Salam,
Seperti yang dijanjikan, ada part 2 untuk information Kedudukan AES. Tapi kali ini kedudukan AES dikenalpasti untuk tujuan Had Laju..so, silalah memandu kenderaan anda selaju siput yer...
yer..selaju siput....insyaAllah selamat wang, selamat nyawa, selamat anak bini, kucing, haiwan peliharaan....dan segala.....kalau belum membaca Part 1, silalah klik sini Kedudukan AES di Lampu Isyarat.
Showing posts with label jalan - jalan. Show all posts
Showing posts with label jalan - jalan. Show all posts
Monday, November 19, 2012
Friday, November 16, 2012
Kedudukan AES | Di Lampu Isyarat | Seluruh Malaysia | Part 1
Salam,
Berikut adalah laporan terkini kedudukan AES seluruh Malaysia. Perhatikan dan sila pandu kenderaan anda selaju siput yer....
Sekian, dimaklumkan kepada yang sudi menbaca.
Berikut adalah laporan terkini kedudukan AES seluruh Malaysia. Perhatikan dan sila pandu kenderaan anda selaju siput yer....
Sekian, dimaklumkan kepada yang sudi menbaca.
Labels:
best,
info,
Informasi,
jalan - jalan
Thursday, October 25, 2012
Salam Hari Raya Haji | Hati - Hati Memandu
![]() |
| kredit kat goggle picture |
Salam Hari Raya Haji,
Esok Raya Haji sudah.. Selamat meratah daging korban ye....hahahaha.
Pada semua yang nak gerak balik, sila pandu cermat, insyaAllah jiwa raga pun selamat. Pastikan ingat pada orang tersayang walaupun eden tak kenal korang....hahahaahah..
Labels:
best,
Hati,
jalan - jalan,
kereta
Sunday, February 19, 2012
Semalam | Yang Memberi Seribu Kenangan
![]() |
| Kredit dari LENOVO |
Kenangan. Rasanya semua orang ada kenangan tersendiri. Tak kisah arr kenangan okey or bad. So far, kenangan itu lah yang akan memberi nilai PLUS dalam hidup kita kan....hahahaha
Labels:
best,
jalan - jalan
Wednesday, February 15, 2012
Wordless Wednesday | Part 11 | New Life
saat indah bersama si dia. 4.2.2012 jam sekitar 10.05 pagi.
cuba teka dimana????
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Tuesday, February 14, 2012
Dosa - Dosa | Yang Boleh Menyekat Rezeki
![]() |
| kredit kat Goggle Image |
Hari nih nak share 1 input yang boleh digunapakai oleh anak cucu kita dimasa depan. Semoga ilmu yang saya cuba kongsikan ini dapat digunakan oleh den dan seluruh warga bumi. hehehhe. Sebenarnya tujuan ilmu ini disampaikan untuk anak cucu kita dimasa depan. tiadalah jua ingin mengajar kalian diluar sana ek...okey.
Labels:
Allah,
best,
jalan - jalan,
koleksi Tips - Tips,
Rasulku,
sayang,
share,
Tips - Tips
Monday, October 17, 2011
Berjimba Bersama Kawan Baru | Part 2
![]() |
| Pandangan dari sudut mata Cik Asmida. |
Berikut adelah picture - picture menarik bersama seorang makcik cleaner dan seorang pekerja restoren tepi jalan. Entry ini adalah sambungan dari Berjimba Bersama Kawan Baru
Labels:
azam baru,
best,
Dunia,
jalan - jalan,
kawan
Wednesday, September 7, 2011
Monday, August 22, 2011
Senarai Jalan Maut | Pusara Lebuhraya Ketika Hari Raya | Ehsan Dari JKR
![]() |
| kredit kat Yahoo Image |
Salam,
Hari ini den nak share dengan korang senarai Pusara Lebuhraya ketika hari raya...hahaha..cam tajuk lagu kan....dan a bit scary meh....:)opocot...tetibe omputih pulak....aigooo
hhaaa...okeh..jom tengok senarainyer...yek...
Labels:
Dunia,
jalan - jalan,
share
Friday, July 15, 2011
Sinopsis l Movie | Trailer | Captain America
Salam,Hari nih aku nak try sesuatu yang baru lak...nak buat sinopsis movie plus trailer...
Jom. Usha kat sini. Mula - mula kita tempek gambar dulu.
Cerita bermula dari seorang lelaki yang muda remaja Steve Roger (Chris Evans) bermula untuk menjadi askar secara sukarela. Dan Steve Roger akhirnya berminat untuk dijadikan bahan experiment seorang doktor. Jeng - jeng - jeng, lepas jadi bahan experiment, Steve Roger mempunyai tubuh yang sasa dan gagah, dan dinamakan Captain America.
