Showing posts with label suka. Show all posts
Showing posts with label suka. Show all posts

Friday, November 8, 2013

Lemas - Lemas!!! | Blog Aku Dilemasin


My Blog New App.
Salam Hari Jumaat kawan - kawan,

Hari ini just a small intro about my new backgound....hinggakan wajah blog aku bagaikan dilemasin oleh air laut yang macam masin jer....macam masin jer....(entah kenapa semua orang hampir terikut - ikut gerak gaya ini)..thank to miss (macam chomel jer....macam chomel jer...)hahahhaha

Sunday, September 30, 2012

Nombor Kecemasan | Talian Hayat 24 Jam

kredit kepada FB
Salam,

Hari nih just nak share no. telepon kalu korang rase korang nak guna..So far, no. telepon nih aderlah no. yang kadang kala kita tak pernah terpikir nak pakai langsung....asyik - asyik kalu susah siket call no. BOMBA lah...AMBULLANCE lah...dan kebetulan ader orang sharekan kat aku...terus aku rasa bagus jugak kalu semua orang boleh pakai no. telepon direct line nih...

so, jom check it out...if korang rasa nak guna kan yer....no charge..no tunggu - tunggu operator bagai...

Monday, June 18, 2012

Datuk Sharifah Aini | Bunga Tanjung

kredit kat Youtube Image
Salam,

Hari ini saje nak melayan lagu lama....nih menangan dok dengar lagu kat Sinar fm. arrr nih....by the way...lagu nih memang best oooo....lagi - lagi bile tang korusnye....perh..masyukkkk!!! Sodap lunak suarenye.

Cam biase...nak kasi tau lagu nih ader nostalgianye...buat eden....hehheheh...hope dia soookaaaa....jom  melayan.

Tuesday, April 3, 2012

Hetty Koes Endang | Tak Ingin Sendiri | Dari Kekasih Hatiku

kredit dari Youtube Image
Salam,

Mood kejiwangan lagi....tanpa henti..melanda di jiwa...sanubariku. Terima kasih wahai kekasih hatiku.
Jom melayan kejiwangan bersama - sama yuk.

Monday, February 20, 2012

Lagu Tema | Sailormoon | Buat Hamizah

kredit kat Youtube

SAILOR MOON THEME

Maaf Ku Tak Pernah Berterus Terang
Bukan Ku Tak Mempercayaimu,
Namun Sebelum Ku Berganti Rupa,
Ingin Aku Menemuimu.

Ku Kan Bermandi Cahaya Bulan,
Yang Cemerlang Di Malam Yang Cerah,
Memang Telah Lama Ku Rasakan,
Ingin Menolong Yang Lemah.

Tiba - Tiba Keajaiban Terjadi,
Kekuatan Muncul Di Diri,

Untuk Melawan Semua Kejahatan,
Kekuatanku Harus Digunakan,
Menegakkan Segala Kebenaran,
Ini Keajaiban Alam.
Aku Mempercayainya,
Ini Keajaiban Alam.


Ku Menemui Ija.
Ini Keajaiban Alam.
Aku Mempercayainya.

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Wednesday, November 16, 2011

Forum Rahsia Mendapat Pasangan | Aziz Desa | Dato Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah | Dato Dr Mashitah Ibrahim

kredit kat video klip Forum berkenaan
Bait - Bait Gurindam yang aku suka dari mulut Aziz Desa,best betul lah...pandai arr Aziz Desa reka....

Monday, August 8, 2011

Bonus | Kakitangan Kerajaan Tahun 2011

Kredit kat Lenovo
Salam,

Hai korang...dah berbuka ker???aku dah berbuka....sedang elok aku menjamah nasi lalu tersembur keluar semua makanan dek pengumuman Dato' Seri Najib Abdul Razak atas pemberian minimum RM 500 kepada seluruh kakitangan  kerajaan. Woohaaa....

