Thursday, February 17, 2011

24 Ciri-Ciri Orang Yang Mencintai Kamu

Salam sayang,

kredit dari Yahoo image

Hari nih aku nak share lagi tips dengan korang tips nak tahu ciri - ciri orang yang mencintai korang deep - deep giler...Untuk pengetahuan korang la, entry nih aku dah peram sejak aku start blogging lagik, cuma aku tak release je dalam internet....sekarang baru aku release....hahahah....jangan korang tanyer kenapa aku tak release pulak...okeh.

oklah korang, taknak buang masa...jom tengok apa yang aku peramkan dalam edit posts aku tuh...sila baca dengan tenang dan slow - slow..sebab entry nih mungkin amat panjang....okeh...

let rolled it bebeh....


Dalam kehidupan kita, kita tak perasaan atau tak sedar apa yang dilakukan dan gerak geri seseorang tu menunjukkan satu petanda yang dia mencintai kamu..sebenarnye, orang yang macam nie tak nak kamu tahu secara terus dari mulut dia, tapi menunjukkannye melalui PERBUATAN..so, kat sini, nak kongsi dengan korang 24 ciri or tanda yang si dia mencintai kamu, jom usha:


1) Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu..yang dia tahu, di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2) Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tak peduli! Baginya, yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya..fuhh~

3) Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu seadanya, di hati dan matanya, kamu yang tercantik walaupun mungkin berat badan kamu dah bertambah..hoho

4) Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu..

5) Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selamat pagi', selamat hari minggu', 'gudnite', 'take care', dan sebagainya, walaupun kamu tidak membalas SMS nya..alahai, ciannye..huhu..si dye buat macam tu, sebab dengan kiriman SMS itu lah dia dapat menyatakan cintanya dengan cara yang berbeza, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung AYAT selain kata cinta tu..

6) Jika kamu menyambut hari lahir dan kamu tak jemput si dye ke majlis tu, setidak-tidaknya dia akan telefon atau SMS untuk ucapkan selamat hari lahir..

7) Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingati setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan, mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah pown melupakannya, kerana bagi si dye, memory tu merupakan memory yang istimewa/berharga untuknya..sekiranya saat si dye bersama kamu tu tak boleh berulang selalu, mesti si dye akan sedeh atau menangis kerana terlalu mencintaimu..

8) Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, sedangkan, mungkin kamu sendiri dah pown lupa yang kamu pernah ungkapkannya..kamu memang lupa, tapi bukan orang yang mencintai kamu..


9) Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, mungkin dye pinjam CD milik kamu tu sebab nak tahu apa yang kamu suka, apa kegemaran kamu..walaupun si dye mungkin sukar untuk meminati kesukaan kamu, tetapi dye akan berusaha sehingga berjaya..

10) Kalau kali terakhir kamu dan si dye bertemu, waktu tu, kamu tak sehat, selesama ke, batuk-batuk ke dan sebagainya, si dye akansentiasa mengirim SMS atau telefon untuk bertanyakan keadaan kamu..ini kerana, si dye mengambil berat dan bimbangkan kamu..

11) Jika kamu mengatakan yang kamu ada test/exam, si dye akan bertanya bila ujian itu akan berlangsung, dan bila harinya tiba, si dye akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu..

12) Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin bagi diri kamu, itu sesuatu perkara yang biasa, tapi baginya barang itu sangat istimewa..



13) Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung..kenape??..sebenarnye, saat itu, si dye berasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya..kahkahkah
14) Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu..

15) Jika suatu saat kamu harus berpindah ke tempat lain, dia akansentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu..

16) Di hatinya, dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah tak dengar, 'jauh dimata, dekat dihati??'..hehe

17) Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang KEKASIH SAHAJA..

18) Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari..atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS..sebenarnya ketika itu die sedang memikirkan kamu..Lol, KANTOI..haha

19) Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuatkan kamu pening kepala..ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu, dia akan meminta maaf dan tak akan melakukan kesalahan yang sama..

20) Jika kamu memintanya untuk mengajarmu sesuatu, dia kanmengajar kamu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang TERBODOH di dunia! wakaka~ si dye akan rasa gembira sekiranya dapat membantu kamu dan dia tidak akan pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan kamu..tapi kamu jangan ler mintak permintaan macam PUTERI GUNUNG LEDANG..nak hati nyamuk, nak itu, nak ini..hehe

21) Nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nyasekiranya kamu melihat handphone-nya..dan dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun kiriman SMS itu dah berbulan atau bertahun yang lalu..dia juga akan menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya..

22) Jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dan sekiranya dia akan menyedari tindakan kamu itu, dia akan menghilangkan atau cuba menjarakkkan dirinya dari kehidupan kamu walaupun tindakan itu membunuh/melukakan hatinya..

23) Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya peluang atau kesempatan, dia akan ada menunggu kamu kerana dia tidak pernah mencari orang lain, dan sememangnya sentiasa mencintai dan menunggu kamu..

24) Orang yang mencintai kamu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin tahu, kerana baginya, dia tidak mahu membebankan kamu dengan kerenahnya..

Hmmm, so, agak-agak, pernah tak ade orang yang buat tindakan/ciri-ciri macam kat atas nie?? dup dap dup dap dup dap..pk pk..hehehe..kalau ade, cuba hargai ORANG tu.. ;P kalau nak tolak, cuba tolak dengan cara yang baik..ok? tapi, seelok-elok nya, cuba hargai orang tu, YOU WILL REGRET kalau tak tau nak sayang orang yang macam nie..ye laaa, quite rare kan nak cari orang yang macam nie zaman sekarang..kan kan.. ;P

p.s: rugi ooo kalu dah terjumpa orang camnih...dipersia - siakan....pada korang, please jaga orang kesayangan korang baik - baik..okeh....jangan kasik tikam sama belakang diorang....kasihanilah hati dan persaaan mereka....okeh...bubuy.:) 

Credit to: TentangCinta.com



Kalau suka, boleh Like:) Kalau minat, boleh Komen:)

18 comments:

Desk Of Carlo Santeekee said...

Jiwangnyer~

Yutaka Mushimura said...

Carlo: bukan jiwang...romantikus ek...kui3x..

:)

phreak-id said...

Hoho. Dr Cinta..


Terbaru >Kenduri Aqiqah. Jumpa Bean Moreno, Che Armster, dan.....? > Monday Blues > Download Drama Bersiri TV3 - Gemilang (Episode 1 - 3)

NasQ said...

tak ada satu pun di atas...

:{

fatian athiea said...

aishkk........









skan da selalu ckp pasal cinta ni..
















dr.love.









eh clap.











engineer love

bunga_rose said...

asik biacara pasal cinta je skarang... tgh dilamun eyh?? hikhik taniahhh ekeke

Yutaka Mushimura said...

preak: aku bukan Dr. Cinta....kalu tak..dah lama aku aku awek...okeh..:)

ok x statement berani mati aku...

Yutaka Mushimura said...

nasriq: aloh....mungkin pasnih kot...stay tune okeh..:)

Yutaka Mushimura said...

miz molecule: just citer...bende yang aku boleh share...tapi...nak kata tuannyer bercinta..tidak pula...

aku ade reason tersendiri napa aku share dengan korang...tuhlah yang tersiratnya...:)

Yutaka Mushimura said...

Cp Bunga: terima kasih....bunga..sbb mendoakan sy...terharu...biru...

em..pasal dilamun nih....sy sedang mengelamun....bukan dilamun....ek...:)

Anonymous said...

Assalamualaikum..im new here...this is the second post yang saye bace dan to tell you the truth...i almost cry reading this...because what ever that you state above are true for me...it hurts you know to love someone...but i hope it worth...i guess we are the same category...

Yutaka Mushimura said...

Anon: wa'alaikumsalam...eh..please jang nangis2 okeh..keep life hapy...jgn risau....bila sampai waktunya..pasti ketemu jua...waktu tuh...semua memori menjadi kenangan terindah:)

okeh..cheer until da end..okeh:)

Anonymous said...

thanks...insyallah...

Dzailin Dzulkaflie said...

salam..
sy de prob ni..
skang ni sy da de bf tp lps bc post awk ni, sy rs sy sbnrnye da jth cnta dgn org len...
waaaaaaaaaaaaaa...cmne nih???
konpius2!!!
huhuhuhu...

Yutaka Mushimura said...

elyn: salam.tq sbb baca belog tah hape - haper nih...ek...pasal kes awk tuh..jgn konpius kawanku....berkawan biar seribu..bercinta biar satu...tapi kes elyn nih mungkin rumit siket..so..ape kater mintalah petunjuk dari Allah..Dialah tempat kita mengadu...okeh..

keep cheers.. and kawanlah seramai mungkin.....tak salah kan berkawan beribu - ribu lemon???....woohaaa...

Yutaka Mushimura said...

Anon: woohaa..pandai betul anon meneka..ahli nujum ka???

Naomei said...

hurmm...
saya dah jumpa..
tapi terlalu awal untuk meneruskan hubungan ke tahap seterusnya..
sebab hati ni mcm kuat pada yang lain,tapi dia buat bodo jerk...
ntah smp bila fenomena ini akan berlaku..
biarla waktu akan menentukan semua..

Yutaka Mushimura said...

naomi: wooha..sudah mula mengomen...tq..tq..sambil tunduk ala - ala jepun...

oh..fenomena akan tetap terus berlaku..kiranya tiada siapa yang mengerti kamu...maupun dia...chooii...

yang penting, berterus teranglah...itu lebih baik..:)

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...