Labels:
best,
jalan - jalan,
Movies
Sinopsis | Movie | Transformer Dark Of The Moon
Hari nih aku nak preview Movie lagi....hhahaha..boleh tak???
okeh. aku mulai ek.
Citer bermula dengan kedahsyatan perang kat Cybertron. Dan ader 1 spaceship terlepas dan kaptennya Sentinal Primer, former Leader of Primer terhempas di bulan dan sarat membawa 100 kapsul yang boleh menjadikan teknologi " Space Bridge".
Dan nak dijadikan cerita, pihak NASA membawa balik teknologi tuh setelah kembali dari bulan melalui Apollo 11...tuh zaman Neil Armstrong pergi ke bulan. Then, setelah beberapa dekad, NASA membuat kajian demi kajian dan berkompromi dengan geng Autobot yang diketuai oleh Optimus Primer. Akhirnya, Optimus Primer dan geng Autobotsnya ke bulan dan bawak balik Sentinel Primer yang dah terdampar di bulan. Akhirnya Sentinel Primer dihidupkan kembali dengan menggunakan life energy Matrik of Leadership...bayangkan cam cas bateri jer okeh...kang boleh sesat pulak...hahhahaha...sambung balik.
Dah wujud Autobots baru, Sentinel Primer yang boleh generate The Pillar( Teknologi Space Bridge) untuk kembalikan Cybertron....tapi, Sentinel Primer belot dengan penduduk bumi, nak jadikan penduduk bumi hamba abdi dan kembalikan Cybertron ke bumi. Acara jahat Sentinel tuh bukan buat sorang - sorang, siap team up dengan Decepticons, geng Megatron....huhuhuhu...tak boleh belah arrr...
so, cam biaselah...Optimus Primer yang berhati mulia menyelamatkan bumi dari menjadikan bumi sebagai Cybertron....so, nak puas hati, jom usha wayang....cerita nih hott okeh...dah meletop - letop. Lagi best tengok 3D. Cerita ini bermula pada 1 Julai 2011.Okeh...:)
kredit kat Goggle Image
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Labels:
best,
jalan - jalan,
Movies
Wednesday, May 11, 2011
Minggu Siang Yang Perlu Menapak Sebanyak Hampir 4000 Tapak Sehaluan Dalam Sehari
Salam sayang,
kredit dari Wikipedia...giler legend gambar...
Untuk minggu ini ja, aku perlu menapak hampir 4000 tapak untuk sehari, sehaluan okeh...woohaaa..mesti banyakkan kalori aku hilang untuk minggu ini...hhahaks...dan haruslah tambahkan zat glukosa untuk tenaga demi mencari sesuap nasi untuk masa depan, untuk anak - anak yang bakal lahir akan datang, untuk bakal isteri : maaflah, tak dapat lagi kita ketemu kan..kan....ini monolog seorang diri okeh..sila jangan percaya.
emmm..dan, bile aku dok kire tapak hari - hari...secara automatisnya aku akan ketinggalan dalam menghapdet belog aku nih...sorilah..dalam diari n hp aku nih, ader bende nak tulis, tapi takder masa jaaa...sabaq naaa....sekejap ja....dan doakan aku berjaya bawak scroll balik ke kamar jugak....
scroollll...haaa....nanti aku cerite kemudian..buat mase nih...korang anggap ja aku bagai
Seorang Ninja yang kesepian berjalan seorang diri lalu hutan konkrit, gunung besi, tali dawai, tiang batu dan segala isi alam...Untuk pengetahuan korang, aku diupah oleh Tachibana dan mission aku adelah mengambil sebuah scroolll dari Kamuyamato Iwarebiko, Emperor Jimmu: Presumed Legendary; claimed descent from the sun goddess, Amaterasu.
Korang nak kenal rupe Lord Tachibana???naaah..nih dia...
kredit dari Wikipedia
gilos legend gambar gak...:)
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Saturday, May 7, 2011
Hati - Hati Teknik Perompak Di Jalanan
Salam,
Hari nih aku nak share ape pesanan dari PDRM...yang ini akan buat korang lebih hati - hati...
