Showing posts with label Kehancuran. Show all posts
Showing posts with label Kehancuran. Show all posts

Tuesday, July 19, 2011

Luka Masih Terasa | Sayang

Kredit Kat Yahoo Image
Salam sayang,

Hari ini aku nak emo leh tak????maklumlah....doktor kate kene luahkan...so, aku nak luahkan dalam tenet. Biar semua orang tau....hahaa..acah mak enon...sila jangan percaya semua diatas okeh...provoke jer lebih.

Sebenarnyer, entry nih just nak kasi tau, sesaper yang dah jumpe jodoh or dah terjumpe seseorang yang mula menyayangi korang tuh.......pleaselah jagai mereka baek - baek. Nak lagi ayat geli - gelian, sayangi mereka ketat - ketat..boleh???

Sunday, June 5, 2011

Wasiat Terakhir Part 2 - Namamu Jadi Sebutan

salam,

Untuk peringatan untuk diri sendiri...supaya tidak menjadi orang yang dikatakan 

jangan ganggu hidup saya sebab SAYA TAK PERNAH SUKA KAT AWAK.. SAYA LEBIH RELA X KAWIN DARI BERPASANGAN DENGAN ORANG YANG MACAM AWK..! HARAP AWAK FAHAM DAN JANGAN PERNAH DATANG DALAM HIDUP SAYA LAGI SEBAB AWAK HANYA AKAN BUAT SAYA LEBIH BENCI KAT AWAK.. SAYA TAK PERNAH SUKA KAT AWAK DULU, SEKARANG DAN SELAMANYA.. MAAF BAHASA SAYA KASAR SEBAB SAYA DAH TOLAK CARA BAIK TAPI AWAK STILL X FAHAM BAHASA..! SEKIAN.....

Dan untuk pengetahuan korang, manusia yang menerima ayat tamparan nih...sudah mati...sebab ini adalah amanat terakhir bagi wanita yang disayangi melebihi segalanya....mohon keampunan dari semua manusia agar manusia berkenaan hidup dengan tenang disana...InysaAllah....amin. 

E.Y.E - NAMAMU JADI SEBUTAN


Ingin kucurahkan rahsia hatiku
Buat insan yang ku rindui selalu
Luangkan masa mu oh sayang untukku
Dengarlah kasih rayuanku
Bukan ku meminta simpati darimu 
Duhai dewiku hanya penggertianmu 
Yang kuharapkan dari semenjak dulu 
Semoga kan terbuka lagi pintu hatimu
Mengapakah engkau meninggalkan diriku
Ketika aku memerlukan cintamu
Tiada penawar rinduku ini
Yang melanda dikalbu 
Chorus: 
Kau warnakan duniaku
Dengan pelangi unggu
Kau lakarkan hidup sepiku
Dengan benang sutera
Cintamu hingga aku
Terus terlena keasyikan
Dalam khayalan mimpi yang belum aku pasti
kini kuharap kau kembali
Menerangi dunia ku yang sepi
Hatiku sunyi
Solo:
Namamu kini menjadi sebutanku
Sampai bilakah harusku pendam rasa
Yang dilanda rindu pelangi cintamu
Yang kini bersemadi jauh dilubuk hati

p.s: Ya Allah, ampunilah si mati, agar rohnya dan restuilah pemergianya bersama - sama roh yang aman dan beriman. Amin. Jom sedekahkan Al - Fatihah buat roh si mati.

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, April 11, 2011

Makan Sampah Ker Kami Di Masa Depan

Salam sayang,

Wahai web blog yang aku cintai....



kredit dari Yahoo Image

Hari ni..aku nak share kisah di balik MAKAN SAMPAH.....adekah korang tau....zaman sekarang...kerja semakin sukar nak dapat....lelaki tiada pasangan sebab khuatir bini or anak diorang MAKAN SAMPAH....perempuan semakin pandai..semua nak masuk universiti...woohaa....memang perempuan sekarang sangat pandai.....itu aku tak menafikan....

So..berbalik dari MAKAN SAMPAH.....berbalik dari faktor kekurangan kerja di sini....bukan kat sini ja...seluruh dunia.....hatta kat Bangladesh pun nak makan nasi ka..nak makan bende len ka..mesti MAKAN DENGAN CILI...supaya boleh minum air banyak - banyak..sampai kenyang.....Ss...please.....buatlah sesuatu agar cucu cicit...dan orang len boleh makan nasi, makan ayam supaya sihat sejahtera......BUKAN MAKAN SAMPAH akibat nak DAPAT KERJA PUN SUSAH....

p.s : maklumlah, dunia zaman sekarang kene survive...LIFE is WAR. Jangan biarkan semua masyarakat terpaksa MAKAN SAMPAH untuk hidup. MAKAN TELUR BUSUK sebab TELUR BUSUK menjadi murah..dan boleh dikategorikan sebagai SAMPAH...

dah...esok aku belasah lagi...

