Showing posts with label lawak. Show all posts
Showing posts with label lawak. Show all posts

Thursday, December 15, 2011

Lawak | Di Sebalik | Baju Kot

kredit kat Yahoo Image

p.s: kesimpulannyer, jangan memandang dari zahir, lihatlah juga batinnye jugak....hahahaha

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Friday, December 9, 2011

Lawak | Kamen Rider | Saman Polis Trafik

kredit kat FB seseorang....tak ingat namanyer.

p.s: kamen rider, sila jangan tinggalkan motosikal anda dibelakang.....ahahahhahahaa, akhirnyer pakcik polis yang menang.....asyik Kamen Rider jer menang lawan resakse....

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Sunday, October 9, 2011

Alangkah MERDU Songgoh Suara Itu | MERDU Lalu Tertawan

kredit kat Goggle image
Salam,

Aper tajuk nih.....argg.....aku diserang ...aku diserang....ketidak selesaan otak. Dengan kata lain, pembekuan otak ke tahap hampir 0 Darjah celcius.

ops....by the way, korang nak tau tak, korang sebenarnya boleh melayan seorang perempuan setiap hari ...tak kira masa, ketika, tanpa membayar bil biarpun sepanjang masa 24/7...wooohaaaa cam iklan beykrim kan....

Monday, August 1, 2011

Kenape Tak Tahu | Ramadhan Itu Bulan Puasa

Kredit kat TK....hahaha
Salam,

Ape khabar korang semua....harap korang enjoy berpuasa hari nih, ek...hehehehhe.Dan sila jangan ke dapur.Wooohaaa....

Hari nih, aku terpanggil untuk ditanya oleh tuan TK. Soalannyer berbunyi...

Monday, July 25, 2011

Cerita Lawak | Part 7

Kredit kat Yahoo Image
Salam and selamat pagi Malaysia...

aper khabar korang semua???sihat ka? Hari nih aku nak share lawak lagi dengan korang...harap korang semua terhibur lah yer....sebelum mulai bekerja....:)

Jangan tension - tension tau....heheheh

Thursday, July 21, 2011

Cerita Lawak | Part 6

Kredit kat yahoo Image
Salam,

Hari nih aku nak share lagi cerita lawak dengan korang semua....sambil makan - makan pagi kat depan komputer, sekurang - kurangnya boleh mengurangkan stress kerja kan....heehehe.....selamat terhibur.

Friday, July 8, 2011

Setia Pada Yang Satu

Salam,

Aloooo...good evening...(bunyi Ah Chai)

hari nih aku terkeluar perkataan Setia Pada Yang Satu???ape maknenye???aigooo...meh sini..korang baca dialog aku bersama mereka - mereka...:)

En. A : Semua orang tukak handphone...
En. B : yup...tapi jangan arr pakai HTC...buat sakit hatinyer..tiap - tiap 3 bulan tukar baru..
En C : ala..beli jer mana yang sedap dipakai....
En. A: Yutaka....ko biler lagi nak tukar Handphone baru???

Yutaka: Buat masa nih...saya setia pada yang satu.....heheheheh..;)

p.s: setiap orang ader memori dan kenangan pada barangan yang dimiliki....camtuh gak korang....so, aper komen anda pulak???

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Thursday, July 7, 2011

Cerita Lawak Part 5

Salam,

Hari nih aku nak share cerita lawak pulak...jom usha ek....bagi sesaper yang terlepas part - part sebelumnyer, sila klik kat bawah


then, jom usha lawak kali nih pulak......

Banduan Kegersangan (18sx)

Seorang banduan baru saja berjaya melarikan diri dari penjara setelah dipenjarakan selama 20 tahun. Dalam perjalanannya, dia terjumpa sebuah rumah dan memecah masuk kedalamnya untuk mencari duit. Tetapi yang ditemukan hanyalah sepasang pengantin baru yang sedang tidur di atas katil mereka.

Banduan itu mengarahkan pengantin lelaki turun dari katil dan mengikatnya dikerusi. Kemudian sambil mengikat pengantin perempuan di katil, banduan itu mencium lehernya, dan terus bergegas ke bilik mandi.

Sementara banduan berada di bilik mandi, pengantin lelaki berbisik kepada isterinya: "Isteriku, dia adalah banduan yang melarikan diri dari penjara. Lihat saja baju yang dipakainya, dia mungkin sudah lama dipenjara dan tentu sudah lama tidak menyentuh wanita. Dari cara aku lihat dia mencium lehermu, dia ingin melakukan hubungan seks denganmu, jangan menolak, jangan mengeluh, lakukan sesuai dengan keinginannya, berikan kepuasan. Orang ini merbahaya, jika marah, dia pasti membunuh kita. Jadi bertahanlah sayang.. Abang cintakan ayang.."