Pesanan PDRM
Jika anda sedang memandu di waktu malam,& cermin kereta anda dilepar telur ayam.Jangan on wiper@pancut air.Terus memandu dengan apa yang mampu dilihat,hingga tiba di tempat selamat.Ini kerana jika telur ayam bercampur dengan air ia akan jadi susu,& akan kaburkan 92.5% tahap penglihatan mata kita,yang akan memaksa kita berhenti tepi jalan,& disitulah kita akan menjadi mangsa perompak.Inilah teknik baru digunakan oleh perompak...berhati2.......just share...
sumber asal diambil dari..Nota Nieeza
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Tuesday, April 26, 2011
Follow Lori Dan....Tayar Terpelanting
Salam,
Malam tadi..area pukul 8.30 malam...aku dan kawan aku baru ja keluar lepas beli tiket bas dia kat area Hentian Duta...
Dan...sempat lagi aku try test suara aku yang tak beberapa sedap cam itik serati nih kat bilik kedap bunyi...token lagu pun bubuh 5 token ja.....kater try...haruslah siket..takkan nak bubuh 10 lagu kan.....dah suara aku cam itik serati....hahhaks.
Sebelum abis melalak memanggil itik serati pulang, aku dan kawan aku try satu lagu nih....Tiada Kata Seindah Bahasa - P.Ramlee style..dan aku tukar node jadi pitching tinggi 1 kali, style Monolog...hahahaks....semakin meninggilah gaya aku memanggil itik serati pulang ke ganggang....
pastuhkan...kiteorang pun pulang.....follow sebuah lori dan dengan semena - menanya tayar belakang lori tuh tercabut....perg......dah cam cerita ROMBONGAN CIK KIAH kan...hahahha...nasib baik lori tuh tak bawak laju - laju sampai cucur atap....kalu tak, dengan aku sekali tayar tuh bedal....gilos hiloros.....ehh...bahasa aper tuh!!!!
p.s: biar bawak pelahan - pelahan...ingatlah orang yang tersayang, tercinta or ape - aper ter...lah ek...:)
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Labels:
Banned,
Cerita,
jalan - jalan,
share
Thursday, April 14, 2011
Cerita Pasal Sup Ekor
Salam sayang,
Enry nih aku amek dari ceramah agama dari luar....so...kalu korang nak amek iktibar...ameklah...percaya or tidak...lu orang pikir sendiri okeh...
cuba korang tengok bende nih....
Kredit kat Yahoo Image dan Potret Kasih Blog
sedap tak???perghhhh....kalu aku memang dah tak tahan dah weh..mau ja aku sebat Sup Ekor nih.....
kasik Sup Ekor belah lemak 1 bowl.....:)
tapi kan weh...korang pernah dengar tak cerita yang aku amek dari ustaz yang ceramah kat aku tempoh hari....ceritanyer gini...cer citer..ce citer...hahhahah
sumber sebenar...aku tak pasti...
Katanya, kalu semua lembu dipotong ekor untuk dimakan dan dibuat sup ekor, mana mungkin sesebuah negara dapat beri bekalan yang cukup untuk rakyat jelata. So, bermulalah program mengimport ekor lembu dari luar negara.....dan yang sadisnya, ada negara pengeluar ekor lembu mengexport ekor lembu sahaja....tanpa menyembelih seperti biasa...huhuhuhuhuhu...
p.s : so, adekah kite jugak termakan sup ekor yang diimport dari luar tuh......alamak.......patutlah aku nak study MASTER nak lekat ilmu pun payah...aigooo......ya Allah..maafkan aku sebab aku tak tahu.....tapi, aku minat giler sup ekor...camner ek????
kredit kat yahoo image
pokcik poeeeeiiii dulu naaa...hangpa yang doh makan ekor pokcik nok wat camno....jangan salohkan pokcik....pokcik tak tau, diorang kelar ekor pokcik samo....sakit weh....sakit...hehhehe.
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Monday, March 7, 2011
Promosi Dari Maybank Datang Lagi
Salam sayang,
Hari nih, aku nak share dengan korang yang duduk area Sitiawan, Manjung, Air Tawar Dan Lumut...Pangkor jugak tak terkecuali okeh....
Esok, 8 March 2011, jam 9 hingga 4 petang....
Jom sama - sama memeriahkan Karnival Maybank - Pos Malaysia di Pejabat Pos Ayer Tawar......aku rase first time ever arrr transaksi Maybank di kaunter tuh akan adiberi hadiah....okeh...dapat hadiah freee..okeh....
