Kredit kat Yahoo Image : Yoda..bukan pakcik Orpanjono
Salam Ramadhan,
Camner hari nih???korang sempat sahur tak? Aku sempat sahur bersama kurma bertangkai dibeli dari kedai Orpanjono Sikedong Tente. Pakcik Orpanjono sangat bermurah hati...kurma bertangkai tuh jual cume RM 10 hinggit ja....so, nan hado kat pasaraya memane yang jual semurah nih tau....hahahha...
minggu nih kalu tak silap aku, ramai blogger - blogger otai dari univeristi sedang tekun belajar....sampai ke malam...
umpama kais tengh malam, makan esok pagi - pagi...pastuh gi univeristi dan hadap paper...then, otak jam..terus tidok...hahhahah...betul ka...:)
so..aku kat sini nak bagi wish kat korang...yang nak exam esok, or minggu - minggu depan tuh...sila buat sungguh - sungguh naa...jangan hampakan hasrat ibu bapa korang nak tengok korang keje jadi President Syarikat ka...CEO ka...hahahaha...ader berani???
p.s : aja - aja fighting OooooOOOooooOOOoooOOOooohhh....aku pun nak exam jugak cam korang 5 Mei 2011 nih...aigoo...senak perut mak nokkkk!!!choi.
zeeehaaaaa...zeeehahahahha...tuh mamat tuh tengah gelak okeh..
tengok mamat tuh...kalu nak keluarkan kuasa pun perlukan usaha...tak boleh tengok dan cakap saja....
tau..dok..yang penting usaha...:)
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Hari nih aku hampir kesibukan bizi - bizi seperti sediakala. Then, aku nak kasi tau kat korang aku bakal bergerak ke Kuantan Pahang. Ade sesiapa tak yang baca belog aku nih, yang memang menetap di Kuantan???sila angkat tangan, letakkan kedada sambil tarik nafas deep - deep, sambil mata pandang ke atas..okeh...:)
Haaaa...aku nampak korang....hahaha..yang angkat tangan dan letakkan ke dada sambil tarik nafas deep - deep tuh..sila komen di bawah untuk tindakan lanjut yang aku akan buat... okeh...:)
So..aper kaitannyer dengan jual Ganja nih....aigooo...tajuk tak menahan kan..buat kontroversi saja...hahhaha...
meh aku citer kat korang siket...boleh???still mau dengar ka cerita karut aku nih...sila rolled di bawah okeh...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
kredit dari Yahoo Image
Inilah yang dikatakan sebagai Pokok Ganja..aku pun first time tengok....hahahha
Fakta pasal GANJA
Ganja (Inggeris Marijuana) berasal daripada sejenis pokok hem yang bergelar Cannabis sativa. Perkataan "Ganja" berasal dari bahasa Sanskrit yang memberi maksud "Resin/getah dari pokok berserabut". Ia merujuk kepada daun, batang, bunga dan biji benih kepada pokok Kanabis tersebut yang mengandungi resin dan selalunya dikeringkan (dengan menyalai) dahulu sebelum digunakan. Ganja selalunya berwarna kehijauan hingga keperangan, dengan berbau tengit dan boleh dimakan atau dihisap (tanpa atau bersama tembakau). Kesan daripada pengambilan ganja boleh dirasai dalam 10 minit yang pertama jika dihisap. Tempoh masanya adalah lebih panjang jika dadah ini dimakan. Secara amnya, seseorang itu boleh berkhayal selama 2 setengah jam atau lebih lama jika dimakan.