Sambil tersenyum, pengantin perempuan membalas, "Dia bukannya mencium leherku. Tapi dia berbisik ke telingaku. Dia cakap, dia ni homo dan katanyanya abang seksi sekali dan dia bertanya dimana saya simpan body lotion?
Saya jawab di bilik mandi. Bertahanlah sayang. Ayang cintakan abang juga.

Kisah Malam Pengantin

Seorang lelaki bernama Baskon yang baru saja menjalani malam pertama bersama isterinya, menceritakan tentang kemuskilannya kepada seorang kawan, Abon.
“Wah, gila juga! Ternyata memang benar,” ujar Baskon. “Kebiasaan yang sering kita lakukan ketika masih bujang, boleh berulang pada malam pengantin.”
“Sebenarnya apa yang berlaku semalam?” si Abon ingin tahu.
“Begini. Kau kan tau kalau sewaktu bujang aku suka melanggan perempuan.”
“Ho oh.”
“Nah, terus malam pengantin semalam, setelah selesai melakukan hubungan, tanpa sengaja aku memberikan wang RM 100 pada isteri aku.”
“Wah, gila kau!” Abon terperanjat. “Bagaimana? Isteri kau marah?”
“Itulah masalahnya,” Baskon menjawap.
“Dia malah memberikan pulangan wang RM 25 kat aku!”



Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, June 27, 2011

Budak Indigo

Salam,

Budak indigo???korang cari apekah itu ek....sila goggle....

pada aku, mane ader pengikitrafan Indigo - Indigo ni....giler ker haper...ini kes unik giler mase aku dengar berita pagi tadi....seorang budak declare dia diberikan peluang kedua hidup..dan kehidupan pertamanya adalah di Planet Marikh....what the heaveennn arrrr....bleh pulak orang putih percaya...dan pengiktirakan beliau sebagai Budak Indigo.

Dan yang paling heaven...budak Indigo adelah sekumpulan budak yang bakal menjadikan tamadun dunia masa depan seperti cam tamadun Planet Marikh masa dahulu kala....nih part paling lawak...beb...ahcoooiii arrr..

so...aku nak tanyer korang...masa kali pertama sperma berlumba - lumba ke arah destinasi....ader ke kali kedua untuk mengulangi benda yang sama???

ataupun nak lagi best....sperma yang berlumba - lumba kat dunia tuh wajib sama dengan sperma kat Planet marikh????hahahah...

p.s: orang putih???sila jawab kalu korang pandai bahasa Melayu....woohaaa
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Wednesday, June 22, 2011

Cerita Lawak Part 4

Salam,

lagi cerita lawak untuk dikongsi gelapkan.....woohaaaa


Zinedine Zidane Dan Nenek Tua

Keesokan hari setelah piala dunia berakhir, zidane yang dikenal sebagai kapten dari pasukan Perancis, merasa malu kerana telah gagal memberikan kemenangan kepada negaranya.

Zidane ingin keluar rumah, tapi dia malu dilihat orang ramai. Maka menyamarlah dia dengan menggunakan pakaian perempuan dan make up. Tidak jauh dia keluar rumah, ada seorang nenek memanggil, "Zidane!!!kesini!!!"

 Dia merasa malu, kerana penyamarannya sudah terbongkar. Dia segera berlari kembali ke rumah dan mengganti tema penyamarannya. Kali ini dia keluar dengan menggunakan pakaian koboi dengan topi dan kacamata hitam. Sekali lagi tidak jauh dari rumah, dia dipanggil adengan nenek yang sama, katanya "Zidane!!!mau kemana??sini dulu bro.."(Dalam bahasa prancis) Zidane yang lagi-lagi terbongkar penyamarannya, dengan kecewa dan segera berlari menuju rumah. Kemudian dia mengganti tema penyamarannya. Kali ini dia menggunakan pakaian badut dengan make-up khas ala badut dan hidung khas badut. Dia keluar rumah, dan tidak jauh dari rumahnya, dia bertemu dengan nenek yang sama, dan nenek itu memanggilnya, "Zidane!!!". Dengan perasaan kecewa karena berkali-kali penyamarannya terbongkar oleh nenek itu, dia datang menghampiri nenek itu. Dengan nada agak kesal dan geram, Zidane berkata kepada nenek itu dengan bahasa Prancis, "mau nenek apa ha??dari tadi panggil-panggil terus.."


Kemudian nenek itu menjawab dengan suara agak berbisik, "ini aku, Bartez. Aku juga lagi menyamar, jangan bising-bising ya.." 

Nenek oh nenek!!!!

Tersebut lah cerita , ada sorang perempuan Petani yang agak berumur sikit bawak barang dagangan dia, dia cuma jual topi saja (dulukan orang menuai secara manual..'mengerat' orang Kedah kata, nak elak dari panas depa pakai topi ni ... diperbuat dari rumput 'menerung' kering..warna putih kelabu, bentuk dia nak macam topi Mr. Potato sket...)