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, March 28, 2011

Ungkapan Kreatif Part 7

Salam sayang,



Kredit kat yahoo Image...


Ungkapan kreatif dah masuk Part 7 dah...sila percaya...yang aku sangat suka hapdet segmen nih...hahahha...

Kali nih aku dapat ungkapan kreatif hasil dari kajian soal selidik aku bersama orang yang agak berilmu gak...tempat soal selidik adelah di dalam kereta Nissan. So, jom tengok aper hasil kajian tuh okeh...


Ungkapan Kreatif Part 7 dimulai....


Bos Umpama Nakhoda Kapal, Anak Kapal Akan Ikut Ke Mana Nakhoda Membawa Kapal.


p.s : so, sapa - sapa yang terasa dia adelah bos kepada si A, si B ataupun si C, sila bawak kapal dengan penuh hati - hati. Jangan karam pulak kapal terlanggar batu besar..tak pasal - pasal jadi cerita TITANIC...i jump u also jump lah...hahhaha...

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Saturday, February 26, 2011

No Condom - NO PLAY PLAY

Salam sayang,

Emm..jap..jap..nak upload figura...

kredit kat kawan aku punyer FB...nama tak boleh reveal okeh.

Nih orang putih punyer advertisement...jap..jap..aku nak tulis balik..

He says ' No Condom" dan Minah - minah pulak...say "NO PLAY PLAY" sila buat gaya Phua Chu Kang okeh...hehehe..Phua Chu Kang, Jangan marah ek..aku petik nama anda..:)

Asalnyer...advertise camnih..adelah bertujuan untuk kesedaran Aids...ek....tapi, sedar tak sedar....orang putih telah mencocok minda kita dengan perkataan sebaliknya....emm..korang paham ker tak ape aku pikir...???haaa..nah aku kasik contoh mudah.....

Kalu kita diberi pilihan :

No Condom - No Play - Play...

MAKA...

If You Had Condom, You May Play - Play.....emmm...kaedah nih okehlah kalau dah berkahwin, suami or isteri telah dijangkiti Aids...kalau untuk orang bujang cam aku nih camner pulak???

Can You Enjoy Play - Play If You Had Buy Condom Everywhere????giler ke haper aku nak buat bende ngarut nih.....so...alangkah baiknya kalu slogan berikut digunapakai...

He says ' No Condom" dan Minah - minah pulak...say "NO PLAY PLAY"

kepada

He says ' No Condom" dan Minah - minah pulak...say "STILL NO PLAY - PLAY UNTIL WE GET MARRY OK. UNDERSTAND WHAT I SAID!!!!" dengan penuh nada kekerasan dan ketegasan...sila jangan ternoda ok....aku sayangkan girl - girl di luar sana...

p.s: Sungguh..jagailah mahkota korang semua ek...nih pesanan untuk aku ok...even aku lelaki pun aku punya mahkota aku sendiri...okeh...please....Peace No War...No Aids...No Play - Play....mak bapak tak suka...:)

Jangan Terasa Okeh...

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Monday, January 24, 2011

Overdose Sleeping Pills

Salam sayang,

Hari nie aku nak share dengan korang pasal figura yang akan buat korang berhati - hati makan pill tidur...

Pada sesapa yang suka sangat makan pill tidur ni, pleaselah ek..korang...korang tawukan yang aku sangat sayangkan korang...jagalah diri korang bebaik..ikut nasihat doktor dan pakar perubatan elok - elok..okeh...

Bak kata Maybeline...Kerana Anda Begitu Berharga....woollaaa...


so..let rolling bebeh...kite usha ape side effect makan pill tidur secara overdose.


Bukti Pill Tidur

Kelihatan Satu Amoi Cantek Tengah Posing Baik 


Oh....Begitu Rupanya Amoi Cantek Nih Tidur...Sangat - Sangat Sweet....



Itu Bile Korang Tengok Melalui Gambar...Tapi Sebenarnyer...Nak Dekat Dengan Amoi Cantek Nih Pon Kene Pakai Mask.....huhuhuhu...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Bila Di Alihkan Tangan Si Amoi Cantek.....huhuhuhu....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Kesedihan Aku Tengok.....huhuhuhu




p.s : pada korang semua..please gunakan pill tidur dengan betul ek....jangan men taram jer.....okeh..bubuy....soo...korang ade selera x untuk makan tengahhari nie.....kui3x...pi muntah sekarang naaa....

source dari email aku.