Pengambilan dan memiliki ganja adalah haram di kebanyakan negara, dan telah diselubungi kontroversi mengenai penggunaannya dalam perubatan. Ganja mengandungi lebih 420 bahan kimia dan kesannya kepada manusia bergantung kepada individu dan situasi. Ini menyebabkan kesan ganja agak sukar untuk diperhati dan dikaji.
sebenarnyer, semenjak aku melayan cerita P. Ramlee, tajuk aper aku dah lupa pulak...aigooo...tuhlah, dok tulis dalam sms...dan draft punyerlah lama..sampai aku pun terlupa....ishhh...
sambung balik...dalam cerita P. Ramlee tuh ade babak menjual Ganja secara terbuka...huhuh...kelakar pulak aku tengok...tapi, babak tuh kejap jer...tak lama..just sebagai pelakon sampingan jer..jap..jap aku ingat balik....emmm..yang aku ingat, babak di kawasan terbuka dan kisah ala - ala arabic..tuh jer yang aku ingat...korang please check balik okeh...tolong ingatkan aku...na....di komen...kalu terjumpa...heheheh:)
dah..dah..itu jer yang aku nak hapdet...korang puas hati tak???
p.s : please jangan menjual Ganja secara terbuka...kalu secara tertutup pun jangan.....okeh...sebab aku tak mau ibu dan bapak korang menderita atas perbuatan anak - anak mereka....
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
untuk makluman...entry hari nih ada sangkut dengan entry semalam....sila terjahinyer pun kalu tak paham...di SINI
okeh...kita mulai...kita mulai...
Hari nih aku rasa kembali ceria pasal kes mencari benda yang hilang. Kirenyer kes telah diselesaikan dengan rasa yang paling menakjubkan....ape - aper pun, terima kasih kat korang semua sebab telah mendoakan aku supaya cepat - cepat dapat benda yang hilang tuh...
Dan...aku nak cerita satu kisah yang kire lawak jugak lah kalu didengar...maklumlah, cerita orang dulu - dulu..cerita orang tua - tua...aku pun dah lupa, mana aku dapat kisah nih. So, sebelum aku kembali lupa, baik aku share dengan korang ek...hehehe..
Begini kisahnya...kisah bermula dengan pertanyaan ek...emm, aku nak tanyer korang..mesti selalu jadi kes bila korang nak pakai or nak guna barang tuh urgently....ada kalanya mesti korang tak jumpa barang tuh, walaupun cari ditempat selalu letak..tempat selalu korang pandang..or tempat yang selalu korang sorok..betul tak???
korang ade tak experince gini???kalu ada, sila angkat tangan kanan lurus seperti Hittler...okeh...haa..aku nampak..aku nampak korang sedang angkat tangan lurus seperti Hittler...jap..jap aku kire...sorang sorang....giler aper aku nak kire...mana nampak weh..maafkan aku...sila turun tangan korang dan letakkan ke dahi...:)
so..sambung - sambung kisahnyer...
emmm...kat mana tadik...oh...ok..pastuh....nak dijadikan ceritalah kan...barang yang korang cari - cari..tak jumpe sekeliling alam buana tuh..mesti arrr korang dok meroyan - royan bagai nak giler..carik - carik..hentam orang sini, sana, sinun....sambil berlari - lari anak tercungap-cungap, paling cool pun tidok...takyah nyusahkan orang lain... .. dan barang tuh rupa - rupanya telah diambil seseorang.....
aper..seseorang?????
meh aku kasik tahu...siapakah seseorang tuh..jeng - jeng - jeng...
jawapan :anak Jin yang nakal....selalunya, Jin Islam adakalanya bertandang ke rumah kita...kita tak sedar.
Sedangkan manusia punya anak..inikan Jin..mereka pun mahukan belayan kasih dan sayang seperti kita..manusia...so, itulah salah satu nikmat Allah yang best, Kasih Sayang.
so..korang rase ksiah nih camner??karut ka marut ka..logi ka..please share dengan aku..okeh.
p.s : so..kalu hilang barang..tips yang pertama, baca Surah Al - Ikhlas, dan Surah Yasin...insyaAllah..barang yang yang dicari akan dijumpa...ape2 pun, terima kasih kat korang yang mendoakan aku...semoga korang dilimpah kurnia Allah dengan sebanyak - banyaknya...amin..:)
kredit dari Yahoo image
Beg tuh adalah gambar hiasan semata...briefcase aku bukan camnih...aku tak mampo beli..sangat2 mahal beb..
oh..yer..kalu salah..sila betul - betulkan..okeh..aku juga ada silap dan salah....so.jangan amek hati jiwa raga.
