Friday, May 20, 2011

Kontrak Yang Membebankan Rakyat

Salam,

Hari ini, telah tiba masanya aku ceritakan isu yang sentiasa memberikan tekanan pada semua pekerja. Ya....isu kontrak semacam dah lali ja dengan kebanyakkan orang....aku nak tanyer korang semua....

apa perasaan korang kalu korang ada anak sendiri dan bekerja sebagai kakitangan kontrak yang macam nih...
  1. Sentiasa dihina di dalam organisasi
  2. Sentiasa rasa terhina bila bersish bahu dengan makcik cleaner, sebab dia tau makcik cleaner tuh kerja tetap biarpun gaji sikit.
  3. Sentiasa merasa tak aman bila buat kerja, sentiase pikir riwayat kerjanya akan tamat tah bile - biler
  4. Sentiasa bercakap kurang sebab dia memang rasa terhina.
  5. Sentiasa rasa diri terhina bagai sampah, bila diperlukan dibelai dimanja, biler tak diperlukan dibuang, dicemuh, dimaki, diherdik, dicari, dikeji, ditengking sebab memang rasa diri tak perlu cakap banyak....sebab dirinya adelah seorang orang pekerja kontrak.
  6. Sentiasa rasa bila bercampur dengan orang, dia sentiasa rasa terasing terutamanya bila bercampur dengan pekerja lain.....
  7. Sentiasa merasakan diri terbantut nak melangkah ke gerbang perkahwinan....so,  rakyat akan semakin sikit...sebab nak kahwin, kene pakai duit banyak,koman - koman RM 30,000 dan ibubapa silalah kontrol anak - anak korang supaya tidak MELANGGAN PELACUR yang jauh lebih murah, cuma RM200 semalam, hampir 0.66% dari RM30,000....haaa..padan muka....itu yang aku buat kajian....okeh...kalu aku, baik aku melabur duit RM 200 dalam ASB ka..kan..kan...sian kat diorang. 
  8. dan banyak lagi arrrr negatif impak biler anak korang jadi pekerja kontrak....tau tak???
  9. sekarang baru korang tau kan....nasi dah jadi bubur....baru korang sedar rupanya masalah AIDS ka, masalah PELACUR makin banyak ka, masalah orang tak kahwin lambat dan bujang/andartu terlajak sampai meninggal dunia dan tak sempat menambah zuriat islam ke bumi....dan, yang paling gembira adalah ZIONIS, kan..kan....diorang memang suka kalu 1 dunia kafir....yang tuh korang pikir sendiri...
so....korang boleh tak mengerti sikit, tolong lah cepatkan proses kerja bertaraf kontrak nih jadi tetap.....tak kan korang semua nak tengok anak - anak korang macam  nih sampai bila - bila....dan, korang jangan cakap kalu jodoh tak kemana....jodoh pertemuan ditangan Tuhan kan...rezekir ditangan Tuhan ka....aper ka.....itu semua memang betul...tapi...kan...

Tuhan Takkan Mengubah Nasib Seseorang Kalau Tak Berusaha 

ini pun betul....tapi, aku nak tanya korang......sapa yang berusaha sebenanrnya, pekerja kontrak nak usaha sampai mana.....sampai kontrak abis....lepas tuh aper???berusaha kerja lain kan...so, korang yang kerja tetap akan kegembiaraan dan takkan rasa sedih bila mereka tak der kat organisasi kan...kan...yang berpangkat tinggi, diorang memang goyang kaki selamba badak jaaa....sebab gaji diorang dah boleh sara 10 lapis Generasi diorang masa depan....dan, berbalik pada jawapan - jawapan yang berkenaan dengan Tuhan tuh...mungkin

kita boleh cerita biler kita dah di alam lain, dan pastinya jumpa di Padang Mahsyar....dan pekerja kontrak memang rasa betul - betul dizalimi....

ayuh para pekerja kontrak di mana anda berada, marilah bangkit, marilah maju mengorak langkah dan  memohon doa sebab doa kalian yang teraniaya / dizalimi inyaAllah akan dimakbulkan Allah...amin.

dan, korang jangan mengada - ngada nak kata, ya..ya..kamu semua dah tanda tangan kontrak dokumen...so, kalu begitu, terima sahajalah di alam kebangkitan seterusnya. tammat. 

dan entry 

Makan Sampah Ker Kami Di Masa Depan




kedua - dua entry ini sebenarnya ade kaitan dengan kerja kontrak.

p.s : ini adelah rekaan semata, tiada kene mengena dengan hidup dan mati....haaa, ini aku punyer statement dokumen kontrak....so, korang dah baca, kira pandai - pandai pikir....buat salah jangan sekali, sebab kalu terserempak dengan orang yang amarah yang tak pernah padam, inyaAllah ketemu lagi kalian.;)

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

2 comments:

Fida Ghazi said...

mungkin rezekinya kat tempat lain.

mane tau lepas ni tak makan gaji dah. tapi jadi bos kompeni sendiri.

mane tau?

Yutaka Mushimura said...

CP Pidah: tak tau..Allah Maha Tahu...chek tak tau....

mungkin chek adelah menantu pidah dimasa depan...hahhahaks:) boleh tak gitu pulak???

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...