:)
Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

Friday, January 7, 2011

Ungkapan Kreativif

Salam sayang,

kredit dari Yahoo Image


Aku nak share dengan korang satu ungkapan yang aku baru dapat.....



Hari Ini Lebih Baik Dari Hari Esok.....

so, kalu dah dapat task, dah dapat tugasan ker, asignmen ker....janganlah tunggu sampai esok, lusa, or next - next time.....sebab masa akan datang mungkin keadaannya lebih teruk lagi......

nak lagi teruk...kalu aku esok - esok bertambah teruk dari hari ini.


Kalau suka, boleh Like:)

Wednesday, December 29, 2010

Jawatan Kosong Sepanjang Masa

Salam sayang,

erh. hari nie just entry pendek untuk mengingatkan aku di masa hadapan...hope aku selalu ingat kehadiran jawatan kosong nie selalu.

Bukan aper, maklumlah aku nie selalu lupa. Aku pun manusia biasa banyak kekurangan diri. Banyak kelemahan diri. Ramai orang salah tanggap dan judge aku first time jumper...aku bukanlah sepertimana yang korang harapkan. bukan jugak perfect seperti robot ciptaan manusia....

Aku bernama Yutaka Mushimura.Just a simple and silent person....:P

kredit dari FB kawan aku, Bad.
klik untuk ke'gemok'kan

Fin.




Tuesday, December 28, 2010

Paper Cup Yang Sangat Menarik Hatiku

Salam sayang kat korang,

Hari nie aku nak share dengan korang pasal Paper Cups. Entry ni telah diubah dan dipetik dari email yang diterima. Terima kasih pada pemberi maklumat. 

Jaya Praba PrakashRao, 
Kuala Lumpur Kepong Bhd. Technology & Quality Control Centre, Sungai Buloh, Selangor.

Varun*, seorang IT profesional yang bekerja di Technopark, telah mengalami sakit perut yang berpanjangan setiap malam. Setelah pemeriksaan perubatan dibuat dan dikenalpasti secara teperinci, terdapat sejumlah 'Wax' yang terkumpul di dalam perutnya. Antara lain, doktor mengenalpasti kotoran adalah berpunca dari 'Paper Cups' yang selalu digunakan oleh beliau ketika meminum teh di 'pantry'nya.

Fakta yang mungkin terlepas pandang adalah 'Paper Cup' disalut oleh lapisan nipis 'wax' bagi tujuan untuk mengekang kebocoran air melalui 'paper' berkenaan. Apabila bertindakbalas dengan kehadiran air yang panas, 'wax' berkenaan berkemungkinan dilarutkan sama sekali. Dengan kata lainnya, tubuh badan manusia akan mengalami masalah dalam jangka masa panjang.

So, ape tunggu lagi. bawalah gelas sendiri dan kurangkan menggunakan gelas plastik - ia lebih teruk lagi berbanding 'wax'!!!

Oleh kerana aku sangat menyayangi korang semua wahai penduduk bumi, so x salah aku nak share dengan korang semua kan.kan.kan....kalu nak guna jugak 'Paper Cup' dan plastik gelas....gunalah....tapi biarlah berpada - pada. Nanti syarikat pembekal pulak tutup kedai.....heheehhe:)


kredit kat Yahoo Image

Wednesday, December 22, 2010

Jangan Jadi Buta Kerana Contact Lens

Salam sayang,

Korang memang tawu aku sangat sayangkan korang...So, aku updates lagi pasal tip yang mungkin berguna pada si pemakai Contact Lens.

emmm...aq dapat info menarik nie dari kawan aku ek..xjumpe kat tempat len...so, atas individulah..mau amek jadi iktibar or not ek...

so...kalu mahu kebenarannyer, aku rase kene tanye pada yang PAKAR....so, info nie pon aku dapat dari orang yang mengalami....ja....

Kredit  picture dari wikipedia

Kawan aku kater, ade 1 kes yang melibatkan 1 orang pemakai contact lens yang 'terlebur' mata sendiri masa menghadiri majlis Barbeque seorang kawannyer. So, nak diceritakan akhirnya si pemakai contact len ni telah 'terbuta' matanya akibat 'terlebur' contact lens.

p.s : untuk pengetahuan korang, contact lens diperbuat daripada plastik. So, ape jadi pada plastik bila terkena panas barbeque tuh ek???

p.s :pada kawan aku yang aku sayang..korang, please take care of your self ek. Please jaga diri pasal aku x mampo nak jaga semua orang.....hehehhehe......:)

mau join GA aku..klik kat SINI....masih terbuka hingga awal bulan 1....2011..ek...

