Friday, March 25, 2011

Apekah Pasangan Itu Gula - Gula???

Salam sayang,



Hari ini aku nak share satu kisah yang agak memilukan buat renungan bersama okeh....yang pastinya..aku cedok kisah nih dari kawan kepada kawan...kepada kawan dan kawan....dan akhirnya kawan tuh tak nak pulak aku tag kan namanya buat references...so..jangan tanyer okeh....:)

Kisahnya bermula dari mengenali pasangan yang entah tiba - tiba terjebak..dan terkecewa....itulah Mr. R. senang citer, aku petik nama Mr. R...kang payah pulak...korang asyik tanya sapa - sapa kan....so...ini adelah pengalaman dari Mr. R..

Biasalah...kehidupan dunia penuh pancaroba...penuh tipu muslihat. nak senang cerita...dunia nih hanya untuk orang yang pandai - pandai....orang yang kurang pandai...kene kasi lebih pandai...supaya tak kene pijak....so..korang setuju tak dengan pandangan Mr. R???kalu setuju, sila angkat kaki dan cabut bulu kaki kiri anda sekarang....hahahahaha...

Akhirnya....Mr. R buat satu conclusion....dan aku nak share conclusion dia dengan korang okeh....let rolled out...


  1. Bile terserempak dengan nama syed...or Syarifah...jangan lah harap korang boleh kahwin dengan diorang....sebab kebanyakkan family diorang akan cari pasangan yang sama, Syed wajib berpasangan dengan Syarifah...dan Syarifah wajib berpasangan dengan Syed. So, kalu korang ade Syed / Syarifah....sila teruskan okeh.
  2. Anak dato' mestilah pulak berpasangan dengan anak dato....kalu korang bukan anak dato nanti dikatakan orang luar nak kikis harta bende diorang.  So, kalu korang anak Dato', silalah teruskan okeh.
  3. Status pendidikan macam Master mestilah dicarikan pasangan dengan Master. Kalu Diploma dengan Diploma, Degree dengan Degree...huhuhu..abes, petani di sawah padi pulak???kasihanlah  mereka...kan..kan...bende tuh boleh korang tengok kat Universiti okeh.....aku pun tak pernah kaji...okeh
  4. biler jumpe dengan lelaki or perempuan yang biler bercakap dengan kita tapi tak pandang, makanya...beliau adelah seorang yang banyak negatifnya dari positif..tuh kate Mr. R. entah betul ker tak....ishhh
  5. dah..dah..dah...Mr. R mintak aku belanje Pizza 3 set, 3 hari 3 malam....kalu nak menuntut...perh...tak mampoooo.....korang, sila tanggung aku okeh..untuk buat payment...dan aku share nanti kalu ade lagi....okeh..


p.s : so, pandangan aku, dunia sekarang nih dah buat pasangan itu bagai gula - gula. Hanya mencari yang manis dan sedap. Yang tawar, yang masin, yang kelat dibuang masuk tong sampah..balut dalam plastik hitam.. terbiarlah dan hanya menunggu pakcik lori sampah angkut dan bawa ke tempat yang lain bersama sampah - sampah yang lain...

ketahuilah pasangan anda yang anda buang ke tong sampah itu juga punya hati dan perasaan, punya darah pekat merah mengalir melalui tubuh yang sama bentuknya....okeh...



Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

10 comments:

Mr iz said...

ye betul tu... kalau dah bernama manusia tak kiralah apa pun mereka mereka ini mempunyai hati dan perasaan... kalu semua nak yang elok bagaimana dgn sebaliknye...he he he....

fatian athiea said...

beb..guwa suke kat baby tu.comelllll sgt.


kawan guwa ada rmi jgklah nme sharifah..


dorg pnah cerita jgk..

tp for fmily dorg, mybe tak kisah kot..

& dorg think dat it is jerk too..


sbb dorg ad hak jgk nk mmilih..


tap agree bile ckp dak master & master, deg with deg..



jodoh tgn Allah rite?


klu camtu, lu xde pluang la dgn org2 bese kayak kami ni.erkkk.hahah



pesan kt mr.R.. tak smue dye fkir tu btol..

certain people will be like that

be profesional sudah..

Eda Latiff said...

komen utk conclusion yg dibuat:

1) tak semua yang akan cari yg se syed or syarifah...kwn saya syed pun kawen dengan perempuan yang xde nama syarifah..;-)

2) kalau cucu datuk yg tak berpangkat takleh ke?..haha

3) tak semua yang ada pendidikan tggi ni memilih..jgn cpt buat spekulasi..mungkin segelintir shj..

4) bukan positif ke kalau gitu..turunkan pandangan..haaa..cer komen..cer komen..

5) jangan makan sorang eh..hulur2 la sini skit..haha..

eh2..mcm buat entry lak dah komen..hehe

ilanilyana said...

hahaha tapi macam mana pula kalau orang tu menggula-gula kan dirinya. bila kena dump salahkan orang lain

NasQ said...

Komen seperti di atas... sekian harap maklum...

Yutaka Mushimura said...

Mr iz: setujuk...ko memang sehati sejiwa dengan aku...hahaha

Yutaka Mushimura said...

miz Molecule: adekah ko jugak orang biase..aku rase ko adelah super ordinary women on earth...hahahah..

miz molecule adelah super women...:)

Yutaka Mushimura said...

Eda : 1. betul gak tuh..jodoh memasing..siape pun tak tau..

2. boleh gak aper...silakan..
3. yang tak memilih selalunye empunya diri..tapi ape pula kata familinye??
4. bukan turunkan pandangan..tapi memandang ke langit..sambil berkata2...so..camner pulak??
5. boleh...nanti sy ajak...oho...

eh..dah membalas sepuas2 nyer

Yutaka Mushimura said...

ilyana : kes gitu..chek tak tau nak cakap camner???biaselah..semua orang bukan boleh puas hati begitu jer....so..tak yah pening2..watper bercinta lama2..kahwin cepat2 lagi elok...senang..jiwa tak merana..otak tak lemas...hati tak hancur berderai.

Yutaka Mushimura said...

Nasriq : komen ko ikut mana satu seperti diatas...aku menjawab seperti di bawah....hahahha

Sila rujuk lampiran komen diatas balik...:)

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...