Jalan la dia dari rumah ke rumah jual topi dia,sampai dia di satu kampung di pinggir hutan (area Kuala Nerang..)Waktu dah tengahari 'rembang', jadi dia pun duduk la berehat sat kat bawah satu pokok yang besar lagi rendang.Topi untuk jualan dia...dia letak la sebelah sambil mengipas-ngipas badannya. Kerana terlalu letih, tertidur la dia kat bawah pokok tuu..tiba-tiba dia terdengar bunyi 'sqoh..sqeh. .sqoh..sqeh' . Terbangun la dia..dia tengok keliling, tergejut beruk la dia ...'aik!! mana pi topi aku semua?'. Wahhh..cam na ni, mesti kena marah ngan tokey nanti pasai topi dia hilang. Lepas tu, dia dengar bunyi sqoh..sqeh.. .sqoh..sqeh' tu kat atas pokok. Langut la dia ke atas...Ooooooo, makhluk ni rupanya yang curi topi aku. Berpuluh-puluh ekor monyet kat atas pokok tu, semua pakai topi sorang satu.. Ishkk..cam na nak ambik balik ni..pikiaq perempuan tersebut. Dia ambik galah..jolok- jolok keatas..tak juga dapat topi dia.Dekat-dekat nak 'give-up' juga la orang tua tu. Tergaru-garu kepala la dia..aik!! dia tengok monyet-monyet tu pun ikut tiru dia ,dia lompat, monyet tu pun ikut lompat semua.. Jeng...jeng. .jenggg..

 dia ada satu idea..dia ambik satu-satunya topi kat atas kepala dia ..dia pun baling ke tanah. So, monyet-monyet tu pun ikut juga baling topi yang depa pakai ketanah. Dapat la balik semua topi-topi diaa...Pas waktu dia dah balik kekampung, dia pun cerita la 'keterer an' dia tu kat anak dia. Waktu berlalu begitu pantas. Perempuan tersebut dah jadi nenek dah..namun dia tetap berbangga dengan ketereran dia tipu monyet tu.di ceritakan la pulak kat cucu dia. Nak dijadikan cerita ,cucu dia ni pun sekolah tak pandai. jadi berjual topi juga macam nenek dia dulu. Suatu hari, cucu dia pi menjual topi dikampung yang sama di daerah Kuala Nerang tuuu. Waktu t/hari, secara kebetulan dia pun berehat di bawah pokok yang sama. Kerana terlalu letih dia pun tertidur dgn topi- topi untuk dijual diletakkan di tepi dia. Pas dah dekat petang dah , dia pun bangun dari tidur..aikkkk! !! mana pi topi aku semua? Dia pun terdengar bunyi 'sqoh..sqeh. .sqoh..sqehh' kat atas pokok tu.....hmmhhh. monyet-monyet tu dah ambik topi dia. Dia pun buat la macam-macam untuk menakutkan monyet-monyet tu utk ambik balik topi tuu, tapi tak leh gak. Last-last teringat la dia ngan cerita nenek dia dulu..diapun test la, dia garu-garu kepala, monyet2 tu pun garu2 kepala gak, dia lompat, monyet2 tu pun lompat gak..dia pun naik syok laa, dalam hatinya 'bodoh juga monyet2 ni..'..Lalu dia ambik topi kat atas kepala dia..dia lempaq la ke tanah dengan harapan monyet2 tu tiru cam dia gak. Aikkk !!!monyet2 tu semua tengok ke dia..tak sekoq pun yang tiru dia kali ni utk lempar topi ketanah. Termangu dia sendirian..tiba- tiba turun seekor anak monyet, tapi sebelum dia turun, dia sangkut dulu topi tu kat ranting atas pokok tu.


Anak monyet tu langsung pi dekat telinga dia dan berbisik,
"hang ingat, hang aja ada nenekkkkkk.. .?"
 



p.s: ader lawak lagi..aku share....lagik..stay tune
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, June 20, 2011

Cerita Lawak Part 3

Salam,

Hari nih nak continue lagi cerita lawak.....okeh...kalu dah baca yang nie..korang tunggu arr part 4 pulak...okeh..

let move on.....dikreditkan dari kawan opis aku...:)

racun

Ahmad Kassim dah berumur 47 tahun tapi masih belum kawin.Tapi bila dah nak jadi jodoh,berkahwin lah ahmad kassim dengan rosnah yan berumur 25 tahun.Tetapi bila jer malam pertama rosnah terus meninggal dunia.


Setelah habih edah(lelaki mana ada edah) Ahmad bernikah plak dengan salmah yang berumur 19 tahun.Macam tu jugak jadinya salmah meninggal sebaik azan subuh malam pertama. Ahmad dengan sedihnyer pegi berjumpa doktor dan membuat pemeriksaan. Doktor telah memberitahu ahmad yang benih nya dah expired dan bertukar menjadi racun akibat lama tak digunakan..kuang..kuang..kuang..
p/s : jgn simpan air lama²..nanti jd racun lak .