Friday, June 10, 2011

Pagi Yang Suroooan - An - An

Salam,

Pagi yang suroooan - An - An....tongga..tongga...An..an..

benatang aper yang aku mengarut nih...aigooooooOOooOOo

sebenarnya..nak ucapkan selamat pagi kar korang wahai penduduk planet Blogstrum, Ini Planet Blogstrum jauh dari bimasakti...sekali lagi aku mengarut ......aigoooooOoOOOooOOo

dan pagi yang suroooaan, akhirnya seseorang aku ketiadaan di pejabat...ehhhh..kenaper kelegaan pulak....aigoooOOooOOOoo

pagi yang suroooooan juga menyebabkan otak kebekuan, lalu membuka sebuah peti rahsia dibawah laci, dan dibukak 1 per 1, keluarlah segala isi khazanah harta purbakala...mau tau apekah ia???
.
.
.
.
.
.
Peti rahsia berkenaan adelah sebuah papan catur....seswai kalu nak mengembangkan sel - sel otak...yuk...bermain seorang diri...:)

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Wednesday, June 8, 2011

Kisah Hati, Hati Ayam, Hati Kambing, Mahupun Hati Lembu

salam,

lagu baru dari Alya..dan aku turut melenjun dek kebasahan ujan - ujan dari langit aigooooo...ehhh...lame giler aku tak ber ' aigoooo'...mane hala tah aku melekat kata 'ahcoooiiii' sejak akhir - akhir nih.....

jom ber ' aigoooooooo' beramai - ramai sambil sediakan tisu di sebelah korang....jom tangkap lentok...dan dengar puas - puas...

Alya - Kisah Hati


Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu
menyempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir
Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir
Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya....

p.s: huhuhuhu...mencurah - curah tak behenti......aigoooo...repeat lagi 10000kali, mamak!!! oh yer, roti tulur tasik tambah...yampoi...yampoi....



kredit untuk pakcik Goggle
hati ayam....mesti sodap dimasak....

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Friday, June 3, 2011

Saraheyoooo

Salam,

Saraheyoooo....

aper tuh????tuh aku dapat dari Hot FM...Fafau  & Faizal Ismail punyer celetoh....best..best..sila dengar sekarang...

meaning nyer aper??? tah yah goggle..aku tolong gogglekan untuk korang...

Saraheyoo tuh maksudnya I Love You...

p.s : saper arrr gamaknyer dapat perkataan Saraheyoo tuh dari mulut aku ek...korang nak tak??? kredit untuk radio TK..tanpa radio TK, surelah aku tak dengar HOT FM

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Mr. Eskenen Unn, Dato' Jululudun Hussun, or Dato' Prof. Madya Jililidin Hisin

Salam,

kembali dalam Rancangan Aperrr Pun Tak Bolehhh...

Giler lawak psikologi betul lah kali nih....nih lawak betul - betul wat aku pecah perut tahap gaban.....tahniah kat JAMBU....maharaja lawak....

so..pade yang tak pernah tengok tuh...jom usha....saper 3 makhluk yang aku sebut kat tajuk entry aku nih..
  1. Eskenen Unn
  2. Dato' Jululudun Hussun
  3. Dato' Prof. Madya Jililidin Hisin
jom memecahkan perut korang....

kredit kat Youtube..

jap..jap..aku nak coute ayat diorang..

"emalahak...emalahak..cikewu chana nayeliee...."

p.s : vote lah banyak - banyak kat kumpulan JAMBU..or sesaper yang korang suka.....NABIL or JOZAN...alll the best.....

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Thursday, June 2, 2011

Macam Mana Nak Dapat Duit Dengan Cepat

Salam,


duit nih aku copy kt Yahoo Image

Hari nih aku dapat tips baru hasil perbincangan dalaman secara pukal bersama - sama kawan aku....pada Tuan TK, anda dikecualikan...woohaa...next time okeh...

emm...tips nih kalu korang nak praktikkan, dia memerlukan pengorbanan sikit ja....seperti biase anggap ja pengorbanan or sacrifice tuh cam usaha korang yer...dan jangan salahkan aku kalu korang salah sacrifice....aku percaya masing - masing boleh pikir bentuk sacrifice yang korang boleh lakukan tanpa menyakiti sesiapa pun...okeh

so...lets reveals pemikiran aku cam mana nak dapat duit dengan cepat. Sebelum tuh, aku nak tanyer korang sesuatu...