Wednesday, December 15, 2010

Zaman Kegelapan Hampir Tiba



~~Sungguh, pohon itu bukan selalunya berbuah lebat.~~

Salam, share Info yang aq baca dari Zairol Hisham Ozex

~~hehehehee..sharing is caring kan..kan...~~


Untuk renungan kita bersama... Sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang ada di langit dan di bumi...


Di mana kamu akan berada pada tahun 2012?



Imam Mahdi akan muncul dan muslimin sedang menunggu kemunculannya.



Rasulullah bersabda; "Dunia tidak akan kiamat sehingga seorang lelaki dari keluarga ku muncul dalam kalangan manusia dan keadilan. "




Mujurlah Rasullullah menyediakan kita pelbagai tanda kedatangan Mahdi untuk memberitahu kita tentang pendekatannya, Tanda-tanda ini akan berlaku di Bumi.


Salah satu tanda kemunculan Mahdi adalah kemunculan sebuah Bintang dengan ekornya yang bercahaya berhampiran dengan Bumi yang menyinari ruang angkasa dan menyebabkan penenggelaman kawasan pesisiran pantai.

Rasullullah bersabda;"Pada malam Ramadan ke 15, malam Jumaat akan ada suatu suara yang akan mengejutkan orang tidur, menggentarkan yang bangun, membuatkan hamba perempuan keluar dari tempatnya. Pada hari itu banyak terjadinya gempa bumi".


Apabila peristiwa bencana ini berlaku, tiada keraguan lagi yang semua teknologi, tenaga elektrik, bangunan, bandar raya, pencakar langit dll... akan semua musnah. Bermakna semua pembangunan manusia akan tidak wujud lagi. Dan teka apa........

... percaya atau tidak kita akan kembali ke zaman gelap.

Rasullullah bersabda;"Selepas aku, akan ada tanah runtuh di Timur, Barat, dan di Semenanjung Arab. " Sebaik mendengar, Ummi Salmah bertanya, "Ya Pesuruh Allah, adakah Bumi akan menelan segalanya di permukaannya...

... walaupun ada sesetengah orang yang beriman di atasnya. " Rasullullah menjawab, "Bila perkara jahat dan zalim melebihi segalanya. "

Adakah peristiwa yang digambarkan Rasullullah adalah Planet X yang dibicarakan orang ramai hari ini dan dikaji oleh saintis dijangkakan berlaku pada tahun 2012.

Teruskan membaca dan kamu akan terkejut.




Allah berfirman, "Dan kamu akan menunggu apabila langit mengeluarkan kepulan asap yang meresapi mata seluruh manusia dan ini Penyucian yang amat menyakitkan. "


Rasullullah bersabda; "Jam yang terakhir tidak akan tiba sehingga kalian nampak Asap yang akan membuak dan melitupi seluruh dunia. Asap ini akan mengenai kedua-dua pengikut dan penentang yang akan berterusan selama 40 hari dan malam. "

Imam Mahdi akan muncul sebelum Dajjal dan Dajjal akan muncul kemudian selepas keputeraan Imam Mahdi.


Rasullullah bersabda; "Dajjal akan tinggal di Bumi untuk 40 hari, sehari seperti setahun, sehari seperti sebulan dan sehari seperti seminggu, 37 hari seterusnya akan jadi seperti hari biasa kita.

Sekarang seperti yang dimaksudkan adalah berpandukan Qur'an mengatakan; "Dan sebenarnya, satu hari bagi Tuhan mu adalah seribu tahun bagi mu. "

Jadi sekarang, 1 hari bagi Allah adalah seribu tahun bagi pengiraan kita.

Sehari bagi Tuhan mu adalah seribu tahun bagi mu 1 hari=1000/1=1000 tahun 1hari=1000/12bulan=83. 33 tahun 1 hari=1000/52minggu=19. 23 tahun.

Berpandukan pengiraan ini, Dajjal diramalkan memulakan rahsianya dan pengaruh pertubuhannya yang dibawakan oleh pengikutnya di British semula pada tahun 900an hingga 1900 yang mana tempohnya adalah 1000 tahun.