Tingkap Pecah

Ada seorang budak yang sedang bermain bola bersendirian. Ia menendang bolanya terlalu kencang dan memecahkan kaca tingkap rumah seorang wanita. Budak itu pun terus berlari ketika wanita itu keluar dan menjerit. Budak itu pun berfikir untuk datang mengambil bolanya semula. Ia lalu berfikir cara apa yang dapat dilakukannya.Beberapa minit kemudian, budak itu pun mengetuk rumah wanita tadi dan berkata pada wanita tersebut, “Ayahku akan datang dan membetulkan tingkap tersebut.”Dan memang datanglah seorang lelaki dengan kotak perkakas dan berkata pada wanita tersebut, “Maaf. Saya mau membetulkan tingkap anda…”Wanita itu pun mempersilahkan lelaki tersebut masuk untuk membetulkan tingkapnya. Sedang lelaki tersebut membetulkan tingkap, budak tadi meminta bolanya kembali. Wanita itu pun memberikannya sambil berpesan agar lain kali hati-hati. Budak itu pun pulang.Setelah selesai membetulkan tingkap, lelaki tadi terus meminta wang upah dari wanita tersebut. Wanita itupun terkejut dan berkata, “Bukankah anda ayahnya?”Lelaki itu pun berkata, “Apa, bukankah anda ibunya?”

Hilang Duit
Pada suatu hari di sebuah Sekolah Rendah, ketika itu waktu rehat dan terlihat di halaman sekolah tersebut seorang pelajar sekolah darjah satu menangis dengan kuatnya. Lalu, bertanyalah salah seorang gurunya.Guru : "Kenapa menangis?"Anak : "Duit saya hilang sepuluh ringgit Cikgu" (jawabnya sambil menangis)Guru : "Sudahlah jangan menangis ye...nih Cikgu beri sepuluh ringgit."Namun pelajar tersebut menangis semakin kuat. Cikgu pun menjadi lebih hairan.Guru : "Aik... menangis semakin kuat? Kan Cikgu sudah ganti sepuluh ringgit."Anak : "Iya Cikgu...tapi kalau tadi duit saya tidak hilang,kan sekarang duit saya ada dua puluh ringgit."Guru : "??!!!"


Harta Pusaka Nenek

Setelah sekian lama di perantauan akhirnya Ajoi pulang ke kampung untuk berjumpa dengan neneknya.

Nenek : “Ajoi, nenek sudah tidak kuat lagi, nenek minta kamu sambung mengerjakan kebun nenek…”

Ajoi : “Jangan cakap macam tu, nek…” (dalam hati, tak sia-sia aku balik kampung… dapat pulak harta pusaka nenek).
Nenek : “Semua yang ada di kebun nenek, ternakan, villa, traktor untuk kamu. Tolong jaga baik-baik, jangan lupa siram tiap-tiap hari tanaman nenek.”

Ajoi : “Baik nek, nenek jangan bimbang tentang perkara itu… Tapi dimana kebun nenek? Ajoi tak pernah tahu pun..”
Nenek : “Di Facebook nenek, FARMVILLE, nanti nenek bagi tau passwordnya.”

Ajoi : “%$^&^%$”

Wasiat Nenek Ani

Ada sorang tua, nama dia Nenek Ani. Dia terlantar di hospit! al kerana sakit jantung, ... .

Keadaannya semakin ari semakin t eruk. Ani dah tak tau apa nak buat lagi. So suatu hari tu dia panggil Pak Din untuk bacakan doa untuk Nenek Ani. Tapi semakin dibaca, semakin teruk sakit orang tua tu. Sampai terketar-ketar dan termengah-mengah kerana terlalu sakit.

Nenek Ani dalam keadaan tak berdaya tu memberikan isyarat meminta pen dan kertas. Ani memberikan pen dan kertas kepada neneknya. Dengan sisa-sisa tenaga yang ada, Nenek Ani menulis dan memberikan kertas itu kepada Pak Din.

Pak Din menganggap tak baik membaca wasiat di hadapan Nenek Ani sebelum Nenek Ani meninggal. Jadi dia pun masukkan kertas tu ke dalam poketnya. Tak lama kemudian Nenek Ani pun meninggal dunia. Selepas seminggu kematian Nenek Ani, Pak Din pun datang ke rumah Ani, dengan memanggil semua sanak saudara Nenek Ani, tujuannya tak lain dan tak bukan untuk menbaca wasiat dari nenek tersebut

Pak Din pun berucap, menyatakan kesedihannya atas kematian Nenek Ani, dan di akhir ucapan itu Pak Din mengajak Ani dan saudara ! mara membaca wasiat itu bersama-sama, yang antara lain isi itu ialah... ... ... ... .

"Din, ... . kau janganlah berdiri di atas wayar oksigen aku tu"


Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Friday, June 17, 2011

Cerita Lawak Part 2

Salam,

Hari nih aku nak tempek lagi cerita lawak dengan korang...selamat berhibur...