  1. Kenaper orang Melayu sering kali mempunyai tanah di kampung, tapi tak jugak kaya - kaya??
  2. Kenaper orang Cina datang ke Tanah Melayu boleh dapat harta berkoyan - koyan??
  3. Kenaper orang India datang ke Tanah Melayu punnn boleh dapat harta berkoyan - koyan???


so...aku taknak jawab soalan tuh kat sini..korang lah pikir sendiri ek...

okeh..okeh...intro tuh korang pikir kemudian...dan aku nak bawak 1 isu yang aku pun tak sedar....rupe - rupernyer orang lain dah buat..aku masih terhegeh - hegeh nak buat...sangat - sangat rugi okeh. So, inilah caranya nak kaya cepat..


  1. Berniagalah..aper lagi...
  2. Amek insuran....nak lagi cepat kaya....amek insuran naywa lak...
cuber bayangkan kalu korang amek insuran, mesti anak cucu cicit korang merasa incomenyer nanti kan....tak kirerlah korang amek insuran aper....yang penting, insuran....murah2 pun takper..asal semua dapat rasa....sian kat generasi akan datang...

p.s : aku rase orang Cina/ India dah lama sedar kepentingan insuran nih....aku jugak yang kebelakang...so, jom melangkah cepat.


Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, May 30, 2011

Kadar Tariff Jugak Bakal Diselaraskan...

Salam,

isu kenaikan kadar tariff elektrik jugak sudah diumumkan....dan lepas nih....jom naikkan kadar tariff hantaran kahwin, mas kahwin setiap individu....dan...

jom kita tengok hasil anak haram yang bakal naik mecanak - canak pulak....akibat kenaikkan kadar tariff yang telah ditentukan ..

eh...mana satu yang aku cakap nih...aper kaitan elektrik dan kahwin(orang)????kan bakal mak mertua or bapak mertua juga perlu guna elekrtrik....dan nak asuh anak - anak diorang jadi orang pun kene guna elektrik...dan kenaikkan tariff secara langsung menaikkan tariff kelangsungan hantaran nikah kahwin....sebab si suami kenelah berkorban sikit kan....tak kan nak anak diorang tanpa usaha....no money...no talk okeh...itu kater baru....

cinta - cintun...semua tidak bererti sama sekali....kesemuanya wang...dan wang jugak menggelapkan masa depan orang yang tak berduit.....maklumlah...semuanya wang okeh...:)

again...no money..no talk....you got it...babeh?????

nak lebih lanjutnyer...klik Taliff

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Wednesday, May 25, 2011

Ketahuilah Apa Punca Anak Derhaka

Salam,

Hari nih nak kongsi ilmu dengan korang....:)...

renung - renungkan dan selamat beramal


Sabda Rasulullah s.a.w. " Berguraulah dengan anak kamu kala usianya satu hingga tujuh tahun . Berseronok dengan mereka, bergurau hingga naik atas belakang pun tak apa. Jika suka geletek, kejar atau usik anak asalkan hubungan rapat.  Lepas tujuh hingga 14 tahun kita didik dan ajar, kalau salah pukullah dia (sebagai pengajaran)" dimana yang nak dipukul tu? Tapak kakinya... .. bukan muka, punggung, telinga dan ditempat-tempat yang sensitif. .. . itu salah...

"Jika dia bijak dan menang dalam sebarang pertandingan sekolah, ucapkan tahniah. Tidak salah kita cium atau peluk mereka sebagai tanda penghargaan.
Kala umur mereka 14 hingga 21 tahun jadikan kawan  . Tetapi selalunya usia beginilah ibu bapa mula merenggangkan hubungan dan ini menyebabkan anak derhaka". Yang penting anak-anak harus dilatih sembahyang jemaah bersama, latih cium tangan dan peluk penuh kasih dan sayang, maka mereka tidak akan tergamak menderhaka  . "Saya pernah tinjau, anak-anak yang lari daripada rumah, berpunca daripada rasa bosan. Belum sempat letak beg sekolah, ibu dah suruh macam-macam. Si anak rasa tertekan dan menyampah dengan persekitaran dan rumahnya. Boleh disuruh tetapi berikan hak mereka di rumah. Yang penting dia balik ke rumah suka, dan pergi sekolah pun seronok.
"Mungkin ibu bapa punya alasan tidak rapat dengan anak-anak kerana sibuk.
Kita boleh cuba cara lain, balik di tengah malam, anak-anak sudah tidur, pergi bilik dan cium dahinya. Hubungan rohani tetap subur, walaupun anak tidur tetapi jiwanya sentiasa hidup." Jangan kita tunjuk sikap kita yang panas baran, pemarah dan ada kuasa veto kepada mereka, jangan suka mengherdik mereka dengan perkataan "bodoh, kurang ajar, sumpah seranah dan sebagainya yang merupakan doa kepada mereka ". inilah yang menyebabkan mereka derhaka kepada kita...

