Monday, August 9, 2010

Tip Menjadi Pemalas Tegar...

Hollaaa...

Salam kat korang..

Hope tempat korang x de hujan, badai, dan seumpama dengannya. yang penting korang semua sihat - sihat selalu dan ceria - ceria selalu.

Em, sebelum aku nak cerita entry kali nih, aku ingat nak tanye korang pasal 1 problem komputer aku yang aku connect dgn P1 Y Max. aku pon x tau ape masalah komputer aku.

~~Aigooo~~

Ni semua gara- gara aku x leh nak komen or tulis - tulis komen dalam FACEBOOK yang korang semua pakai chatting, ber 'BF', ber 'GF'. Yang peliknye, aku boleh pulak main games FACEBOOK tuh cam :

1. Mafia Wars
2. Vampire Wars

Bile aku bukak balik halaman utama, aku leh tgk kawan -kawan aku updates shout2 baru, siap ade komen, tapi aku geram gil0s sebab aku x bleh komen or even chatting kat kotak kecik belah kanan tuh..

~~aigooooooooo~~

Nak nangis la rasenyer pasal x leh nak bersinggam - syingam dgn kawan - kawan lama aku. so, korang leh tolong aku x ape pasal jadi gitu???

So, sebab aku xleh nak ber FACEBOOK, akhirnya aku kembali ke opis dan x bersemangat untuk bekerja. Timbullah rasa ingin menjadi PEMALAS TEGAR.

Emm. meh aku nak share tip bagaimana nak menjadi pemalas tegar. Bukan pemalas biasa, tapi pemalas tegar. Mungkin tips yang aku akan tulis bawah nih kurang menyengat, kolang leh tolong- tolong tambahkan kalu ade maklumat untuk entry kali nih.Tip ini mungkin berguna bila berada di opis sahaja, memandangkan
lampu - lampu sentiasa terbukak.

kalu kat rumah, korang leh tutup lampu dan terus tido hingga 12 jam. kalu korang leh tido pas korang bangun semula pukul 10 pagi, pergi mandi jap then terus tidur lagi 12 jam aku leh kategorikan korang sebagai:

~~PEMALAS EXTREMIST~~

oklah, aku nak kembali kepada tip yang aku tau tika mana korang berada di opis ek. Kalu ade tip - tip yang lebih baik, cepat2 korang kasi tau aku naaaaa....


~~Ikan Pemalas~~

TIP 1 - MENYOROK BAWAH MEJA KORANG

Tip ini adalah untuk korang berada sedikit gelap, sebab korang leh menikmati kehidupan ala - ala tidok ayam, walaupon x leh tido sepenuhnya....tapi yang paling best part nih, biler bos korang carik korang surenyer diorang cari x jumper, pasal bos korang tuh mesti cari korang dalam keadaan tergesa - gesa. So, memstilah diorang x tunduk bawah meja korang dengan anggapan korang tiada di bilik atau "partisyen" korang.

TIP 2 - MEMEGANG SEGALA BENDA SEKELILING

Tip ini adalah untuk menyah - aktifkan sel - sel otak korang supaya semakin lambat memberi respon. perbuatan ini perlulah dilakukan dengan penuh berhemah, penuh kasih sayang, penuh rasa cinta, dan yang paling penting penuhkan angan - angan dalam kotak pemikiran korang. Ini adalah penting untuk memastikan korang takkan perasan masa yang digunapakai hingga tamat waktu "punch"

~~Pakcik mengira langkah~~

TIP 3 - MENGIRA LANGKAH PERJALANAN

Tip ini memerlukan kalkulator di sisi. Tip ini lebih seronok sekiranya dilakukan secara duet, ataupon berunsurkan pertandingan bersama - sama klik -klik korang yang nak join sekaki. Em, pastikan kalkulator korang berfungsi dengan baik, dan yang penting sekali "Ori". aku nasihatkan gini takut2 bile korang buat aktiviti ini, berkemungkinan besar korang akan mengalami non- respon number sebab abis bateri or key tuh terlalu sensetif....Ok. Kalu korang da jemu untuk kira langkah korang, korang boleh plus lagi dgn kawan - kepada kawan - kepada kawan korang punya langkah.

