Wednesday, December 15, 2010

Zaman Kegelapan Hampir Tiba



~~Sungguh, pohon itu bukan selalunya berbuah lebat.~~

Salam, share Info yang aq baca dari Zairol Hisham Ozex

~~hehehehee..sharing is caring kan..kan...~~


Untuk renungan kita bersama... Sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang ada di langit dan di bumi...


Di mana kamu akan berada pada tahun 2012?



Imam Mahdi akan muncul dan muslimin sedang menunggu kemunculannya.



Rasulullah bersabda; "Dunia tidak akan kiamat sehingga seorang lelaki dari keluarga ku muncul dalam kalangan manusia dan keadilan. "




Mujurlah Rasullullah menyediakan kita pelbagai tanda kedatangan Mahdi untuk memberitahu kita tentang pendekatannya, Tanda-tanda ini akan berlaku di Bumi.


Salah satu tanda kemunculan Mahdi adalah kemunculan sebuah Bintang dengan ekornya yang bercahaya berhampiran dengan Bumi yang menyinari ruang angkasa dan menyebabkan penenggelaman kawasan pesisiran pantai.

Rasullullah bersabda;"Pada malam Ramadan ke 15, malam Jumaat akan ada suatu suara yang akan mengejutkan orang tidur, menggentarkan yang bangun, membuatkan hamba perempuan keluar dari tempatnya. Pada hari itu banyak terjadinya gempa bumi".


Apabila peristiwa bencana ini berlaku, tiada keraguan lagi yang semua teknologi, tenaga elektrik, bangunan, bandar raya, pencakar langit dll... akan semua musnah. Bermakna semua pembangunan manusia akan tidak wujud lagi. Dan teka apa........

... percaya atau tidak kita akan kembali ke zaman gelap.

Rasullullah bersabda;"Selepas aku, akan ada tanah runtuh di Timur, Barat, dan di Semenanjung Arab. " Sebaik mendengar, Ummi Salmah bertanya, "Ya Pesuruh Allah, adakah Bumi akan menelan segalanya di permukaannya...

... walaupun ada sesetengah orang yang beriman di atasnya. " Rasullullah menjawab, "Bila perkara jahat dan zalim melebihi segalanya. "

Adakah peristiwa yang digambarkan Rasullullah adalah Planet X yang dibicarakan orang ramai hari ini dan dikaji oleh saintis dijangkakan berlaku pada tahun 2012.

Teruskan membaca dan kamu akan terkejut.




Allah berfirman, "Dan kamu akan menunggu apabila langit mengeluarkan kepulan asap yang meresapi mata seluruh manusia dan ini Penyucian yang amat menyakitkan. "


Rasullullah bersabda; "Jam yang terakhir tidak akan tiba sehingga kalian nampak Asap yang akan membuak dan melitupi seluruh dunia. Asap ini akan mengenai kedua-dua pengikut dan penentang yang akan berterusan selama 40 hari dan malam. "

Imam Mahdi akan muncul sebelum Dajjal dan Dajjal akan muncul kemudian selepas keputeraan Imam Mahdi.


Rasullullah bersabda; "Dajjal akan tinggal di Bumi untuk 40 hari, sehari seperti setahun, sehari seperti sebulan dan sehari seperti seminggu, 37 hari seterusnya akan jadi seperti hari biasa kita.

Sekarang seperti yang dimaksudkan adalah berpandukan Qur'an mengatakan; "Dan sebenarnya, satu hari bagi Tuhan mu adalah seribu tahun bagi mu. "

Jadi sekarang, 1 hari bagi Allah adalah seribu tahun bagi pengiraan kita.

Sehari bagi Tuhan mu adalah seribu tahun bagi mu 1 hari=1000/1=1000 tahun 1hari=1000/12bulan=83. 33 tahun 1 hari=1000/52minggu=19. 23 tahun.

Berpandukan pengiraan ini, Dajjal diramalkan memulakan rahsianya dan pengaruh pertubuhannya yang dibawakan oleh pengikutnya di British semula pada tahun 900an hingga 1900 yang mana tempohnya adalah 1000 tahun.

Kemudian, Dajjal sudah menyempurnakan hari pertamanya seperti setahun. Dajjal seterusnya bertukar kuasa kepada Amerika Syarikat pada tahun 1917 menyambung pertubuhannya melalui USA sehingga tahun 2000 yang bersamaan dengan 83. 33 tahun, tahun di mana G. Bush menguasai USA.

Selepas setahun kepimpinannya, tragedi 9/11 berlaku. Kemudian, Dajjal telah menyempurnakan hari keduanya seperti sebulan dan bertukar pertubuhannya kepada Israel. Dajjal sekarang telah memasuki hari ketiganya yang bersamaan seminggu dari...