DOA ANAK-ANAK TERMAKBUL
Lazim orang tua, pantang anak menegur walaupun tahu mereka bersalah. Jangan rasa tercabar kerana pesan orang tua-tua, bisa ular tidak hilang walau menyusur di bawah akar. Sayyidina Umar berkata, kanak-kanak tidak berdosa dan doa mereka mudah diterima. Begitu juga dengan Rasulullah, kalau berjumpa anak-anak kecil, Baginda cukup hormat dan sayang sebab anak-anak tidak berdosa. Lagipun kanak-kanak kalau menegur memang ikhlas dan jangan ambil endah tidak endah. Perasaan anak juga mesti dihargai, sesetengah orang tua kurang bercakap dengan anak-anak. Kalau menegur pun dengan ekor mata dan herdikan. Si anak rasa tersisih dan tidak dihargai. Kepada kawan tempat mereka mengadu, bila jumpa kawan baik tidak mengapa, tetapi jumpa yang samseng, ia sudah tentu membawa padah.

BERTAUBAT SEBELUM MELARAT
Jika Tuhan menurunkan hidayah, segeralah insaf dan bertaubat. Tetapi apa caranya jika orang tua telah meninggal sedangkan sewaktu hidupnya kita derhaka dan melawan mereka? Bila insaf, selalulah ziarah kubur emak ayah kita dan bacakan ayat-ayat suci untuknya. Jumpa semula kawan-kawan baik ibu atau jiran-jiran yang masih hidup dan buat baik dengan mereka. Sedekah ke masjid atas nama ibu ayah. Walaupun ibu ayah sudah meninggal, minta maaf berkali-kali semoga ibu redha dan Allah ampunkan dosa.

Allah maha pengampun dan luas rahmatnya. Tetapi jangan ambil kesempatan buat jahat kemudian bertaubat. Hidup tidak tenteram atau bala turun.  Cuba kita perhatikan kemalangan yang berlaku setiap hari. Misalnya tayar kereta pecah, jangan lihat dengan mata kasar, selidik apa salah yang telah kita buat hari ini. Pertama bagaimana hubungan kita dengan Tuhan, jika semuanya baik, turun ke peringkat kedua, bagaimana pula hubungan dengan ibu?
"Pastikan hubungan dengannya sentiasa harmoni dan lancar. Tidak rugi menjalinkan hubungan yang baik kerana hayat mereka bukanlah terlalu panjang untuk bersama kita."

HUBUNGAN DENGAN BAPA
Lazim ibu yang dilebihkan, sedangkan bapa menjeruk perasaan kerana tidak dipedulikan anak-anak. "Hubungan dengan bapa sepatutnya sama dengan ibu tetapi dalam konteks Islam, kalau berlaku pertembungan, nabi suruh utamakan ibu dahulu. Tiga kali ibu barulah sekali kepada bapa." Bagaimanapun sebaik-baiknya, kasih sayang dan perhatian biar sama agar kedua-duanya tidak berkecil hati. Begitu juga dengan nenek, walaupun kata-katanya ada yang mengarut tetapi jangan melawan di depanmereka. Sebenarnya golongan nyanyuk dan tua mencabar kesabaran kita. Walaupun Allah tidak ambil kira kata-kata mereka tetapi kita wajib mentaati dan menghormati golongan tua."

USAH DERHAKA KEPADA MENTUA
Mentua mesti dimuliakan seperti kita menghormati orang tua sendiri. Kalau mereka kecil hati, samalah seperti tersinggungnya hati emak. Kita sayang anaknya kenapa tidak sayang orang yang melahirkannya juga? "Saya tahu, ada menantu kecil hati dan pendam perasaan terhadap mentua yang terlalu ambil berat tentang anaknya. Bersabarlah dan jalin hubungan baik kerana taraf mereka sama seperti ibu bapa kandung," jelasnya.