Pak Mat seorang duda kematian isteri, ada anak nama Bedol yg lurus
bendul.Tahap maksima kebendulannya. Pak Mat susah hati mengenangkan jika
dia mati esok siapa nak tengok-tengokkan si Bedol ni. Keputusan diambil
untuk mengahwinkan si Bedol ni dengan seorang andalusia bernama Minah.

Pak Mat:’Bedol!bapak nak kawinkan kau dengan Minah! Setuju tak?’
Bedol:’Ikut suka bapak lah!.Saya ngikut saja’,kata Bedol selamba
walaupun dia tak tahu apa itu kawin.

Dipendekkan cerita maka berkahwin lah Bedol dengan Minah.

Pak Mat pening memikirkan macammana nak ajar Bedol apa-apa yg perlu
dibuat bila tidur dengan Minah sebab si Bedol ni lurus bendul.

Pada malam pertama sebelum masuk bilik Pak Mat bisik kat Bedol…
Pak Mat:’Bedol! Sebelum tidur kau bukak baju Minah!.
Bedol:’Baik pak!’
Besok pagi masa bersarapan Pak Mat tengok muka Minah masam je lalu
sambil berbisik dia bertanya Bedol…

Pak Mat:’kau dah buat macammana yg bapak ajar?’
Bedol:’dah pak! Saya bukak baju dia’
Pak Mat:’Lepas tu kau buat apa?’
Bedol:’Saya tidur’
Pak Mat garu kepala…
Pak Mat:’malam ni lepas kau bukak baju Minah,kau selak kain kau ya!’
Bedol:’Baik pak’
Malam berlalu…beso k masa sarapan pak Mat tengok Minah masam mencuka..
Pak Mat:’Kau buat apa yg bapak ajar malam tadi Dol?’
Bedol:’Dah pak’
Pak Mat:’Kau buat macam mana?’
Bedol:’Lepas bukak baju Minah saya selak kain saya!
Pak Mat:’Lepas tu?’
Bedol:’Lepas tu saya tidur’
Pak Mat merungut-rungut krn kebendulan melampau si Bedol…
Pak Mat:’Bedol!Malam ni lepas kau bukak baju Minah dan selak kain
engkau, kau masukkan anu engkau dalam anu Minah tau!!

Bedol:’Baik pak!’
Besok paginya Minah tak keluar sarapan sebagaimana biasa.Pak Mat
tersenyum memikirkan tentang keberkesanan ajarannya kat Bedol.Tiba-tiba
dia nampak Minah dengan wajah yg lagi masam dr semalam.Dahla macam tu
berjalan pun dihentaknya kaki kuat-kuat.

Pak Mat pandang Bedol…
Pak Mat:’kau dah buat macam bapak ajar malam tadi Dol?’
Bedol:’Dah pak!
Pak Mat:’kau buat macam mana?
Bedol:’Saya bukak baju Minah,saya selak kain saya dan masukkan anu saya
ke dalam anu Minah’

Pak Mat:’Bagus! Lepas tu?’
Bedol: ‘Lepas tu saya tidur’
Pak Mat betul-betul bengang dgn si Bedol..Takkan yg tu pun dia nak ajar
jugak…baik dia je yg kawin dgn Minah…seharian dia mundar-mandir
mencari idea…last- last idea pun datang dan dia pun bisikkan kat
Bedol…..

Pak Mat:’Bedol!Bapak nak tolong engkau ni tapi bapak tak buleh le
sebilik dengan engkau,bapak kat luar pintu je.Macam ni.lepas kau bukak
baju Minah,lepas kau selak kain engkau dan lepas kau masukkan anu engkau
dalam anu Minah kau tunggu bapak bunyikan botol,bunyi pertama kau sorong
anu kau dan bunyi kedua kau tarik anu engkau..begitu lah seterusnya,
faham? ‘

Bedol:’faham pak!janji bapak tolong Bedol ye!!’
Malam menjelang, Bedol dah ready menunggu bunyi botol,Pak Mat kat luar
pintu, setelah pasti Bedol dah bersedia dia pun”TOING” ketukan
pertama,Bedol pun sorong,”TOING” ketukan kedua Bedol pun tarik…
begitu la kerja Pak Mat….dia terdengar rengekan dari Bedol dan
Minah.dia berasa seronok kerana berjaya membuatkan Bedol bertindak sbg
seorang suami sejati…Last- last dia terdengar Bedol menjerit…
apa yang dijeritkan tu!!KUENG KUENG KUENG

Bedol: ’Bapak! !Boleh lajukan ketuk botol tu tak?Apasal lembab sangat?
Pak Mat: #$%^*&)(*_)+++

Cucu & Atok

"Mengapa tak seperti kawan sebaya kau?" Seorang atuk tegur cucu dia yang tak cemerlang dalam peperiksaan.
Atuk: "Tengok kawan-kawan sebaya cu, semua lulus tinggi-tinggi.
Cu ini asyik internet, tv atau main bola. Bila nak belajar??? Besar nak jadi apa???" (Atok marah tahap tertinggi)
Cucu: "Atok asyik bandingkan dengan kengkawan yang lain. Cu tak pernah pun marah bila atok tak sama seperti kawan-kawan sebaya atok yang lain."
Atuk: "Tak sama apanyerr???"
Cucu: "Kawan-kawan sebaya atok semua dah jadi arwah kan?"
Atuk: "?...?...?...?...?...?" 