... 9/11/2001 dan akan berakhir mengikut perkiraan 19. 23 pada hari ketiga yang seperti seminggu dan akan berakhir menjelang tahun 2020. Ia akan terjadi pada tahun 2020 di mana Dajjal akan tiba di Bumi secara fizikal untuk37 hari berikutnya seperti...

... hari biasa di mana manusia akan melihatnya seperti seorang manusia biasa dan dia akan mula mempengaruhi dunia melalui pemerintahannya yang diikuti oleh 70,000 pengikut Yahudi.

Beberapa Hadis menyatakan yang Imam Mahdi akan memerintah untuk 7 tahun manakala Hadis lain menyatakan dia akan memerintah untuk 9 tahun. Walaupun ia telah dipersetujui oleh pertubuhan umat Islam yang Imam Mahdi akan memerintah untuk 7-9 tahun dan selepas itu dia akan meninggal dunia.

Rasullullah bersabda; "Di antara Peperangan Hebat dan penakhlukan Bandar Istanbul, ia akan ada enam tahun, dan Dajjal akan keluar dalam tahun yang ke tujuh.

Hal ini menjelaskan kita bahawa Dajjal akan muncul pada tahun ke-7 dalam pemerintahan Imam Mahdi. Dalam kata lain, Dajjal akan keluar selepas tahun ke-7 pemerintahan Imam Mahdi. Jadi, jika Dajjal akan keluar pada tahun 2020...

... seterusnya kemunculan Imam Mahdi adalah 2020 - 7 = 2013




Salah satu tanda-tanda kedatangan Imam Mahdi adalah kemunculan sebuah KOMET dengan ekor yang bercahaya yang akan muncul dari timur


Mari kita tanya diri kita, Adakah komet ini seperti yang digambarkan oleh Nabi Muhammad semasa riwayatnya lebih kurang 1, 376 tahun lalu adalah sama dengan Planet X yang dikaji baru-baru ini???

Adakah dentuman yang mengejutkan orang tidur dan menggentarkan orang yang berjaga adalah bunyi dari Planet X???


Adakah tanah runtuh utama di kawasan pesisiran pantai seperti yang digambarkan oleh Rasullullah adalah kesan dari Planet X???

Adakah ASAP yang keluar dan melitupi seluruh dunia seperti yang digambarkan dalam QUR'AN dan Rasullullah adalah kesan dari Planet X???

Adakah API yang menyala dari Yaman dan mengambil orang ke tempat yang di tujui seperti yang digambarkan oleh Rasulllullah adalah kesan dari Planet X???

Adakah semua peristiwa bencana alam yang akan menyebabkan kematian orang ramai seluruh dunia seperti yang digambarkan oleh RAsullullah adalah kesan dari PLANET X yang dikaji baru-baru ini dan dijangkakan berlaku pada tahun 2012???

Ia telah dinyatakan bahawa apabila Planet X tiba pada tahun 2012, kesannya akan menyebabkan gempa bumi, tanah runtuh, ombak dagang, taufan, puting beliung dan semua gunung berapi di seluruh dunia akan meletus dll.... dan kesannya, 2/3 dari penduduk Dunia akan lenyap.

Buat kajian tentang Planet X dan terowong bawah tanah. Rahsia Kerajaan AS yang telah membina dalam 120 terowong bawah tanah di seluruh Amerika Syarikat..

selidik kenapa, tapi saya fikir kamu semua sudah tahu mengenainya. Jangan tunggu untuk bertindak bila masanya terlalu lambat, kamu masih ada peluang sekarang

Kamu tidak perlu percayakan saya tapi kamu boleh buat penyelidikan kamu sendiri dan tolong kirimkan kepada kawan-kawan kamu dan semua orang yang kamu kenali untuk memberi peringatan kepada mereka supaya bertaubat. Terima Kasih..

Sumber daripada Himpunan Buku-Buku Hadis Dan Riwayat Nabi... Wabillah hitaufi1 walhidayah, Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatu..

apa pendapat korang pulak???

3 comments:

gnesop said...

nice sharing

Yutaka Mushimura said...

Bro SOP....jkan sharing is caring maring...

hehhehe

Anonymous said...

https://m.facebook.com/HidayahAllahArRahmanArRahim/
(Mimpi Al Qur'an turun dari langit, neraka dan syurga, bulan yang ada wajah, Nabi Muhammad s.a.w dan mimpi lain yang membawa kebaikan dan rahmat untuk semua, insyaAllah)

https://m.facebook.com/Allah-dan-Muhammad-SAW-dalam-Mimpi-saya-mengenai-Tanda-Tanda-Kiamat-1000694373321376/
(mimpi dajjal, yakjuj dan makjuj, perintah dan amaran Allah, Nabi Muhammad s.a.w dan mimpi lain untuk kebaikan dan rahmat untuk semua, insyaAllah)

https://m.facebook.com/Allah.Muhammad.in.my.Dreams/

https://m.facebook.com/Allah.Muhammad.in.my.Dreams.Arabic/

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...