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Luahan hati..hari nih nak meluahkan hati sanubari..boleh???hehhe...sila tutup sumbatkan kapas, pekakkan telinga..dan mata pandang ke atas....heheh..sentap mak noq...
Emm..ape yang aku nak luahkan ek...aku nak luahkan kat korang, sekarang aku tengah sakit kepala dok belajar..tuh lah...awatlah dok mengejar sini sana...dok ulang alik Shah Alam KL...KL Shah Alam...balik pun housemate dah tidok...dibuai mimpi dengan artes femes - emes....hahaha....
aku, dok la sorang2 jalan dalam kegelapan...mencari sinaran lampo minyak tanah...ehhh...bukan...mencari sinaran lampo kalimantang...dah terus gi gosok gigi...tukar baju dan terjun ke tilam empuk, berkuak lentang saling tak tumpah cam Platipus...gamaknyer....kui3x...jangan marah, weh...
dah..dah...hari nih aku nak berkuak lentang dengan bersungguh - sungguh bila balik. So...oleh sebab aku dah meluah hati sanubari aku, jom melayang lagu lama yang diversikan baru oleh Kristal..tapi kan...korang rugi tak tak tengok yang video asal nyer..lagi sentap mak nok dengar....merah mata..meleleh mencurah - curah diladang gandum gitu....okeh..pi melayang..lagu kat bawah...aku nak melayan lagu nih sampai balik tidok kat rumah malam nih..:)
Yang Original punyer - Luahan Hati
Present by Apit, Din dan Rizal
Pertama kali ku dengar suaramu...
Sayunya hatiku merindui dirimu...
Walaupun belum kita bersua muka,
Namun aku tetap jatuh cinta...
Pertama kali ku bertemu denganmu...
Senyumnya hatiku melihat senyumanmu...
aku berharap kau menerimaku..
Kerna aku bersedia menyintaimu...
Chorus
Akan ku renang lautan yang berapi,
Membuktikan kehebatan cinta ini,
Tetapi jika engkau meninggalkan aku,
Terhiris hati ini,
Terguris jiwa ini,
Menangis tak berlagu....
Ooohhhh...
Biarpun ombak yang merubah pantai...
Kasihku takkan hancur berderai...
Biarpun hari berganti hari...
Dirimu tetapku nanti....
Ooooohhh...
Sayangku pimpinkan tanganku...
Menuju mahligai bahgia...
Kita bersama nikmati kisah cinta...
Hidup bagaikan di syurga....
Oooooohhh...kasih...
Repeat Chorus
yang nih versi baru...Kristal - Luahan Hati
oh yer...mungkin korang antara Blogger Idol yang dicari oleh Tia Si Lesung Pipit. Jom Join Kontest karok dia..okeh...klik kat SINI
p.s: haaa...so,camne korang pulak...nak meluah perasaan kat sini...nak meluah hati kan sini...meh aku nak dengar...okeh....:)
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
hari ini aku nak ucapkan berbanyak terima kasih pada follower baru dan semua reader aku yang baru lagi yang lama memang sah - sah aku tak lupa...emm...yer ar, memang tujuan asal aku berbelog adalah untuk mencari kawan baru ek.betul tak???...Sambil - sambil tuh ader rezeki...apa salah mencuba benda yang lain pulak kan...contohnya...join Nuffnang ker...Churp - Churp ker..or iklan lain - lain...terserah pada korang pikir mana yang best, mana yang seronok untuk join..ok...
So, aku bukanlah nak cakap mana program iklanika ape yang best.....okeh...terduduknya aku kat depan monitor sambil menaip nih just nak share dengan korang traffik terbaru aku...wooohaa...boleh tak???bukan aper, aku terlalu teruja bila tetiba jer traffik aku naik siket - siket....emm..aku memang terharu sebab ade gak orang yang baca belog aku nih dari jauh....so, meh aku tunjukkan result pemantauan ek...
oh..Tia Si Lesung Pipit buat Contest Blogger Idol..cam AF...mau join..sila klik SINI...
sambung balik....so....aku sangat - sangat berterima kasih atas kesudian korang datang ke belog aku nih, bagi komen...dan buat aku teruja..dan terus terharu...okeh...