Dua Puluh Sen

tersebut alkisahnyer..... adalah di sebuah kampung... namenyer kampung Hulu. Pak Imam nyer memang hari hari setaip masuk waktu p masjid, masuk waktu pi masjid. Ade lah satu hari ni, time tu masuk ler waktu zuhur, tok imam ni pun p la amik basikal die nak mengayuh p masjid kpg hulu, on the way die nak p masjid tu, lalu ler die kat satu umah tu, tiba2 die ternampak seorang budak dalam lingkungan 5 tahun tak pakai seluar ngan sedang berlari2 kat depan halaman umah. Tok imam tu apa lagi, panggil ler budak tu. Tok Imam: budak, mai sini sat. Budak: ye tok imam, naper ni? Tok Imam: hang ni tak pakai sluar psai apo? Budak: mak tak bg. Tok imam tu pun mengelengkan kepala lalu memberi wang kepada budaktu tadi. Tok imam: hang p bag kat mak ni 10 ringgit, suruh p beli seluar. budak tu pun dgn happy nyer pun p la panggil mak dier dan mencerita segalanyer. Mak budak tu pun td merasa terharu. Die pun berfikir lah... kebesokkan harinyer...time nak masuk waktu zuhur, tok imam ni pun nak gi masjid. lalu lah kat depan umah yg smalam. tiba2 die ternampak lagi seorang budak pompuan dalam umur lingkungan 12 tahun tak pakai seluar sedang berlari2 kat depan umah. pak imam pun mengeleng kepala nyer lalu memanggil budak popuan itu td Tok imam: awat tak pakai seluar? budak pompuan: mak tak bagi. Tok imam: tak cukup kot duit bg smalam, tak per la...hang amik duit ni 20 ringgit ni p bg kat mak sruh beli seluar. ape lagi, budak pompuan tu happy nyer, pastu bgtau la kat mak dier.... emak dier berfikirlah lagi..."klo budakkecik 5 tahun bg 10, 12 tahun 20 ringgit... klo umur lagi tue, lagi byk ler.... " kebesokkan hari nyer... tok imam pun lalu lah kat depan umah tu seperti biase. tiba2,tok imam ternampak mak budak tu tak pakai seluar sedang berlati2 kat depan umah. tok imam aper lagi.... gelang ngan terhangguk terus.die pun panggil la mak budak itu. Tok imam: awat hang tak seluar? mak budak itu pun malu2 tersipu2 tak tau nak jwb...sbb die fikir nak duit lebih dari tok imam.... pas tu tok imam pun menyeluk saku nyer nk bagi duit... Tok Imam: nah! amik dua posen ni, p beli gillete(Mate pencukur),cukuq bulu lebat tu.... hahahhahhahahhahha............. epas tu...mak tu pun blah la...

Ungkapan cinta

Teruna: "Akhirnya inilah saat yang aku tunggu sekian lama."
Cewek: "Apakah kau rela kalau aku pergi?"
Teruna: "Tentu Tidak! Jangan sesekali kau berpikiran seperti itu."
Dara: "Apakah kau mencintaiku?"
Teruna:"Tentu! Selamanya akan tetap begitu."
Dara: "Apakah kau pernah berlaku curang?"
Teruna: "Tidak! Aku tak akan sesekali melakukan hal seburuk itu."
Dara: "Maukah kau menciumku?"
Teruna: "Ya..."
Dara: "Sayangku... Sesudah 5 tahun nikah..."
Sila baca dari bawah ke atas.

p.s: esok - esok...ader mase lagi aku share lagi dengan korang...:)

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Thursday, June 16, 2011

Aku Mencari Penggodam Yang Berjaya Membolosi SPA

Salam,

Godam SPA / JPA???mestilah korang akan dikenang sampai bile2 kan....hahahah. First of all, aku nak ucapkan bravo pada korang yang berjaya menggodam server kerajaan Malaysia...pasnih, korang leh pulak godam server INTERPOL ka....CIA ka...FBI ka....dan boleh bawak balik info sapa sebenarnya musuh ISLAM yang sebenar.....hahah:)

p.s: pada Hackers yang berjaya membolos SPA / JPA.....cepat2 pm, aku.......hahaha:)

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Cerita Lawak Part 1

Salam,

meh dengar ini cerita...dikreditkan untuk kawanku en. Wan Jamak...