So...aper lagi weh...korang yang duduk area berdekatan...jom memeriahkan majlis....untuk mendapat hadiah free....aper yang freenya????itu aku tak tahu....
p.s : ish...aku dok area KL pulak...masa nih....tak boleh arr nak rembat hadiah free....sapa - sapa dapat hadiah free tuh, gitau ek....dapat hadiah aper ek....okeh....then, jangan lupa esok...key...esok....disana - disana....eceh, dah cam promoter TV 20 pulak...hhehe
:P
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Labels:
Duit,
jalan - jalan,
layan,
share,
shoping
Thursday, March 3, 2011
Ungkapan Kreatif Part 4
Salam sayang,
Aku baru ja lepas interview pagi tadi. Daftar pukul 8.00 pagi dan sesi temuduga mula pukul 1.00 petang. tak mengapalah, asalkan dapat permament post....betul tak...hehehhe
So, oleh sebab aku baru pulang, aku dapat idea dalam bilik menunggu untuk entry terbaru aku hari nih....ungkapan kreatif...so, nak kata kreatif tak jugak...sebab kata - kata kreatif nih timbul lepas aku dengar geng - geng yang ditemuduga share pengalaman diorang masa ditemuduga...aku pulak, terus copy masuk dalam HP cikai aku dan savekan. Takut kang jam otak biler bertemu panel penemuduga...
meh aku share dengan korang apa ungkapan kreatif hari ini...
kredit kat yahoo Image dan blog INI
Haaa..camner, smart tak atok Monyet nih....hehehheehe:)
Hidung siap kembang lagik...hhehehehe:)
Ungkapan kreatif kali ini...
To Start, You Don't have To Be Good
..
..
To be Good, You Have To Start....
Tuh kata hikmat bagi yang mahukan morale boost up...okeh..
p.s : then, aku pun secara tiba - tiba menjadi morale up....masa temuduga....so...korang camne pulak????still morale down kah???
still ketinggalan tengok Ungkapan kreatif sebelumnyer??
Klik Di Sini
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Labels:
best,
jalan - jalan,
kreatif,
kreativiti,
layan
Wednesday, March 2, 2011
Rindunya Aku Pada Cerita Fantagiro....huhuhuhu
Salam sayang,
perh..dahsyat arr..lagu nih...tajuk aku tak ingat....okeh..:)
Semua orang ada kenangan kan...hehhe...kenangan buat kita lebih matang kan...lebih kuat untuk menempuh hidup mendatang...kan..kan...cuma macam mana kenangan tuh memberi impak pada korang...adakah positif or negatif....yang penting, kenangan tuh tak kan pernah padam walaupun hingga akhir hayat....kecualilah kalau terus hilang ingatan.....hahhaha..
tah camnerlah aku tetiba nak cerita pasal kenangan kan....mungkin aku dapat satu kenangan yang takkan aku lupakan...walaupun sekejap....baru jer dapat kenangan tuh.....dan kenangan tuh buat aku terharu....hampir nak terduduk termenung tak boleh buat keje aku dibuatnya....hahaahahha..entahlah...biarlah aku simpan kenangan tuh...sorang - sorang. Takat tuh ja lah.....aloh, teriba melalut ke situ..dah..dah..sila lepasinya pun..okeh..
maka...aku nak tutup kenangan aku yang terindah hari 27 hb Februari 2011 tempoh hari dengan lagu agak romantis nih...okeh..sila layan kalu mahu....dan aku teringin sangat nak tengok cerita Fantagiro nih....memang buat aku terduduk hadap TV...hehhe....okeh..
lagu ending Fantagiro...khas buat kenangan hari 27 Februari 2011...dan pembalut :)
p.s : thanks kat TV2..dulu2 tayang cerita fantasi Fantagiro nih...kalau boleh, silalah ulanginya lagi.....hehheh..okeh..
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Sunday, February 20, 2011
Tips Mengatasi Krisis Rumah Dan Tangga
salam sayang,
Hari nih, aku sibuk mengemas rumah..sampai terleka...terlupa nak hapdet belog kesayangan aku...hheheh..boleh terima tak alasan nih???kalu tak leh terima, sila buat begini....
Dengan penuh budi bahasa dan berintonasi rendah, sila buat pandang ke atas sambil putih mata sambil angkat kedua - dua tangan dan letakkan di dada....sentap mak nok...woohaaa...
ok..ok...kali nih aku nak share dengan korang pasal ilmu yang aku dapat masa aku buat khusus perkahwinan kat Pahang ek...nak kata hebat, praktikus belum lagi lah...makanya, kalu ade sesapa experiences yang boleh korang share dengan aku, itu lebih baik...betul tak???aku mengaku, aku masih dalam proses belajar lagi, so, please..people out there, tolong bantu kami yang muda mudi mengapai kecemerlangan dalam bahtera kekeluargaan ek....okeh...
mari aku mulai dengan ape yang aku tahu..kalu ade pertambahan, please komen ek...
