Thursday, August 4, 2011

Erti | Kasih Sayang

kredit kat Yahoo Image
Salam,

Peringatan penting. Entry kali ini berbaur kesedihan melampaui batas perikemanusiaan. Okeh.

So, aku nak tanyer korang semua....kalu korang kesedihan korang buat aper???Nak lagi sedih kalu kematian orang yang tersayang....




emmm..nak lagi sedih korang ditinggalkan kekasih...hahahks..aku rase yang ditinggalkan kekasih tuh takat gigit semut jer kot. Tapi, percayalah ader jugak insan yang tak boleh terima kehilangan kekasih melebihi kehilangan keluarganya...akhirnya bunuh diri.

Berbalik pada tajuk erti kasih sayang...aku rase kan...baik korang tengok entry dari SEKAMAR RINDU nih...kliklah kat SINI ek...

Ce cube korang bandingkan betapa anjing betina pun amat menyayangi anak - anaknya....takkan sebab awek tinggalkan korang..terus rasa nak bunuh DIRI....tak logik langsung. Dan berita baik untuk semua lelaki kat luar sana, nisbah wanita semakin besar berbanding lelaki...so...mungkinkah nilai mas kahwin / hantaran budget kahwin juga bakal dikurangkan????tanya diri..tanya nafsu, tanya iman tanya mak bapak korang jugak...

p.s: erti kasih sayang setiap manusia terletak pada huruffffff Qof...(Huruf Jawi yang dirumikan)...hahahaks..pikir - pikirkan dan selamat beramal.

Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

8 comments:

azu said...

semua yg kita ade, bukan milik kita.perlu redha dan tabah..kuatkan iman!

Yutaka Mushimura said...

azu: ye..ye....jom sesame kite kuatkan iman...:)tq ek

taliff said...

Yer ker berita baik perempuan lebih bantak daripada lelaki...hahaha....

sekamar rindu said...

salam....


terima kasih kerana sudi singgah dan komen blog saya yg tak seberapanya tu....

Yutaka Mushimura said...

talif: tuh yang aku baca...:)

Yutaka Mushimura said...

sekamar rindu: oo..terime kasih jugak..sbb dtg ke sini...nih lagi arrr...blog macai jer...

misz molecule said...

perasaan sayang tu adalah anugerah Allah:)

Yutaka Mushimura said...

miz molecule: yup.anugerah Allah jua

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...