p.s: by the way, traffik kali nihlah yang buat aku terjojol mata jap....huhuhuhuhu..emm...thanks korang...akan aku jadikan hadiah hari jadi aku pada 13 Februari yang lepas...tq..korang...korang memang terbaik ohhh...aku sayang korang semua....heheheh;)
oh..yer terima kasih pada follower yang ke 100 aku...jap..jap..aku tempek sini..Wacanaku...tq ek...tanpa korang, siapalah aku...di sini..bubuy
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Hari nih, aku sibuk mengemas rumah..sampai terleka...terlupa nak hapdet belog kesayangan aku...hheheh..boleh terima tak alasan nih???kalu tak leh terima, sila buat begini....
Dengan penuh budi bahasa dan berintonasi rendah, sila buat pandang ke atas sambil putih mata sambil angkat kedua - dua tangan dan letakkan di dada....sentap mak nok...woohaaa...
ok..ok...kali nih aku nak share dengan korang pasal ilmu yang aku dapat masa aku buat khusus perkahwinan kat Pahang ek...nak kata hebat, praktikus belum lagi lah...makanya, kalu ade sesapa experiences yang boleh korang share dengan aku, itu lebih baik...betul tak???aku mengaku, aku masih dalam proses belajar lagi, so, please..people out there, tolong bantu kami yang muda mudi mengapai kecemerlangan dalam bahtera kekeluargaan ek....okeh...
mari aku mulai dengan ape yang aku tahu..kalu ade pertambahan, please komen ek...
20 Mengatasi Krisis Rumah Dan Tangga
Aku asingkan mengikut apa yang aku dapati dalam khusus tuh ek....please jangan terasa hati, jangan tersentuh, termeraung...ter...segala ek...ini adalah sesi sharing is caring..okeh.
Bagi Si Suami...sebab aku lelaki, makanya baiklah dimulai dengan kaum Adam
Please tunaikan tanggungjawab dan peranan yang sebenarnya kepada si isteri.
Please layanlah isteri dengan baik dan lembut lagi tomahdinah (itu aku tambah..hahha)
Please hindarkan kritikan, sindiran, ugutan dan kekerasan terhadap si isteri.
Please berikan pujian dan penghargaan kepada si isteri.
Please kerapkan kejersama dengan isteri dalam meningkatkan keharmonian.
Please bawa berbincang dengan isteri if ada masalah walaupun kecil.
Please berikan isteri perasaan aman, tenteram, selesa dan selamat.
Please memahami perubahan hati nurani isteri. Contoh, sedih, kecewa..ect.
Please tingkatkan hubungan seksual agar si isteri mendapat kepuasan yang diharapkan.
Please jangan membohongi isteri kerana mereka akan merasa dipermainkan jika diketahui diri dibohongi.
Bagi Wanita. Let continue bebeh...
Please kenalpasti keperluan suami dan berusaha untuk memenuhinya.
Please berikan pujian dan penghargaan tanpa meminta balasan.
Please buangkan sifat cemburu buta.
Please jangan menggunakan kritikan, serangan dan ugutan jika ingin mengubah sifat suami.
Please hilangkan perasaan bangga diri dan sombong.
Please layanlah suami dengan penuh kemesraan dan kasih sayang.
Please tinggalkan penggantungan pada ibubapa dan suamilah tempat mengadu.
Please rajinlah berbincang bersama suami, cara - cara mendidik anak dengan sempurna.
Please berdoalah agar sentiasa berada dalam kesabaran dan keimanan.
Ilmu ini digarap dari Khusus Perkahwinan Di Pahang, Tahun 2008. Perkataan 'please' tuh jer yang aku tambah..nampak lembut sikit kan...hehehhe...:)
p.s: haaa...okeh tak tips kali nih...ade lagi idea lagi, please share dengan aku...jangan pulak ader komen diskriminasi ek...please...komenlah secara membina...ilmu ini...mungkin dibaca oleh pasangan generasi depan...tuh pun kalu masih ada hayat dimasa depan..insyaAllah..:)
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Hari nih aku nak bercerita pasal bab - bab idola nih. Malaysian Idol atau Amerika Idol tuh tak termasuk okeh....