Kewajipan anak lelaki, pertama kepada Allah, kedua rasul, ketiga emak dan emak mentua, keempat bapa dan bapa mentua dan kelima baru isteri. Isteri kena faham, kalau dia sayang dan melebihkan ibu bapa, itu memang wajar. "Sebaliknya anak perempuan, yang pertama Allah, kedua rasul dan ketiga suami. Jalan pintas ke syurga bagi anak-anak selain Allah adalah emak dan ayahnya. "Perasaan mentua perlu dijunjung kerana mereka berhak ke atas menantu. Seperti kisah Nabi Allah Ibrahim dengan anaknya Nabi Ismail. Suatu hari, Nabi Ibrahim ke rumah anaknya dan kebetulan Nabi Ismail tidak ada di rumah isterinya pun tidak kenal dengan mentuanya. Menantu berkasar menyebabkan Nabi Ibrahim kecil hati. Dan sebelum balik dia berpesan kepada menantunya suruh suaminya tukar alang rumah kepada yang baru. Bila Nabi Ismail balik, isterinya pun menggambarkan rupa lelaki tersebut menyampaikan pesan. Nabi Ismail sedar itu adalah ayahnya. Nabi Ismail insaf di sebalik simbol kata-kata ayahnya, bahawa isterinya bukan daripada kalangan wanita yang berakhlak, lalu diceraikan. Nabi Ismali berkahwin kali kedua dan bapanya masih tidak mengenali menantu. Sekali lagi Nabi Ibrahim melawat dan menantunya melayan dengan bersopan santun walaupun tidak kenal siapa NabiIbrahim. Nabi Ibrahim tertarik hati dan sebelum balik berpesan lagi, katakan alang rumah anaknya sudah cukup baik dan jangan ditukar kepada yang lain.

Ada sebanyak 501 tips yang diberikan oleh penulis iaitu Robert D. Ramsey untuk mempertingkatkan potensi anak-anak anda dan seterusnya menempatkan anak-anak anda dikalangan winners. Tips ini menurut penulis jika diamalkan mampu menjadikan anak-anak. Kita sebagai winners. Penulis berpendapat apa yang membezakan antara winners dan losers Adalah mudah iaitu:-

Winners percayakan diri mereka dan boleh membayangkan diri Mereka dikalangan orang yang berjaya sementara losers merasakan diri Mereka tidak boleh.Tips;

1. Mulakanlah hidup anak anda dengan nama panggilan yang baik. Nama panggilan yang kurang baik akan menyebabkan anak anda malu dan merasa rendah diri. (Dalam Islam sendiri nama panggilan yang baik adalah digalakkan).

2. Berikan anak anda pelukkan setiap hari (Kajian menunjukkan anak yang dipeluk setiap hari akan mempunyai kekuatan IQ yg lebih kuat daripada anak yang jarang dipeluk)

3. Pandanglah anak anda dengan pandangan kasih sayang (Pandangan ini akan membuatkan anak anda lebih yakin diri apabila berhadapan dengan persekitaran)

4. Berikan peneguhan setiap kali anak anda berbuat kebaikan (Berilah pujian, pelukkan, ciuman, hadiah ataupun sekurang-kurangnya senyuman untuk setiap kebaikan yang dilakukannya).

5. Janganlah mengharapkan anak anda yang belum matang itu melakukan sesuatu perbuatan baik secara berterusan  , mereka hanya kanak-kanak yang sedang berkembang. Perkembangan mereka buatkan mereka ingin mengalami setiap perkara termasuklah berbuat silap.

6. Apabila anda berhadapan dengan masalah kerja dan keluarga,pilihlah keluarga (Seorang penulis menyatakan anak-anak terus membesar. Masa itu terus berlalu dan tak akan kembali).

7. Di dalam membesarkan dan mendidik anak-anak, janganlah tuan/puan mengeluh . Keluhan akan membuatkan anak-anak merasakan diri mereka beban.

8. Dengarlah cerita anak anda, cerita itu tak akan dapat anda dengari lagi pada masa akan datang.  Tunggu giliran anda untuk bercakap (Ini akan mengajar anak anda tentang giliran untuk bercakap)

9. Tenangkan anak anda setiap kali mereka memerlukannya  .

10. Tunjukkan kepada anak anda bagaimana cara untuk menenangkan diri . Mereka akan menirunya.

11. Buatkan sedikit persediaan untuk anak-anak menyambut harijadinya .
Sediakanlah hadiah harijadi yang unik walaupun harganya murah.
Keunikan akan membuatkan anak anda belajar menghargai. (Anak2 yg dtg daripada persekitaran yang menghargai akan belajar menghargai orang lain).

