Monday, December 13, 2010

Jom Kahwin Dengan RM 14,000 Dan Cinta Si Camar Putih


Salam sayang kat korang,

Semalam, aku ade terbaca suratkhabar Harian Metro. Tren terkini untuk mendirikan rumah dan tangga dengan menikahi gadis secomel ala - ala artis, segebu - gebu CIK EPAL, seayu - ayu TIA dan ATHIEA, setinggi - tinggi Hanis Zalika, nak lagi?????cuma pilihan ditangan korang semua kan..nak buat pilihan itu mudah, semudah 1,2,3,A,B,C..tapi pada aku:
  1. Manakan bertemu orang yang betul - betul menyayangi kita seikhlas hati. 
  2. Orang memang hanya tawu melihat dari kaca mata sendiri tanpa menilai sedalam - dalamnya
  3. Mudah saja melihat kelemahan orang lain, bisa jugak mengutuk dan mencaci hina orang tanpa mengetahui kelebihan yang ada padanya. Yer..benar setitik nila boleh buat susu semua berwarna biru. Tapi, tolonglah wahai korang yang aku kasihi dan sayangi. Andai saja korang tahu masa itu tidak akan berhenti......
So, aper pandangan korang, adakah bagus kahwin dengan orang yang kita tak tawu asal usulnya???walaupun mudah kata bicara, senang mata melihat????

Antara lain, memang kemasukan Iklan gini memang menggusarkan kebanjiran anak - anak gadis Malaysia yang tidak dapat mencari pasangan. Sebab abes semua orang lelaki Malaysia beralih arah ke luar negara. memang serius Havoc niiieeee....

So, camner...
  1. Perlukah lagi kita meminjam Ah Long Yat, Bank Dunia segala???
  2. Mak ayah anak gadis....perlukah kita kurangkan harga perkahwinan anak kalian????
  3. Anak gadis.....perlukah menjaga adat susila, tingkahlaku, adab??
  4. Lelaki ......perlukah kita beralih arah tatkala anak gadis menolak CINTA kita yang sejati kepada yang xpernah menghargai????
Soalan tuh korang boleh jawab sendiri kan. tepuk dada tanyalah HATI.

nak info lebih lanjut, KLIK SINI INFO DARI BEN 10


Headwind - Cinta Si Camar Putih

Sendiri Terbang Di Langit Terbentang,
Menyapa Lembut Mega Yang Kelabu,
Ke Manakah Pergi Kekasih Hati,
Tak Terjawab Pertanyaan Itu,

Di Tanya Punca Gelombang Di Laut,
Ke Mana Hilang Janji Yang Tercipta,
Tetapi Hampa Laut Membisu,
Kekasihnya Entah Di Mana....

Chorus 

Sendiri Terbang Menyonsong Siang,
Sendiri Sepi Melihat Bulan,
Kata Cinta Tak Bermakna...
Sumpah Suci Tak Bererti....
Terpaku Hiba Mencari Erti...

Begitu Suci Begitu Setia,
Cinta Seekor Camar Putih,
Mungkinkah Kita Juga Begitu,
Terus Bercinta Tanpa Akhirnya...


Repeat Chorus



2 comments:

LiErOSe~QiEmi said...

So, tuan punye badan rase2 nak masih berminat nak cari calon gadis dari Malaysia atau dah beralih arah ke gadis magribi ni??? hihi..

Yutaka Mushimura said...

entahla....

boleh skip soalan nih x????

okies.next....

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...