Setiap orang dalam dunia nih mesti ade idola korang masing - masing kan. Kalu korang tak de tuh, aku tak tahulah. Mungkin berbeza dari orang lain..so, angkat tangan okeh, kalu korang tergolong kat sini...geng tak suka ber idola do re mi fa so la ti do....haiiishhhh.....awat aku melalut nih...dah tak der keje...
Sambung balik.
Kurang - kurang pun, ibu bapa korang jadi idola kan...kan...ibu dan ayahlah yang mendidik kita sampai besar, umur dah tua bangka still terkenang - kenang, tercall - call, teringat - ingat kat kampung halaman kan..buktinya senang jer, kalau ade cuti panjang sikit, mesti cari akal pulang ke kampung halaman. Siapa tak suka balik kampung sila angkat tangan dan buat gaya lenggok - lenggok Usop Wakil Penari Kebangsaan dalam cerita Hantu Mak Limah Balik Kampung ek....hahhaha
Ha a, yang angkat tangan cam Usop, sila mulakan komen anda dengan perkataan berikut dalam komen anda:
Saya Menyokong Usop, Kiter Bako...Kiter Bako...korang taip ringkas jer ek...(K.B)..ada bran???
ok..ok..Kalu korang tergolong dalam geng meng 'idola' kan ibu bapa sendiri..Syabas Beteeey Ucapkan..Syabbas...Beteeey...Syabbasss!!!Tapi, yang aku cari adalah idola selain ibu bapa..korang key..
Let say..haaa..dah omputih pulak...tukar.tukar. Sebagai contohnya, idola korang mungkin yang tersenarai:
Tun Dr. Mahathir Mohamad
Tun Abdullah Ahmad Badawi
Dato' Seri Najib Bin Tun Razak
Dato' Seri Dr.Utama Rais Yatim
or mungkin korang suka idola luar negara pulak....
Adam Lambert
Mariah Carey
Albert Einstein
Hosni Mubarak
Adolf Hitler
emmm...mungkin banyak lagik...korang kan ada calon yang lagi best...hheheh
So, meh sini aku citer siapa idola aku....mula - mula tentulah ibu dan bapa jadi pilihan..tapi tuh tak kira okeh..then aku kasik korang 3 orang yang aku anggap idola. Idola tuh just idola, tak der maksud lain okeh..takder..korang jangan tersinggung pulak..
meh sini aku revealkan kat korang...tiga orang...pasnih mungkin ke 4...hehe...makin tua umur kita..mungkin makin banyak idola kita. Emmm....3 orang jer setakat nih...nah..my idola aku :
hari nih aku nak share lirik lagu pulak...okeh x??hahha....dah lama aku tak boh lagu - lagu sedih...saja ja nak try karok lagu nih..kat SOGO..tingkat atas.....boleh pulun makan sampai jadi DOREMON....nak jadi cam Malik Noor or Suami Si Ayu Raudah....yang digilai ramai..memang aku tak mampu...hehhe...
biarkan......asalkan kenyang..hati pun makin gembira...oh ya, meh aku nak share dengan korang, aku pernah dengar orang cina kata gini,
Orang yang berisi badannya adalah tanda orang - orang yang kaya..dan berkeyakinan tinggi...
emm..kalau silap, sila betulkan yer..aku masih baharu untuk belajar...sila betulkan mana yang salah.
okehlah..nak melayan lagu sedih nih....sorang - sorang...nak ngetest kat karok nanti...okeh...jom melayan lagu kat bawah...
Herman Tino - Ku Pendam Biar Pun Parah
Lirik Lagu
Apa Ku Nanti,
Sendiri Daku Sepi,
Hadirmu Tak Bermaya,
Kau Datang Untuk Siapa...
Dia Pun Ganti,
Bercahaya Indah Senja,
Ku Hanya Embun Pagi,
Berkilau Sementara....