12. Kemungkinan anak kita menerima pengajaran bukan pada kali pertama belajar. Mereka mungkin memerlukan kita mengajar mereka  lebih daripada sekali .

13. Luangkanlah masa bersama anak anda diluar rumah, peganglah tangan anak-anak apabila anda berjalan dengan mereka .  Mereka tentu akan merasa kepentingan kehadiran mereka dalam kehidupan andasuami isteri.

14. Dengarlah mimpi ngeri anak-anak anda . Mimpi ngeri mereka adalah begitu real dalam dunia mereka.

15. Hargailah permainan kesayangan anak anda . Mereka juga dalammasa yang sama akan menghargai barang-barang kesayangan anda.
Elakkan daripada membuang barang kesayangan mereka walaupun sudah rosak. Mintalah kebenaran mereka sebelum berbuat demikian.

16. Janganlah membiarkan anak-anak anda tidur tanpa ciuman selamat malam,

17. Terimalah yang kadangkala anda bukanlah ibubapa yang sempurna . Ini akan mengurangkan stress menjadi ibu bapa.

18. Jangan selalu membawa bebanan kerja pejabat ke rumah. Anak-anak akan belajar bahawa kerja pejabat selalunya lebih penting daripada keluarga.

19. Anak menangis untuk melegakan keresahan mereka tetapi kadangkala cuma untuk sound effect sahaja . Bagaimanapun dengarilah mereka, dua puluh tahun dari sekarang anda pula yang akan menangis apabila rumah mula terasa sunyi. Anak-anak anda mula sibuk mendengar tangisan anak mereka sendiri.

20. Anak-anak juga mempunyai perasaan seperti anda .    

ﻢﻼﺴﻠﺍﻮ

p.s : mak..ayah...saya akan cube yang terbaik untuk kamoooo berdua....okeh:) nak cuba ilmu baru ini nanti...:)

kredit kat Yahoo Image
kucing dang tajuk entry tidak berkaitan...wooohaaaa...
meooooooowwwwww.:)

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Wednesday, May 11, 2011

Minggu Siang Yang Perlu Menapak Sebanyak Hampir 4000 Tapak Sehaluan Dalam Sehari

Salam sayang,


kredit dari Wikipedia...giler legend gambar...

Untuk minggu ini ja, aku perlu menapak hampir 4000 tapak untuk sehari, sehaluan okeh...woohaaa..mesti banyakkan kalori aku hilang untuk minggu ini...hhahaks...dan haruslah tambahkan zat glukosa untuk tenaga demi mencari sesuap nasi untuk masa depan, untuk anak - anak yang bakal lahir akan datang, untuk bakal isteri : maaflah, tak dapat lagi kita ketemu kan..kan....ini monolog seorang diri okeh..sila jangan percaya.

emmm..dan, bile aku dok kire tapak hari - hari...secara automatisnya aku akan ketinggalan dalam menghapdet belog aku nih...sorilah..dalam diari n hp aku nih, ader bende nak tulis, tapi takder masa jaaa...sabaq naaa....sekejap ja....dan doakan aku berjaya bawak scroll balik ke kamar jugak....

scroollll...haaa....nanti aku cerite kemudian..buat mase nih...korang anggap ja aku bagai 

Seorang Ninja yang kesepian berjalan seorang diri lalu hutan konkrit, gunung besi, tali dawai, tiang batu dan segala isi alam...Untuk pengetahuan korang, aku diupah oleh Tachibana dan mission aku adelah mengambil sebuah scroolll dari Kamuyamato Iwarebiko, Emperor JimmuPresumed Legendary; claimed descent from the sun goddess, Amaterasu.

Korang nak kenal rupe Lord Tachibana???naaah..nih dia...


kredit dari Wikipedia
gilos legend gambar gak...:)

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, May 9, 2011

Ahcoooiiii...Aku Terkesima Jap...