TIP 4 - MELAKUKAN AKTIVITI DI TANDAS

Tip ini mungkin sesuai sekiranya korang ingin merasa kehidupan di dalam tandas. Berkemungkinan besar korang ade 'talent' untuk berada di kawasan yang jauh dari pencahayaan, mahupon bunyi - bunyi suara orang di dalam opis. Ok. yang penting pastikan dalam tandas korang ada segala kelengkapan untuk memanjangkan masa anda di dalam tandas. Periksa tandas anda sekiranya ada item - item tersebut;

1. Mop
2. Pencuci lantai
3. Pencuci mangkuk tandas.
4. tisu dan tuala basah. (Kalu x de korang boleh supply sendiri)

Ok. sekarang, korang boleh menukar profesion korang kejap, menggantikan makcik cleaner yang lambat datang or, 'sep -sep' tangan korang semalam.(katenyer, tolonglah makcik, makcik ade kenduri kahwin anak makcik nih. anak tolong makcik ek.Pleeeeeseeee). sekurang -kurangya, korang leh berbakti kepada klik -klik yang len. ini adalah tip bagi mereka yang pemalas nak buat keje opis. ada masa, pegilah tido dalam tuh kalu berani...kah3x.

TIP 5 - KIRA WANG SYILING KAT OPIS

Tip ini bagi mereka - mereka yang mempunyai simpanan duit syiling di sekeliling meja korang. nak lagi best, korang leh gi godek - godek celah perabut korang dengan harapan ade duit - duit lama untuk korang tebus guna kemudian ek. smabil - sambil tuh leh gak korang menabung di waktu tercari - cari duit kecik untuk sarapan pagi nanti - nanti.

TIP 6 - BERSEMBANG

Tip ini paling senang dan paling menghiburkan. tapi tip ini memerlukan idea yang banyak dan korang kene sentiasa konsentrasi dengan pekara yang dibahaskan. Mungkin korang boleh ada 'talent' untuk menjadi pembahas tegar pulak pas nih.

ahahahaks....Oklah, camne entry aku nih? sebenarya aku buat entry ini hanya untuk merapu dengan korang. mungkin x berapa merapu - meraban, so, buat - buat je x nampak entry aku kali nih ek. Aku gitau korang, ini adalah untuk merapu - meraban ja

tapi pasal FACEBOOK tuh betul, aku sgt2 bengang.. xpaham nape x leh komen2..kalu korang tau, solvekan gitau aku ek.

~~HeheheheheeheH~~

11 comments:

fatian athiea said...

ingatkan jadi pmals xprlu tips.ngeee

Yutaka Mushimura said...

~~hehehehe~~

nih nak buat tip2 len pulak pasni kalu ade idea baru...

wawayumie said...

agaknya fb tu suh pose kot..
kan,kan,kan...

Yutaka Mushimura said...

betul gak wawa...

~~x terpikir lak~~

wawayumie said...

hee~~

MisZ Aien said...

lau malas nak mandi, malas nak makan, malas nak tidur..macam mana ek

Yutaka Mushimura said...

Miz Aien: tuh maknyenyer aien sgt2 sibuk...giler arr...

samapi x cukup masa nak mandi, masa makan, masa tidur...aigoooo

nak sy temankan ker makan???

tidur n mandi x bleh ikut ek..kui3x

MisZ Aien said...

haha...ye la kot..duduk kat lab saja pon xsmpat nak makan..lau dtggalkan barang2 kat lab tu..mati la ameba tu nanti..haha

awak nak temankan ke..

jum makan

Yutaka Mushimura said...

Mi Aien: jom makan...jom..nak makan aper???

kui3x

MisZ Aien said...

mari makan lamb chop..waaa..sedapnye..

Yutaka Mushimura said...

miz Aien: kah3x...betul...lamb chop sgt2 sedap....:)

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...