Chorus
Ku Pamer Duka Lara,
Tiada Yang Simpati,
Tusukkan Duri Hampa,
Lukaku Parah,
Mengharap........ Tinggal Harapan,
Menatap Pulang,
Tinggal Tatapan,
Ku Sangka Ini,
Terjadi Dalam Mimpi,
Sedih Dalam Bayangan,
Rupanya Kenyataan...
Repeat Chorus
p.s: hope aku bleh masuk audition Mentor pulak...pilihan sifu adalah NOH Hujan....hahahh....xboleh blah kan....hahah...enjoy key...enjoy
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
hari ini,nak cite pasal kes suka - suka....seronok ker suka - suka???emmmm....masing - masing nilai naa..korang dah besar panjang...
tapi pada aku,
kalau nak kan seseorang..korang kene wat cam belog gak...korang paham x maksud aku???
em..meh aku terangkan.....senang jer. Mula - mula...kalu korang suka sesebuah belog, korang sure follow kan....sesuai dengan perkataan dekat kotak LIKE aku kat bawah...
Kalau suka, boleh Like. Dan kalau minat, boleh terus merisik.....Akhirnya kalau CINTA...teruslah menikah...senang kan...hidup xyah nak bagi serabut....yang bagi serabut sebenarnya apa.....mungkin duit menjadi penghalang....woollaaa...tak menahan kan reason aku....korang aper lak alasan yang nampak best???
Ingat, kalau suka, boleh Like, Kalau minat boleh terus merisik, Kalau CINTA terus nikah....
okeh..bubuy....aku masih kraf single lagik.
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
hari nih, aku pergi repair gigi aku...semalam punyelah sakit tahap gaban....giler..xbleh tidor...giler ar..sakit...denyut - denyut....ale - ale aku pergi dentist waktu cuti...dah kes tutup pulak...cari - cari baru jumpa....nasib baik....fuh..lega..lega...
Nak lagi heaven, tetiba ada call dari orang yang aku dah lama tunggu, area pukul 6.30 pagi..fuh..tapi, rupa -rupanya anak buah dia yang dok main calling - caling....huhuhuhuhu..kecewa lagik aku....woohaa...aduh..sudah sakit gigi, tetiba pulak dapat panggilan hangit....hangit sampai melangit aku....
Opsss..nak melayan sedih..apa barang sedih - sedih...so...aku pon dapat idea dari kawan aku, si Mr. L.Dia suggest aku lagu nih....jom melayan sesama ek...okeh...jom rolling...bebeh..
Roma Irama - Penasaran
Mamat Roma Irama nih memang legend Dangdut ek..kat indon....jom meng dangdut..
Kalau Gedung Aku Bisa Mendapatkan...
Oh Gadis Manis Yang Menjadi Rebutan....
Sungguh Mati Aku Jadi Penasaran,
Sampai Mati Pun Akan Aku Perjuangkan...
Memang Dia Yang Paling Manis,
Di Antara Gadis Yang Manis,
Aku Pun Tak Merasa Heran,
Kalau Dia Jadi Rebutan....
Sungguh Mati Aku Jadi Penasaran,
Sampai Mati Pun Akan Aku Perjuangkan..
Semua Orang Gila Padanya...
Semua Orang Berlumba - Lumba...
Untuk Mendapat Kasih Sayangnya,
Macam - Macam Cara Pun Dilakukan,
Tidak Ubahya Seperti Perlumbaan,
Kalau Aku Belum Bisa Mendapatkan,
Oh Gadis Manis Yang Menjadi Rebutan,
Sungguh Mati Aku Jadi Penasaran,
Sampai Mati Pun Akan Aku Perjuangkan..
Memang Dia Yang Paling Manis,
Di Antara Gadis Yang Manis,
Aku Pun Tak Merasa Heran,
Kalau Dia Jadi Rebutan....
Sungguh Mati Aku Jadi Penasaran,
Sampai Mati Pun Akan Aku Perjuangkan..
p.s : pada orang yang call aku pagi tadi, sebenarnya..memang aku dah lama rindu dengan panggilan hangit ko..hahhaha..giler ar...statement berani mati..dalam tenet...Farah Fauzana xmo buat panggilan hangit ka weh???
.Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Entry kali nih just pendek jer, sebab sedang menaip entry sambil mengeletar tangan - tangan...kaki - kaki..dan badan...emmm....so, how your holiday pulak????
Meh ar share dengan aku...aku bile baca jer entry korang, mesti rasa best kan...banyak betul aktiviti korang buat....
kredit dari Yahoo Image
Still x baik jugak...telan 2 ketul panadol...huhuhuhu
Aku, still on da bedroom menahan kegetaran badan yang bergerak secara rawak, hanya memenuhi tahap kepanasan di dalam bilik...huhuhuhu...
Okeh..hope korang enyoy korang punyer CNY holiday....bergembiralah selagi boleh.....aku x boleh lagi...dok makan ubat.....
huhuhuhuhu..sakit kepala lorrr....:(
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Hari nie, aku nak share dengan korang pulak pasal ilmu laki - laki..asyik - asyik pasal perempuan je...kan..barulah adil camtuh...hehehehe
So far, ilmu yang aku bakal share dengan korang nih pun aku ceduk dari pembacaan dan siket - siket bercampur baur dengan ilmu yang kawan aku ajarkan....woohaa....asyik - asyik kawan aku jer yang ajarkan...haaa..xper, nanti ade mase aku reveal kat korang siapakah makluk itu....okeh...bebeh.:)
Sekarang aku akan revealkan ilmu untuk tontonan umum ek. check it out.
kredit dari kawan aku, Idzwan Syawal pasal amek figura nih pakai camera canggih...
oh yer..Carl Samsudin, aku nak jadik model figura boleh???kui3x.
Kenali Hati Lelaki Dan Cara Memikat Hati Sanubari Teruna.
1. Terima Seadaanya.
Sejujurnya apabila lelaki berubah mengikut acuan kekasihnya, mungkin adakalanya lelaki berkenaan akan menjadi insan lain yang tak pernah dikenali sebelum ini.So, apa yang penting, tolong kenali teruna anda dan bukannya mengubah secara drastik.okeh bebeh.
2. Persefahaman Perlu Dipupuk
Tolong fahami perangai sedia ada dan sesuaikan mengikut masa dan keadaan.Itu lebih baik dari beranggapan lelaki itu tidak sesuai dengan anda. Sebenarnya, kebanyakkan lelaki sangat memerlukan dambaan kasih sayang si dara. Tetapi, atas desakan dan pengalaman pahit yang dialami...banyak juga lelaki yang tidak percayakan cinta yang penuh kejujuran. Senang citer, tolonglah fahami perasaan si teruna jugak. Nak tau camner ingin fahami perasaan si teruna...nanti ek aku share..so stay tune...okeh.
3. Berubah Untuk Kebaikkan Bersama
Lelaki amat sukar untuk mengubah perangainya jika dipaksa, kecuali lelaki berkenaan mahu. Apa yang boleh dilakukan adalah cuba mempengaruhinya sedikit demi sedikit dan berpihak kepada anda..Tapi hati - hati, ia memerlukan kesabaran yang tinggi, seperti bermain talik tali..okeh.
4. Kritikan Ada Masanya
Setiap kritikan dari sang dara sebenarnya merupakan kata - kata yang bakal merubah teruna kepada lebih bersikap defensive dan sedar tak sedar ingin sedaya upaya mempertahankan dirinya. Itulah ego. Si dara juga sama. Tetapi, adakalanya kritikan boleh menjatuhkan maruah dan selalunya teruna akan berasa sedikit kecewa atas kritikan itu, walaupun kritikan itu membina sekalipun. So, kritiklah secara berhemah ek. :P
so..camner..sokeh x tips kali ni...emm..walaupun aku lelaki, aku perlu banayk lagi belajar dari kawan - kawan yang nak share ilmu diorang kat sini...kalu korang ade tips - tips lain pulak,sharelah kat sini ek..aku sedia terima dengan penuh tangan terbuntang luas...eh..terbuntang ker terbentang???aigooo....
p.s : sapa nak jadikan aku sebagai model stokin pulak ek???janji masuk tibi...hhaha..sok2 aku tengok iklan stokin, aku akan kata kat cucu cicit aku, tuhlah kaki atok mase muda - mudi macam hangpa.....haaaa..bubuy..dah melalut ke laut.