Salam,

Hari nih aku nak tergodek - godek internet dannnnnnnnn....sesuatu yang mengkaguminye aku sekalipun....bukan dua kali okeh....hahahahhaaks:)


sila besar untuk kegemokkan....kredit untuk Michiko Abdul Razak

ahhhhhcooooiiiiiiii.....scccrruuuuuuppppp.....sekali lagiii.....ahhhhcooooooiiiiiii...terkezut duaratoskalilapanpolohlapangandainfititi....tak tiru CIK EPAL ek....hahahaks:)

p.s: aderkah Michiko Abdul Razak tuju pada tuan belog ini, ataupun sekadar bermonolog di tepi laut biru....sambil bermadah pujangga seorang diri....hahhakkkk...tapi kan....kan....aku rase Michiko nih tuju untuk seorang mamat Yutaka dari JEPON...bukan den...den dari Malaysia ...no.no.no..tak salah lagi, bukan untuk den....

p.s: ape2 pun, terima kasih buat Michico Abdul Razak sebab state nama hampir serupa dengan aku nih....aigooooo...terima kasih setinggi - tinggi langit untuk Michiko.....aku soka berkawan dengan anda....jugak same korang yang sudi baca...sudi komen....membina...dan segala nyer...buat korang...tak dilupainyerpun walau bercerai badan.....duaratoskalilapanpolohlapangandainfititi..

ada berani...kerat camnih ka?? ahdoooiiii..:)

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Wednesday, May 4, 2011

Why Engineer...Why??

Salam,

Try look my new search....ala ter omputih siket...naaaa...scrooolll lah dan teliti..betul tak???

Soalan....

Kenapa Engineer...kenapa....porrrkeeeyayyy!!

Kredit dari Yahoo

Advantage 1: Secure lifestyle

An engineer boyfriend can provide you with a secure lifestyle. At 27 years old, an engineer probably has a respectable, stable job that gives him high income to own a car, invest, have a comfortable life, and get married and buy a house too.
Law graduates are still working as a lowly apprentice in law firm, most management graduates have just failed on their first business plan, the arts graduate is still looking for a job, and the medical school graduate is still living in a hospital.

Advantage 2: Unmatchable industriousness

An engineer boyfriend will dedicate an unimaginable amount of his time and effort to understand you. Engineers strain really hard to understand their work. You can believe that they will try really hard to understand women too, just like how they understand their work, once they believe that you are the one. So even if they don't understand you initially, they will keep on trying.
Even if they still do not understand, they will figure out the correct method to keep you happy (e.g. buy diamond ring = 1 week's worth of happiness) and once they find out the secret formula, they will just keep on repeating it so that the desired results appear.
Unlike the Lawyer who will argue with you, the Management graduate who will try to control your spending, the Arts graduate who will 'change major', and the medical school graduate who will operate on you. And you know what??? it's really so easy to make engineers believe that you are the 'one’. Say that you like one of their projects and they will be hooked to you forever...

Advantage 3: An engineer boyfriend will never betray your trust.

Let me first tell you what is wrong with the rest of the others... the lawyers will lie about everything, management graduates will cheat your money, the arts graduate will flirt, and you probably just look like another cadaver to the medical school graduate. Your engineer boyfriend is either too busy to have an affair, and even if he does, he is too dumb to lie to you about that.

Hence, an engineer is the most secure boyfriend that you will ever find – rich enough, will keep on trying to understand and please you, has no time for affairs, and too dumb to lie to you.

So girls out there, why procrastinate?!

*** Get an ENGINEER for your BOYFRIEND!!



Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Sunday, April 24, 2011

Aja - Aja Fighting...Fighting OOoohhhhOOOhhhhhOOoohhh

Salam,

minggu nih kalu tak silap aku, ramai blogger - blogger otai dari univeristi sedang tekun belajar....sampai ke malam...

umpama kais tengh malam, makan esok pagi - pagi...pastuh gi univeristi dan hadap paper...then, otak jam..terus tidok...hahhahah...betul ka...:)

so..aku kat sini nak bagi wish kat korang...yang nak exam esok, or minggu - minggu depan tuh...sila buat sungguh - sungguh naa...jangan hampakan hasrat ibu bapa korang nak tengok korang keje jadi President Syarikat ka...CEO ka...hahahaha...ader berani???

