Wednesday, July 20, 2011

Tips Mengadapi Sakit Perut | Seksa Sakit Perut

Kredit kat yahoo Image
Salam,

Hari nih aku nak share camner nak hadapi sakit perut kat korang semua....so, kalau salah sila beri tunjuk ajar yer.

okeh.Mula - mula, bila korang mengalami sakit perut, langkah yang harus korang ambil adalah seperti berikut:





  1. Cuba mintak tolong rakan terdekat / keluarga beli pil Ceketeon @ pil BKC dan makan dengan segera.
  2. Since korang tengah berperang dengan perut, sila bawa bertenang dan baringlah di tempat empuk bagi memudahkan korang lena nanti.
  3. Ye..Ye...aku tau, korang sakit perut, mestilah tak boleh lena kan....sebelum lena, please conform berapa kali angin pusaran yang menyebabkan sakit perut korang ditahap korang sakit senak - senak.
  4. Kira berapa bilangan angin pusaran tuh...dan sila tarik nafas  dan tahan nafas sepanjang - panjangnya masa sebelum angin pusaran tuh menyerang buat korang senak.
  5. Kenapa aku cadangkan korang tarik nafas dan tahan nafas supaya mengembangkan abdomen badan korang ditahap maximum. Then angin pusaran tuh takkan menyenakkan korang seperti selalu.
  6. Peringatan: Aktiviti permainan nafas dan tahan nafas nih harus dilakukan masa korang baring secara telentang, bagi memastikan tekanan perut korang ditekan oleh badan belakang korang sendiri....
  7. Sila usha diagram yang aku lukis dibawah.....comot ek..tapi bolehlah untuk korang paham. bak kate Maharaja Lawak Sepah...kalu tak paham, kenelah LUKIS siap Kaler - Kaler lagik...hahahah..okeh.
kredit kat Yahoo Image
Kredit kat Yutaka Mushimura

p.s: selamat beramal....kalu nak share dengan sesape pun boleh jugak...jangan lupe kredit kat Yutaka Mushimura ek...hehehehhe..sharing is caring

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

6 comments:

fatian athiea said...

pil wrne itam.haha

Yutaka Mushimura said...

miz molecule: warna itam..tapi cepat sembuh..lagipun ade logo Halal...:)

norliana yusoff said...

so berguna this tips :)

Yutaka Mushimura said...

yana: hehhe..tq.tq...kalu sakit perut nanti boleh cube ek..:)

Amoi_Soya said...

terlentang ke meniarap?

Yutaka Mushimura said...

amoi_soya: meniarap ek....sebb nak kasi pressure tilam dan muka bolehlah mengadap bantal busuk awk....woohaa....:)

boleh paham ka??

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...