Friday, February 25, 2011

Kisah Karut Mungkin Marut

Salam sayang,

untuk makluman...entry hari nih ada sangkut dengan entry semalam....sila terjahinyer pun kalu tak paham...di SINI

okeh...kita mulai...kita mulai...

Hari nih aku rasa kembali ceria pasal kes mencari benda yang hilang. Kirenyer kes telah diselesaikan dengan rasa yang paling menakjubkan....ape - aper pun, terima kasih kat korang semua sebab telah mendoakan aku supaya cepat - cepat dapat benda yang hilang tuh...

Dan...aku nak cerita satu kisah yang kire lawak jugak lah kalu didengar...maklumlah, cerita orang dulu - dulu..cerita orang tua - tua...aku pun dah lupa, mana aku dapat kisah nih. So, sebelum aku kembali lupa, baik aku share dengan korang ek...hehehe..

Begini kisahnya...kisah bermula dengan pertanyaan ek...emm, aku nak tanyer korang..mesti selalu jadi kes bila korang nak pakai or nak guna barang tuh urgently....ada kalanya mesti korang tak jumpa barang tuh, walaupun cari ditempat selalu letak..tempat selalu korang pandang..or tempat yang selalu korang sorok..betul tak???

korang ade tak experince gini???kalu ada, sila angkat tangan kanan lurus seperti Hittler...okeh...haa..aku nampak..aku nampak korang sedang angkat tangan lurus seperti Hittler...jap..jap aku kire...sorang sorang....giler aper aku nak kire...mana nampak weh..maafkan aku...sila turun tangan korang dan letakkan ke dahi...:)

so..sambung - sambung kisahnyer...

emmm...kat mana tadik...oh...ok..pastuh....nak dijadikan ceritalah kan...barang yang korang cari - cari..tak jumpe sekeliling alam buana tuh..mesti arrr korang dok meroyan - royan bagai nak giler..carik - carik..hentam orang sini, sana, sinun....sambil berlari - lari anak tercungap-cungap, paling cool pun tidok...takyah nyusahkan orang lain... .. dan barang tuh rupa - rupanya telah diambil seseorang.....

aper..seseorang?????

meh aku kasik tahu...siapakah seseorang tuh..jeng - jeng - jeng...

jawapan : anak Jin yang nakal....selalunya, Jin Islam adakalanya bertandang ke rumah kita...kita tak sedar.

Sedangkan manusia punya anak..inikan Jin..mereka pun mahukan belayan kasih dan sayang seperti kita..manusia...so, itulah salah satu nikmat Allah yang best, Kasih Sayang.

so..korang rase ksiah nih camner??karut ka marut ka..logi ka..please share dengan aku..okeh.

p.s : so..kalu hilang barang..tips yang pertama, baca Surah Al - Ikhlas, dan Surah Yasin...insyaAllah..barang yang yang dicari akan dijumpa...ape2 pun, terima kasih kat korang yang mendoakan aku...semoga korang dilimpah kurnia Allah dengan sebanyak - banyaknya...amin..:)


kredit dari Yahoo image

Beg tuh adalah gambar hiasan semata...briefcase aku bukan camnih...aku tak mampo beli..sangat2 mahal beb..

oh..yer..kalu salah..sila betul - betulkan..okeh..aku juga ada silap dan salah....so.jangan amek hati jiwa raga.

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

2 comments:

KUREKURE COMEL said...

owh...yke...mina kalo brg hilang...
mmg jd kelam kabut la..kihkihkih..


tq info....

Yutaka Mushimura said...

mina: heheh..pasni jgn kalut2..okeh...hehehheh:)

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...