Khasiat telur separuh masak


Aziz dan Ani membawa anak lelaki mereka yang berusia 6 tahun ke klinik. Walaupun pada mulanya agak malu dan segan, akhirnya mereka membuka mulut juga menceritakan kebimbangan mereka tentang kemaluan anak mereka yang agak kecil berbanding kanak-kanak lain yang sebayanya.
Selepas melakukan pemeriksaan, doktor berkata,
“beri makan telur separuh masak setiap pagi. Lama-lama besarlah tu.”
Besok pagi, apabila anak lelaki mereka hendak bersarapan, terkejutlah dia melihat ada 10 biji telur di meja makan.
“Telur ni untuk saya ke mak?”, tanya si anak.
“Engkau makan dua biji saja. Yang lain tu untuk ayah
kau punye”, kata emaknya.
Ha……..Lu Pikir ah sendiri……..!



Ada kisah seorang anak yang diberi peluang untuk belajar di Amerika untuk dapatkan degree, tapi selepas 15 tahun, tak pernah lulus, akhirnya bapak dia dah tak sanggup lagi tanggung beban wang untuk anaknya itu, terpaksalah dia bawak balik ke Malaysia.
Sepanjang perjalanan dari airport ke rumah, bapaknya diam aje (marah la tu).
Si anak dah rasa tak best, so dia pun cari la idea untuk berbual & tunjuk pada bapak dia yang dia kat Amerika ada gain something la dgn pekembangan teknologi. So dia cakap dgn bapak dia:
Anak: Bapak tau tak, kat Amerika sekarang teknologi dah maju giler. Sekarang nak buat sosej tak payah nak sembelih lembu, buang kulit, masuk je lembu dalam machine, dah jadi sosej….
Bapak: Itu teknologi dah lapuk. Kat Malaysia lagi advance. Aku 32 tahun dulu, masukkan sosej aje dah keluar lembu sekor… menyusahkan plak tu…

p.s : esok - esok aku tambah lagi...okeh???





Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, June 6, 2011

Aku, Cinta Dan Mati

Salam,

Tajuk kali ini agak keras siket...so...kalu rase nak muntah...sila behenti untuk membaca entry ini..okeh..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
okeh..korang berani ek...sangat berani....aku solute korang sebab still nak baca kan...:)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
p.s: aku rase cukup arr tajuk tuh sebagai isi entry dan tajuk...hahha.....boleh tak cam tuh???



Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Friday, June 3, 2011

Mr. Eskenen Unn, Dato' Jululudun Hussun, or Dato' Prof. Madya Jililidin Hisin

Salam,

kembali dalam Rancangan Aperrr Pun Tak Bolehhh...

Giler lawak psikologi betul lah kali nih....nih lawak betul - betul wat aku pecah perut tahap gaban.....tahniah kat JAMBU....maharaja lawak....

so..pade yang tak pernah tengok tuh...jom usha....saper 3 makhluk yang aku sebut kat tajuk entry aku nih..
  1. Eskenen Unn
  2. Dato' Jululudun Hussun
  3. Dato' Prof. Madya Jililidin Hisin
jom memecahkan perut korang....

kredit kat Youtube..

jap..jap..aku nak coute ayat diorang..

"emalahak...emalahak..cikewu chana nayeliee...."

p.s : vote lah banyak - banyak kat kumpulan JAMBU..or sesaper yang korang suka.....NABIL or JOZAN...alll the best.....

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, May 9, 2011

Ahcoooiiii...Aku Terkesima Jap...

Salam,

Hari nih aku nak tergodek - godek internet dannnnnnnnn....sesuatu yang mengkaguminye aku sekalipun....bukan dua kali okeh....hahahahhaaks:)


sila besar untuk kegemokkan....kredit untuk Michiko Abdul Razak

ahhhhhcooooiiiiiiii.....scccrruuuuuuppppp.....sekali lagiii.....ahhhhcooooooiiiiiii...terkezut duaratoskalilapanpolohlapangandainfititi....tak tiru CIK EPAL ek....hahahaks:)

p.s: aderkah Michiko Abdul Razak tuju pada tuan belog ini, ataupun sekadar bermonolog di tepi laut biru....sambil bermadah pujangga seorang diri....hahhakkkk...tapi kan....kan....aku rase Michiko nih tuju untuk seorang mamat Yutaka dari JEPON...bukan den...den dari Malaysia ...no.no.no..tak salah lagi, bukan untuk den....

p.s: ape2 pun, terima kasih buat Michico Abdul Razak sebab state nama hampir serupa dengan aku nih....aigooooo...terima kasih setinggi - tinggi langit untuk Michiko.....aku soka berkawan dengan anda....jugak same korang yang sudi baca...sudi komen....membina...dan segala nyer...buat korang...tak dilupainyerpun walau bercerai badan.....duaratoskalilapanpolohlapangandainfititi..