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)
Hari nie, aku nak menyahut idea seorang(kene rahsiakan namanya atas sebab2 tertentu)...Bukan aper, entry nih patut keluar awal - awal...sebab asyik buat, pastuh delete, bila dah siap, terlupa 'save' kan.....aigoooooo sungguh.
ok.ok..hari nie, baru boleh release kan....banyak arr cekadak..cari alasan pandai ek...jom teruskan menmbaca, sebelum aku hilang mood menulis....
If..maksudnya jikalau ku...jikalau aku....
1.Jikalau aku warna....
Hope aku akan bertukar menjadi pensel color Luna...xmau arr...pensel color HIJAU MUDA...bukan hijau pekat...sakit mata lorrr...sebab dari kecil sampai besar aku sangat suka pandang tingkap tengok pokok dan rumput....aigoooo...bukan kambing yang mengidam rumput yang segar.....hehheheh...
2. Jikalau aku binantang....
kredit kat yahoo image
Hope aku akan bertukar kepada seekor Singa. Kenapa singa yang aku pilih...emmm...senang ja...sekarang kan zaman Narnia....si Aslan tuh seekor Singa yang sangat berhemah tinggi...aku nak jadi cam tuh ek....bukan singa di hutan belukar....hehhehehehhe...
3. Jikalau aku kereta....
Kredit kat yahoo image
Hope aku akan merubah diri aku menjadi keretapi...sebab boleh bawak ramai orang...dan aku akan pastikan keselamatan penumpang...keretapi aku jenis Bullet yang kat Jepon tuh ek..siap ade ekon, dan penuh exlusive...xyah rebut2....bagai.....Kenapa aku pilih keretapi, sebab keretapi selamat dibawa, kurang xcident..So, keselamatan penumpang adalah terjamin......memang teringin pon nak jadi konduktor or bawak keretapi....hhaahahhah...
4. Jikalau aku handphone....
Kredit kat yahoo image
Hope aku akan dipegang, diramas, dibawak kemana saja hatta ke tandas sekali pon....aigoooo...abes la aku jadik Pervert.maklumlah handphone cikai Nokia 3310..hahahah....maafkan aku ek makcik2...salah aku xtutup mata biler korang ke tandas....so tinggalkan aku di rak saja ek........kui3x...
Hope aku akan menjadi Itachi Uchiha, abang Sasuke Uchiha yang sangat baik hati....hahhah....asalnyer watak tuh adelah nampak jahat, tapi dalam hati ada taman oooo....sangat caring kat adik dia...biar dia mati sekalipon asal adik dia boleh survive dalam hidup maya Naruto....apesal aku terpengaruh nih..aigoooo....tuh laa...tivi chanel 20 dok pasang selalu.....kui3x.
6. Kalau aku fairy tale long tail....
kredit kat Wikipedia Narnia
Hope aku akan menjadi Aslan gak....pasal aper....ramai orang tengok cerita Narnia pasal nak tengok Si Aslan Singa yang sangat hebat berkata - kata, sangat hemah budi pekerti....sangat...eh banyak arr sangat - sangat...sampai nak taip tak mencapai akalku...sampai aweks- awkes tengok Si Aslan nih cair, melebihi cair bersama lelaki pujaan hati.....ahahahha....mase tengok movie Narnia jer kot....kui3x.
so...final task aku kene tagkan pada sesiapa yang berkenan dihati sanubari......yer ar sanubarinyerrr...
korang, kalu dah buat, gitau lah aku, anta komen kat sini...pasti aku terjah korang lagi dan lagi.....okeh.
so...ade mase jom menulis secara happy...nanti mase tua - tua nanti leh arr usha kasi cucu cicit tengok atok/ nenek dia tulis ape masa muda mudi..kala bulan berseri - seri...bleh???banyak giler perkataan HOPE...aku HOPE aku dapat beli rumah cepat...cepat...
Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.
Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.
Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.