p.s : aja - aja fighting OooooOOOooooOOOoooOOOooohhh....aku pun nak exam jugak cam korang 5 Mei 2011 nih...aigoo...senak perut mak nokkkk!!!choi.


zeeehaaaaa...zeeehahahahha...tuh mamat tuh tengah gelak okeh..

tengok mamat tuh...kalu nak keluarkan kuasa pun perlukan usaha...tak boleh tengok dan cakap saja....

tau..dok..yang penting usaha...:)

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Tuesday, April 19, 2011

Soley - Soley -Soley....Usop Wilcha

Salam,

Dah 5 minggu aku gian dengar lagu Soley - Soley - Soley Usop Wilca...so, aku pun rase nak hapdet lagu Soley - Soley originalnyer...

Korang for sure kan dah tau lagu nih sapa yang bawak kan....tapi, aku tak kire, aku nak citer gak....untuk cucu cicit aku nanti...hahaks....korang yang dah tau tuh leh men jauh - jauh..suh...suh....sila jangan merajuk yuks..

okeh. lagu Soley - Soley 1 mamak!!!

Ammmah....ammah....nanti sikijap arrr apek, kasi tukar tune aneeeiii...

Middle of The Road - Soley - Soley


Just a little bit lonely
Just a little bit sad
I was feeling so empty
Until you came back
Until you came back
Until you came back.



Oh
Soley
Soley
Soley
Soley
Soley
Soley
Oh
Soley
Soley
Soley
Ley
Soley
Soley
Soley
Ley
Soley
Soley.

Just a little bit closer
Can you lay by my side
Can we get it together
Lazing in the sand
Lazing in the sand
Lazing in the sand.

Oh
Soley
Soley...Soley..Soley...

Sila angkat tangan macam saya kalu nak sekali lagi....okeh...:)


p.s : nih semua pengaruh Movie Bro Mamat Khalid dan Usop Wilcar......hahhahakss...Bro Mamat Khalid terbaik....aku tunggu dan nak hadap movie terbaru Bro nanti...okeh....

p.s : biler dengar lagu nih..terus teringat Usop Wilcar...dan perkataan Kite Bako!!!!

hahhaaks...ader ker Bro Mamat Khalid nak baca...kah3..sure takdernye....:)





Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, March 21, 2011

Maybe....

Salam sayang,

Hari nih aku nak share cerita dari my pren officemate...heheh..let rolled out ek....opss..lupe nak gitau, entry kali nih berbahasa omputih british british ek....




MAY BE…

Maybe. . we were supposed to meet the wrong people before meeting the right one so that, when we finally meet the right person, we will know how to be grateful for that gift.

Maybe . . . it is true that we don't know what we have until we lose it, but it is also true that we don't know what we have been missing until it arrives.

Maybe . . . the brightest future will always be based on a forgotten past; after all, you can't go on successfully in life until you let go of your past mistakes, failures and heartaches.

Maybe . . you should hope for enough happiness to make you sweet, enough trials to make you strong, enough sorrow to keep you human, and enough hope to make you happy.

Maybe . . . the happiest of people don't necessarily have the best of everything;

they just make the most of everything that comes along their way.

Maybe .. . . the best kind of friend is the kind you can sit on a porch andswing with, never say a word, and then walk away feeling like it was the best conversation you've ever had.



Maybe . . . happiness waits for all those who cry, all those who hurt, all those who have searched, and all those who have tried, for only they can appreciate the importance of all the people who have touched their lives.



May be . . you should do something nice for someone every single day, even if it is simply to leave them alone.

Maybe . . . there are moments in life when you miss someone -- a parent, a spouse, a friend,

a child -- so much that you just want to pick them from your dreams and hug them for real, so that once they are around you appreciate them more.



Maybe … giving someone all your love is never an assurance that they will love you back. Don't expect love in return; just wait for it to grow intheir heart; but, if it doesn't, be content that it grew in yours.

Maybe .. . . you should dream what you want to dream; go where you want to go,

be what you want to be, because you have only one life and one chance to do all the things you dream of, and want to do.

"Life is only travelled ONCE; Today’s MOMENT becomes Tomorrow’s MEMORY.
Enjoy every moment, good or bad, because the GIFT of LIFE is LIFE itself…."



Try Positive Thinking



Don't wear a frown, try positive thinking, Laugh at your troubles instead....


p.s : kredit buat MR. R.
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...