Duri Hampa,
 Lukaku Parah,
Mengharap........ Tinggal Harapan,
Menatap Pulang,
 Tinggal Tatapan,

Ku Sangka Ini,
 Terjadi Dalam Mimpi,
Sedih Dalam Bayangan,
 Rupanya Kenyataan...

Repeat Chorus


p.s: hope aku bleh masuk audition Mentor pulak...pilihan sifu adalah NOH Hujan....hahahh....xboleh blah kan....hahah...enjoy key...enjoy

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Friday, February 11, 2011

Kalau Suka.....Jangan Tunggu

Salam sayang,



comel x???

Chotto matte mina san,

hari ini,nak cite pasal kes suka - suka....seronok ker suka - suka???emmmm....masing - masing nilai naa..korang dah besar panjang...

tapi pada aku,
 kalau nak kan seseorang..korang kene wat cam belog gak...korang paham x maksud aku???

em..meh aku terangkan.....senang jer. Mula - mula...kalu korang suka sesebuah belog, korang sure follow kan....sesuai dengan perkataan dekat kotak LIKE aku kat bawah...

Kalau suka, boleh Like. Dan kalau minat, boleh terus merisik.....Akhirnya kalau CINTA...teruslah menikah...senang kan...hidup xyah nak bagi serabut....yang bagi serabut sebenarnya apa.....mungkin duit menjadi penghalang....woollaaa...tak menahan kan reason aku....korang aper lak alasan yang nampak best???

Ingat, kalau suka, boleh Like, Kalau minat boleh terus merisik, Kalau CINTA terus nikah....

okeh..bubuy....aku masih kraf single lagik.

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Thursday, February 3, 2011

Nak Pilih Brand Lappy Mana Satu Nih???

Salam,

Hari nih aku nak mintak pendapat korang, yer arr..kadang - kadang kalau nak buat keputusan, kene gop mintak pandangan secara meluas...barulah keputusan tuh gempak....betul x???


kredit dari Yahoo Image
Laptop Apple...perh.....pakai Mac pulak...xpakai windows...huhuhu

So far, adik aku tanya kat aku, mana satu brand laptop yang best??? ada ke dia tanyer aku...aku bukannyer pakar bab gini...bab laptop or lappy lappy nih....so, oleh sebab aku pun x tahu nak jawab macam mana, apa kata aku terus je mintak pendapat secara umum gitu. Betul x korang???

Emm..sepanjang pengamatan koranglah, brand laptop aper yang best dan lebih tahan lama???Adik aku cakap, brand Compact dan HP still x beberapa elok....brand Acer pulak pun aku tanya kedai, barang sparepart mudah dapat, cuma kadang - kadang still x beberapa elok...huhuhuhu..

pening ar aku weh....still x tahu mana satu brand yang tahan lama dan puas hati pakai....:(

p.s: Korang ada cadangan??Harga dalam lingkungan RM 2500 - RM 3000...kalau ada, please share dengan aku ek...okeh.....

p.s : Lagi satu, kalau nak beli laptop, sekarang mesti dapat murah siket kan..maklumlah..mood dalam CYN lagik kan....pada tokey Laptop....kasik arr discount siket meh....untuk adik aku....bleh??


Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Friday, January 7, 2011

Meraungggggg Lagik

Salam sayang,

Aku tribute lagu nie untuk majikan kesayangan aku.....jom feeling..meling...


yang nie....korang leh nyanyi patern karaoke pulak...klik kat bawah ek...so..jom nyanyi....huhuhuhu


sila anggap perkataan 'dia' adelah majikan kesayangan aku...

Kalau suka, boleh Like:)

Wednesday, January 5, 2011

Nombor Cikaro Terpilih

Salam sayang, 

Hyeee Korangggg......apesal aku pon da berjangkit nie....aigoooo....penyakit asbebet..kui3x..jangan marah ek...

Entry kali nie just nak reveal nombor cikaro yang telah terpilih dalam senarai belog aku....Entah bile mase lah aku updates nombor cikaro...Mister Linky's Magical Widgets ader la der....kui3x...tapi best gop arr korang search kt belog aku nie...sebelum nih teeeetttt...bogel lah, perggg...korang memang terbaik...ooohhhh...

Aku terkesima...kan bagus kalu aku ade link dengan FBI ka, CSI ka, INTERPOL ker, senang aku track balik IP korang...kui3x....

So, nah aku persembahkan my only cikaro pinky - pinky Bunny kat korang....hope korang suka okeh.

Kredit dari Yahoo Image

so..jom tengok aper yang korang search kat blog aku nie...


kredit kat Nuffanng Yutaka Mushimura

p.s : kan bagus kalu korang search Bunga Khas Malaysia = Bunga Raya....betul x???
p.s : still cari nombor Cikaro....aigooo..nah..nah..aku copy dari pintu tandas awam = 019 485 ....

alamak....dah kene eraselah....nih mesti nombor betul kan..kan...aper lagi, korang teka ja sendiri...dosa jangan share dengan aku... 

Kalau suka, boleh Like:)

Tuesday, January 4, 2011

Biskut Yang Telah Di ' Banned' Oleh AVA

Salam sayang,

Hari ini aku dapat info yang agak sahih untuk korang perhatikan. Sorry ek, kalu laoding lambat, pasal aku bubuh semua picture yang aku kene amek dari format PDF. So, korang baca ek, panjang sangat kalu aku taip satu - satu. Lagipun, korang bukan suka tengok gambar ker....so jom tengok gambar ja ek....

p.s : korang klik arr satu - satu untuk pembesaran kanta mata. Ek...
p.s : oh yer, kalu korang tawu nak tukar format PDF ke blog, korang gitau ek..aku kene belajar lagik...so sifu - sifu, tongga -tongga, harap komen ek...kui3x.



















kalau suka, boleh like :)

Monday, January 3, 2011

Mencari Template Baru Untuk Belog Nie

Salam wahai pencinta damai,

Salam kasih mesra wahai insan seluruh Malaysia,

Enty pendek xde unsur photogenik dicipta sebab aku sedang mencari template terbaru. OooooOOOooowaaaa. Sebenarnyer kan, template yang biru air laut tuh dah terdelete....huhuhuhu.....

So, aku nak bukak cadangan if korang ade template yg best untuk aku tempek kt sini...yang bercirikan air laut tenang......

Tuh la Yutaka, ko kemaruk nak tukar template sampai yang lama punya coding abis terdelete....dah pulak xde save...seingat aku pun kan, aku ade save coding kt Lappy lama yang da dicuri orang dulu......huhuhuhu...

So...korang ade cadangan, sila kemukan untuk diterjah terus secara gemilang.....kui3x...

p.s : GA aku akan tutup 15 Januari nie ek. Klik SINI kalau nak join da korum..




~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...