Kemudian, Dajjal sudah menyempurnakan hari pertamanya seperti setahun. Dajjal seterusnya bertukar kuasa kepada Amerika Syarikat pada tahun 1917 menyambung pertubuhannya melalui USA sehingga tahun 2000 yang bersamaan dengan 83. 33 tahun, tahun di mana G. Bush menguasai USA.

Selepas setahun kepimpinannya, tragedi 9/11 berlaku. Kemudian, Dajjal telah menyempurnakan hari keduanya seperti sebulan dan bertukar pertubuhannya kepada Israel. Dajjal sekarang telah memasuki hari ketiganya yang bersamaan seminggu dari...

... 9/11/2001 dan akan berakhir mengikut perkiraan 19. 23 pada hari ketiga yang seperti seminggu dan akan berakhir menjelang tahun 2020. Ia akan terjadi pada tahun 2020 di mana Dajjal akan tiba di Bumi secara fizikal untuk37 hari berikutnya seperti...

... hari biasa di mana manusia akan melihatnya seperti seorang manusia biasa dan dia akan mula mempengaruhi dunia melalui pemerintahannya yang diikuti oleh 70,000 pengikut Yahudi.

Beberapa Hadis menyatakan yang Imam Mahdi akan memerintah untuk 7 tahun manakala Hadis lain menyatakan dia akan memerintah untuk 9 tahun. Walaupun ia telah dipersetujui oleh pertubuhan umat Islam yang Imam Mahdi akan memerintah untuk 7-9 tahun dan selepas itu dia akan meninggal dunia.

Rasullullah bersabda; "Di antara Peperangan Hebat dan penakhlukan Bandar Istanbul, ia akan ada enam tahun, dan Dajjal akan keluar dalam tahun yang ke tujuh.

Hal ini menjelaskan kita bahawa Dajjal akan muncul pada tahun ke-7 dalam pemerintahan Imam Mahdi. Dalam kata lain, Dajjal akan keluar selepas tahun ke-7 pemerintahan Imam Mahdi. Jadi, jika Dajjal akan keluar pada tahun 2020...

... seterusnya kemunculan Imam Mahdi adalah 2020 - 7 = 2013




Salah satu tanda-tanda kedatangan Imam Mahdi adalah kemunculan sebuah KOMET dengan ekor yang bercahaya yang akan muncul dari timur


Mari kita tanya diri kita, Adakah komet ini seperti yang digambarkan oleh Nabi Muhammad semasa riwayatnya lebih kurang 1, 376 tahun lalu adalah sama dengan Planet X yang dikaji baru-baru ini???

Adakah dentuman yang mengejutkan orang tidur dan menggentarkan orang yang berjaga adalah bunyi dari Planet X???


Adakah tanah runtuh utama di kawasan pesisiran pantai seperti yang digambarkan oleh Rasullullah adalah kesan dari Planet X???

Adakah ASAP yang keluar dan melitupi seluruh dunia seperti yang digambarkan dalam QUR'AN dan Rasullullah adalah kesan dari Planet X???

Adakah API yang menyala dari Yaman dan mengambil orang ke tempat yang di tujui seperti yang digambarkan oleh Rasulllullah adalah kesan dari Planet X???

Adakah semua peristiwa bencana alam yang akan menyebabkan kematian orang ramai seluruh dunia seperti yang digambarkan oleh RAsullullah adalah kesan dari PLANET X yang dikaji baru-baru ini dan dijangkakan berlaku pada tahun 2012???

Ia telah dinyatakan bahawa apabila Planet X tiba pada tahun 2012, kesannya akan menyebabkan gempa bumi, tanah runtuh, ombak dagang, taufan, puting beliung dan semua gunung berapi di seluruh dunia akan meletus dll.... dan kesannya, 2/3 dari penduduk Dunia akan lenyap.

Buat kajian tentang Planet X dan terowong bawah tanah. Rahsia Kerajaan AS yang telah membina dalam 120 terowong bawah tanah di seluruh Amerika Syarikat..

selidik kenapa, tapi saya fikir kamu semua sudah tahu mengenainya. Jangan tunggu untuk bertindak bila masanya terlalu lambat, kamu masih ada peluang sekarang

Kamu tidak perlu percayakan saya tapi kamu boleh buat penyelidikan kamu sendiri dan tolong kirimkan kepada kawan-kawan kamu dan semua orang yang kamu kenali untuk memberi peringatan kepada mereka supaya bertaubat. Terima Kasih..

Sumber daripada Himpunan Buku-Buku Hadis Dan Riwayat Nabi... Wabillah hitaufi1 walhidayah, Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatu..

apa pendapat korang pulak???

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...