Tuesday, August 10, 2010

Tip Mengurangkan Energy Badan


Salam Choki - Choki kat korang....

~~Choki - Choki??~~

~~itu adalah sejenis makanan cecair coklat yg digemari ramai waktu kecik2 dulu~~

haaa...esok lusa da nak puasa tahun 2010. saja ja aku nak kasik korang terliur mengenangkan makanan perisa coklat nih...xper..kalu x sempat nak beli sekarang..gi pesan kat anak - anak korang pasnih...ek....

pasal entry aku yang sudah, pasal FACEBOOK tuh, still x boleh nak komen lagi...ini mungkin boleh menimbulkan kekecewaan dalam diri sekejap....x bleh nak updates belog kat rumah, x boleh singgah belog orang dari rumah......aigooo.

~~mungkin aku perlu FORMAT ja dekstop aku~~

xper, maknenyer kalu aku mahu nak updates entry baru, terpaksalah menggunakan peribahasa berikut:

~~Genggam Api, Biar Jadi Bara~~

Okda...(nama jepun mana la pulak nih)....

kali nih, nak share tip bagaimana nak mengurangkan energy badan. memandangkan da dekat puasa, so mungkin aku leh kasik tip untuk mengurangkan Energy dalam badan korang. Oh ya, jangan salahkan aku kalu lepas nih, korang menjadi Heavyweight pulak ek...even sekalipon menjadi raksasa berbadan biru, berbulu lebat sebjik cam watak dalam Sasame Street....

~~Mr. Cookiess~~
~~raksasa berbadan biru, berbulu lebat~~

P.S - Jangan saman aku pulak ek. tip ini adalah untuk meningkatkan berat badan...seswai untuk sesiapa yang nak masuk Pertandingan Boxing - categori Heavyweight punyer ek..

Okda.

Tip 1 - Mengingkatkan MasaTidur Dari Semasa Ke Semasa

Tip ini seswai digunapakai selepas 15 minit korang makan berat sekalipun makan sedikit. Perlu diingatkan energy korang akan tersimpan, dan proses penghadaman dalam pewot korang akan menjadi slow setelah korang tido. Lagi - lagi musim puasa nih, baik korang simpan energy korang untuk buat pekara - pekara yang berfaedah. Apa yang berfaedah tuh, bergantung kepada empunya badan yang mengumpulkan energy tuh.

Tip 2 - Mengurangkan Langkah Perjalanan

Tip ini ada sangkut paut dengan entry sebelum nih.


Pengurangkan langkah korang tuh, boleh mengakibatkan energy korang boleh disimpan ke arah yang sepatutnya korang gunakan untuk pengunaan Peribadi.....Camne korang nak kurangkan penggunaan minyak kereta korang??mesti kurangkan pergerakkan kan..kan???haa..camtuh la tubuh kita..aku ibaratkan sebuah kereta yang "engine" nya tuh kat jantung korang...

Tip 3 - Banyakkan Berfikir Untuk Melakukan Sesuatu

Tip ini juga memerlukan sebuah kalkulator original sahaja bagi memudahkan pengiraan dan xlah Jam bila korang tekan keynya. Formula yang bakal korang gunakan adalah seperti berikut:

~~Picture diambil dari http://en.wikipedia.org~~

~~E = mC kuasa 2~~
C = (9.0 × 1016 joules per kilogram)

m = F/ a :
F = berat badan korang(kg), a = pecutan halaju korang(meter/saat kuasa 2).

nak kira halaju korang tuh, kira jarak perjalanan korang dalam meter, dan masa dalam saat dikuasa 2 kan. pastuh masukkan dalam rumus m = F/a

So, kesimpulannya, korang leh kompare mana lebih dekat, mana lebih bagus untuk korang buat keputusan mana satu yang penting...tuh contoh jer....bagi mewujudkan suasa pemikiran kreatif dan inovatif. Maybe korang ade idea baik punyer dari yang nih..meh gitau chek.

~~perg..giler teknikal punyer tips~~

Tip 4 - Kurangkan Bercakap

Tip ni paling senang nak buat.aku pun x payah nak terang lebih2...lagipun kan bagus kalu dapat kurangkan bercakap dalam bulan puasa nih...banyakkan xtiviti len pulak.

~~heheheh~~

Ok. camner..dapat membantu korang menjadi super heavyweight pasnih...hehehehe...kalu da lepas BMI tuh, pasnih aku share tip - tip len pulak..

Ade tip - tip len, gitau aku ek..mane tau leh dishare - sharekan sama.

~~Holllaaaa~~

0 comments:

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...