Showing posts with label cuba. Show all posts
Showing posts with label cuba. Show all posts

Monday, February 21, 2011

Nuffnang Dan Blogger Saling Berhubung

Salam sayang,

hari ini aku nak ucapkan berbanyak terima kasih pada follower baru dan semua reader aku yang baru lagi yang lama memang sah - sah aku tak lupa...emm...yer ar, memang tujuan asal aku berbelog adalah untuk mencari kawan baru ek.betul tak???...Sambil - sambil tuh ader rezeki...apa salah mencuba benda yang lain pulak kan...contohnya...join Nuffnang ker...Churp - Churp ker..or iklan lain - lain...terserah pada korang pikir mana yang best, mana yang seronok untuk join..ok...

So, aku bukanlah nak cakap mana program iklanika ape yang best.....okeh...terduduknya aku kat depan monitor sambil menaip nih just nak share dengan korang traffik terbaru aku...wooohaa...boleh tak???bukan aper, aku terlalu teruja bila tetiba jer traffik aku naik siket - siket....emm..aku memang terharu sebab ade gak orang yang baca belog aku nih dari jauh....so, meh aku tunjukkan result pemantauan ek...


tengoklah sendiri..aku punyer belog nih ade naik dan turun..bukan cam blogger - blogger otai, contohnyer..Haniz Zalika, Redmummy, Cik Epal,  GTO, Bro Jai, Tia Si Lesung Pipit, Beautifulnara,Ben Ashaari, eh..nak boh sini semua..kang.. penuh ar..entry aku kan...hahah...

oh..Tia Si Lesung Pipit buat Contest Blogger Idol..cam AF...mau join..sila klik SINI...

sambung balik....so....aku sangat - sangat berterima kasih atas kesudian korang datang ke belog aku nih, bagi komen...dan buat aku teruja..dan terus terharu...okeh...

p.s: by the way, traffik kali nihlah yang buat aku terjojol mata jap....huhuhuhuhu..emm...thanks korang...akan aku jadikan hadiah hari jadi aku pada 13 Februari yang lepas...tq..korang...korang memang terbaik ohhh...aku sayang korang semua....heheheh;)

oh..yer terima kasih pada follower yang ke 100 aku...jap..jap..aku tempek sini..Wacanaku...tq ek...tanpa korang, siapalah aku...di sini..bubuy


Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Saturday, February 12, 2011

Teka Teki Teka Tengkuk Part 2

Salam,
Hari nih pulak..baru lepas pergi site visit..tengok wash boring..kat area Jinjang...pastuh..patah balik ke Shah Alam, amek pulak sample testing Water Absorb kat makmal...aishhh..sangat -sangat penat....sampai xde idea nak tulis apa dalam belog....kekeringan idea....

Emm...jap - jap...haa..baru aku ada idea....jom try teka - teki aku;


1. Benda apa yang bila dah naik, tak boleh patah balik???

jawapan yang salah : Usia


pastikan jawapan korang adalah benda yer..benda...okeh selamat memikir sampai sakit tengkuk...:P

p.s: kalau nak usha Teka Teki Teka Tengkuk Part 1, klik SINI
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Friday, February 11, 2011

Kalau Suka.....Jangan Tunggu

Salam sayang,



comel x???

Chotto matte mina san,

hari ini,nak cite pasal kes suka - suka....seronok ker suka - suka???emmmm....masing - masing nilai naa..korang dah besar panjang...

tapi pada aku,
 kalau nak kan seseorang..korang kene wat cam belog gak...korang paham x maksud aku???

em..meh aku terangkan.....senang jer. Mula - mula...kalu korang suka sesebuah belog, korang sure follow kan....sesuai dengan perkataan dekat kotak LIKE aku kat bawah...

Kalau suka, boleh Like. Dan kalau minat, boleh terus merisik.....Akhirnya kalau CINTA...teruslah menikah...senang kan...hidup xyah nak bagi serabut....yang bagi serabut sebenarnya apa.....mungkin duit menjadi penghalang....woollaaa...tak menahan kan reason aku....korang aper lak alasan yang nampak best???

Ingat, kalau suka, boleh Like, Kalau minat boleh terus merisik, Kalau CINTA terus nikah....

okeh..bubuy....aku masih kraf single lagik.

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Sunday, January 30, 2011

Laluan Alternatif Dari KL Ke Lumut - Tak Perlu Ikut Highway

Salam...

Semalam, hari sabtu..... aku bergegas balik dari rumah sewa di KL bersama - sama adik kesayangan aku terus memecut laju dengan kereta ikut jalan lama..xmain lah ikut highway....kadang - kadang tuh bila nak drive jauh nih perlukan adventureous ,barulah x ngantuks betul x???

so, meh aku gitau korang semalam aku ikut jalan mana.....destinasi dari rumah bermula dari area Jalan Ipoh, KL, dan destinasi terakhir aku adalah di Lumut, Perak. Aku just listout jer ek laluan yang tak payah pakai tol bayar mahal - mahal ek....so, check it out bebeh.


kredit dari Yahoo image dan Tokey Crazy Car

Korang suka x rupa kereta nih..kalu aku pakai camne la gamaknya ek???