ada berani...kerat camnih ka?? ahdoooiiii..:)

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Sunday, May 8, 2011

Best Betullah Kumpulan JAMBU Maharaja Lawak Nih

Salam,

Hari nih aku nak kongsi dengan korang JAMBU punyer performance dalam Maharaja Lawak Musim Ke 6....dan, yang nih paling best arr...kalu diorang tak menang..aku tak tau nak cakap aper lagi dah...

so, sesape yang tak sempat tengok Astro Warna..pasal kene bayar lebih...or...tak memang kat rumah korang ader tibi..takder Astro...meh usha performance diorang kat sini...

okeh..so...let rolleh bebeh...

kredit kat Youtube

p.s: camner korang...kalu ikut aku, minggu nih JAMBU memang terbaekkk arr dari ladang...kalah si JOZAN n NABIL...ish2...

muka CUTE..hati LEGEND..
ehhhh..
muka LEGEND....hati CUTE..

chilll..korang..dan selamat tidok.....

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Wednesday, May 4, 2011

Why Engineer...Why??

Salam,

Try look my new search....ala ter omputih siket...naaaa...scrooolll lah dan teliti..betul tak???

Soalan....

Kenapa Engineer...kenapa....porrrkeeeyayyy!!

Kredit dari Yahoo

Advantage 1: Secure lifestyle

An engineer boyfriend can provide you with a secure lifestyle. At 27 years old, an engineer probably has a respectable, stable job that gives him high income to own a car, invest, have a comfortable life, and get married and buy a house too.
Law graduates are still working as a lowly apprentice in law firm, most management graduates have just failed on their first business plan, the arts graduate is still looking for a job, and the medical school graduate is still living in a hospital.

Advantage 2: Unmatchable industriousness

An engineer boyfriend will dedicate an unimaginable amount of his time and effort to understand you. Engineers strain really hard to understand their work. You can believe that they will try really hard to understand women too, just like how they understand their work, once they believe that you are the one. So even if they don't understand you initially, they will keep on trying.
Even if they still do not understand, they will figure out the correct method to keep you happy (e.g. buy diamond ring = 1 week's worth of happiness) and once they find out the secret formula, they will just keep on repeating it so that the desired results appear.
Unlike the Lawyer who will argue with you, the Management graduate who will try to control your spending, the Arts graduate who will 'change major', and the medical school graduate who will operate on you. And you know what??? it's really so easy to make engineers believe that you are the 'one’. Say that you like one of their projects and they will be hooked to you forever...

Advantage 3: An engineer boyfriend will never betray your trust.

Let me first tell you what is wrong with the rest of the others... the lawyers will lie about everything, management graduates will cheat your money, the arts graduate will flirt, and you probably just look like another cadaver to the medical school graduate. Your engineer boyfriend is either too busy to have an affair, and even if he does, he is too dumb to lie to you about that.

Hence, an engineer is the most secure boyfriend that you will ever find – rich enough, will keep on trying to understand and please you, has no time for affairs, and too dumb to lie to you.

So girls out there, why procrastinate?!

*** Get an ENGINEER for your BOYFRIEND!!



Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Tuesday, April 19, 2011

Soley - Soley -Soley....Usop Wilcha

Salam,

Dah 5 minggu aku gian dengar lagu Soley - Soley - Soley Usop Wilca...so, aku pun rase nak hapdet lagu Soley - Soley originalnyer...

Korang for sure kan dah tau lagu nih sapa yang bawak kan....tapi, aku tak kire, aku nak citer gak....untuk cucu cicit aku nanti...hahaks....korang yang dah tau tuh leh men jauh - jauh..suh...suh....sila jangan merajuk yuks..

okeh. lagu Soley - Soley 1 mamak!!!

Ammmah....ammah....nanti sikijap arrr apek, kasi tukar tune aneeeiii...

Middle of The Road - Soley - Soley


Just a little bit lonely
Just a little bit sad
I was feeling so empty
Until you came back
Until you came back
Until you came back.



Oh
Soley
Soley
Soley
Soley
Soley
Soley
Oh
Soley
Soley
Soley
Ley
Soley
Soley
Soley
Ley
Soley
Soley.

Just a little bit closer
Can you lay by my side
Can we get it together
Lazing in the sand
Lazing in the sand
Lazing in the sand.

Oh
Soley
Soley...Soley..Soley...

Sila angkat tangan macam saya kalu nak sekali lagi....okeh...:)


p.s : nih semua pengaruh Movie Bro Mamat Khalid dan Usop Wilcar......hahhahakss...Bro Mamat Khalid terbaik....aku tunggu dan nak hadap movie terbaru Bro nanti...okeh....

p.s : biler dengar lagu nih..terus teringat Usop Wilcar...dan perkataan Kite Bako!!!!

hahhaaks...ader ker Bro Mamat Khalid nak baca...kah3..sure takdernye....:)





Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...