20 Mengatasi Krisis Rumah Dan Tangga
Aku asingkan mengikut apa yang aku dapati dalam khusus tuh ek....please jangan terasa hati, jangan tersentuh, termeraung...ter...segala ek...ini adalah sesi sharing is caring..okeh.
Bagi Si Suami...sebab aku lelaki, makanya baiklah dimulai dengan kaum Adam
- Please tunaikan tanggungjawab dan peranan yang sebenarnya kepada si isteri.
- Please layanlah isteri dengan baik dan lembut lagi tomahdinah (itu aku tambah..hahha)
- Please hindarkan kritikan, sindiran, ugutan dan kekerasan terhadap si isteri.
- Please berikan pujian dan penghargaan kepada si isteri.
- Please kerapkan kejersama dengan isteri dalam meningkatkan keharmonian.
- Please bawa berbincang dengan isteri if ada masalah walaupun kecil.
- Please berikan isteri perasaan aman, tenteram, selesa dan selamat.
- Please memahami perubahan hati nurani isteri. Contoh, sedih, kecewa..ect.
- Please tingkatkan hubungan seksual agar si isteri mendapat kepuasan yang diharapkan.
- Please jangan membohongi isteri kerana mereka akan merasa dipermainkan jika diketahui diri dibohongi.
Bagi Wanita. Let continue bebeh...
- Please kenalpasti keperluan suami dan berusaha untuk memenuhinya.
- Please berikan pujian dan penghargaan tanpa meminta balasan.
- Please buangkan sifat cemburu buta.
- Please jangan menggunakan kritikan, serangan dan ugutan jika ingin mengubah sifat suami.
- Please hilangkan perasaan bangga diri dan sombong.
- Please layanlah suami dengan penuh kemesraan dan kasih sayang.
- Please tinggalkan penggantungan pada ibubapa dan suamilah tempat mengadu.
- Please rajinlah berbincang bersama suami, cara - cara mendidik anak dengan sempurna.
- Please berdoalah agar sentiasa berada dalam kesabaran dan keimanan.
Ilmu ini digarap dari Khusus Perkahwinan Di Pahang, Tahun 2008. Perkataan 'please' tuh jer yang aku tambah..nampak lembut sikit kan...hehehhe...:)
p.s: haaa...okeh tak tips kali nih...ade lagi idea lagi, please share dengan aku...jangan pulak ader komen diskriminasi ek...please...komenlah secara membina...ilmu ini...mungkin dibaca oleh pasangan generasi depan...tuh pun kalu masih ada hayat dimasa depan..insyaAllah..:)
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Thursday, February 3, 2011
Nak Pilih Brand Lappy Mana Satu Nih???
Salam,
Hari nih aku nak mintak pendapat korang, yer arr..kadang - kadang kalau nak buat keputusan, kene gop mintak pandangan secara meluas...barulah keputusan tuh gempak....betul x???
kredit dari Yahoo Image
Laptop Apple...perh.....pakai Mac pulak...xpakai windows...huhuhu
Laptop Apple...perh.....pakai Mac pulak...xpakai windows...huhuhu
So far, adik aku tanya kat aku, mana satu brand laptop yang best??? ada ke dia tanyer aku...aku bukannyer pakar bab gini...bab laptop or lappy lappy nih....so, oleh sebab aku pun x tahu nak jawab macam mana, apa kata aku terus je mintak pendapat secara umum gitu. Betul x korang???
Emm..sepanjang pengamatan koranglah, brand laptop aper yang best dan lebih tahan lama???Adik aku cakap, brand Compact dan HP still x beberapa elok....brand Acer pulak pun aku tanya kedai, barang sparepart mudah dapat, cuma kadang - kadang still x beberapa elok...huhuhuhu..
pening ar aku weh....still x tahu mana satu brand yang tahan lama dan puas hati pakai....:(
p.s: Korang ada cadangan??Harga dalam lingkungan RM 2500 - RM 3000...kalau ada, please share dengan aku ek...okeh.....
p.s : Lagi satu, kalau nak beli laptop, sekarang mesti dapat murah siket kan..maklumlah..mood dalam CYN lagik kan....pada tokey Laptop....kasik arr discount siket meh....untuk adik aku....bleh??
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Labels:
berkobar - kobar,
best,
Dunia,
entah,
jalan - jalan,
shoping,
tanya
Subscribe to:
Posts (Atom)
~~Kenyataan Bertulis~~
Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.
Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.
Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.
