  1. Destinasi Permulaan - Jalan Ipoh
  2. Laluan menerusi bulatan Kepong, area Brem Mall KL
  3. Teruskan perjalanan ke Jaya Jusco dan terus ke Kuala Selangor - area nih dah hujan renyai
  4. Lepas tuh, jalan punya jauh terjumpa perkampungan omputih, Desa Coalfiled -area nih pun hujan jugak
  5. Then, jumpa route mencabar suspension kereta aku, area Ijok. Jalan punya macam ular kena palu.
  6. Tau - tau ade simpang 3, amek ke kanan terus ke Kuala Selangor - area nih pun hujan lagi
  7. Laluan tuh tempuh Kuala Selangor, Assam Jawa, Sungai Buloh dan lain - lain... - area nih dah hujan dalam 2 ke 3 kali...
  8. So, alternatif jalan nih..memang tak lalu Jalan Klang dan Meru memandangkan semua orang pakat balik cuti CNY
  9. Teruskan laluan sampai nampak signboard ke Pangkor. Kalau terus ke depan, korang akan tempuh Teluk Intan pulak. So, ambillah simpang ke kiri.
  10. Laluan seterusnya adalah lalu Jambatan Sultan Idris.. 
  11. Teruskan penjalanan tanpa belok - belok..akhirnya sampai jumpe signboard ke Seri Manjung. Ambil belok ke kiri.
  12. So, teruskan perjalanan korang...sampai jumpe signboard ke Lumut. - area nih pun hujan jugak...

Emm..camne korang???Hope korang pernah lalu laluan alternatif nih...Just for sharing info dengan korang ek...Kalu nak pergi ikut laluan highway...korang kenalah bayar RM 14++ untuk tol. Kalau aku tersilap kasik info, korang please correct me okeh...bile sama - sama kasik maklumat, barulah dunia blogging bertambah ceria...betul x??

extra information dari Kay :

tol duta - bidor RM17++..
tol putrajaya - bidor RM22++


p.s : kalau korang perasaan, sepanjang aku balik ikut laluan alternatif nih, berapa kali aku tempuh hujan???Dan, sebab terlalu sayangkan kereta, aku pun terus kene Demam yang teruk giler babey...still x sihat lagi...huhuhuh..

p.s : Dan sebagai konklusinya, bila kita sayang pada kereta, kita pun terus berjangkit dengan kereta....nasib baik ar aku belum sayang wanita lagik....perh...kalu x, entah ape la penyakit aku dapat...kui3x.




Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Saturday, January 22, 2011

Teka - Teki Teka Tengkuk

salam sayang,

Teka teki teka tengkuk....Tengkuk sapa pulak nie...aishhh...malas lar nak padam biarkan jer...baru ar nampak lain dari yang lain...betul x korang??

Emm...hari nie, aku nak share dengan korang pasal teka teki teka tengkuk nie ek..feel free to jawab kat ruangan komen...okeh...let roll it down bebeh.:)

kredit dari Yahoo Image

  1. Dalam dunia nie, bende ape yang paling besar dan paling berat.Cluenya benda tuh berwarna hijau.
  2. Kawasan manakah yang paling banyak Jawa di Malaysia?
  3. Warna hitam lawannya putih...koko lawannya aper ek?
  4. Ada sepasang baju yang siap. Masalahnya, bila dipakai baju tuh, sesiapa yang menyarungkan baju tuh akan merasa seronok giler babey...baju apakah itu?
  5. Dulu orang bengkak kaki kerana berjalan kaki, sekarang orang bengkak tangan kerana apa?

Dah..dah....so far setakat nie dulu teka teki tak tengkuk aku....so, ade jawapan...meh sini aku dengar ek...okeh...harap korang stay tune..inyaAllah ade lagi teka teki teka tengkuk aku share dengan korang ek...

lets party bebeh....wooolllahhh:)

dah sakit tengkuk x memikir???kui3x...

tarikh mereveal jawapan akan dibuat esok pagi..kalu terlajak...mungkin tengahari siket..kui3x...

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Friday, December 31, 2010

Contest Peace No War.

Salam sayang kat korang,

oleh kerana aku dah ditag oleh Cik Aien, maka timbullah entry nie untuk tontonan rakyat dunia. Just nak tanyer dengan Ezan, ade harapan x kalu ber 'peace' dengan artis??....hahahha....melawak jaa....

if ade harapan menang, hadiah yang bakal diterima akan dikerat kepada 2...1 bahagian nak bagi kat artis yang sudi ber' peace' dgn aku....1 bahagian lagi...aku terima dengan tangan terbuka seluas dunia....kui3x. Acah mak enon. Kalu hadiah tuh adelah sebuah frame, xkanla aku nak kerat 2 pulak kan..bekecai lebur hati sponser.....kui3x...kalu menang, akan ku abadikan buat diri sendiri jaaa.....okies...check it out my fav artis yang berpeace tuh ek..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
kredit kat Yutaka Mushimura masa Big Gathering Bloggers kat TS - jgn jeles ek.:)
klik untuk pembesaran tahap maksimum

Entah kenaper Tia Si Lesung Pipit Merah Jambu nie xnak tunjukkan lesungnyer...kalu ko tunjuk, mesti ade markah bonus la weh...

artis nih sgt2 kewl tau...rugi kalu x bergambar dgn dia..tgk aku, aku amek gambar terus aku tempek buat contest....kah3x.....Tia, weh..ko jgn marah ek..gurau2 sebelum masuk new year... 

Sebelum tuh, aku nak tunjuk dulu bukti pembelian....kui3x.

kredit dari Ezan

pastuh.....saat yang buat korang mengeletar seluruh tubuh adelah saat aku nak tag kan korang...n korang yang di tag secara automatisnya melayakkan diri ke separuh akhir...ehhh..ke contest peace - peach tuh ek. Klik kat SINI untuk join.

Nie sponser hadiah..klik SINI
tarikh tuutp 1 Januari 2011

so..so...korang yang terkena tag aku ialah.....
.
.
.
.
.




p.s : sesape yang telah ditag tuh, kalu korang nak join ka..xnak join ka...xjadik masalah kot.....bukan aper...manelah tawu kalu korang bleh menang pulak....:)..so, jgn marah ek....

p.s : berminat nak join GA aku...klik SINI. GA aku akan tamat 15 Januari 2011 nie ek.

fin.

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...