Wednesday, July 28, 2010

Jodoh oh Jodoh..dan THYyunx

Aloooo Yaaa...

Salam kat korang. Sedang asyik aku buat keje, aku teringat kat belog tepi pantai aku nih...

~~aku ade client baru nak sewa pelampung yg aku jual kat sini....nah aku nak tribute untuk:~~

~~THYyunx~~
(Hahahaha..cmne nak sebut nih???)

Ape - ape pon, terima kasih sebab sudi datang kat tepi pantai nih...kadang - kadang tuan yang jaga pelampung nih x de tau. Hahahaha

Em.aku nak fokus kepada entry kali nih, tajuk dia kadang - kadang buat orang sensetif - metif...tp objektif aku bukanlah nak pangkah sesapa mahupun aku sendiri...

Pada aku, soal jodoh ini telah ditentukan oleh Tuhan yang mencipta kita sebagai manusia. So, jodoh manusia sure lah jodoh sesama manusia...yang alien tuh sesama alien, yang animal sesama animal. Jadi, aku dan korang x perlu risaunyer..

~~sure ade jodoh nyer...~~
~~Tak lari gunung dikejar~~

~~Kan ker jodoh tuh sudah ditentukan oleh Tuhan??~~~

Oklah. korang nak bukti x?? aku leh share cerita best giler kat korang...dan ianya betul - betul berlaku kat aku. Cerita aku bermula dengan kehidupan masa lampau aku di Kuantan, Pahang.

Masa aku kat sana, aku sempat bertemu dengan seorang pengusaha ikan sangkar di daerah Pekan. Nama pengusaha tuh adalah En. Khairi Othman. Memang kalu korang jumpe dia secara personally, sure korang tabik springggggg kt dia.

Pasal aper aku gitau gini, sebab dia seorang yang sangat tekun, sangat sabar dan kuat semangat untuk menjayakan pengusahaan ikan sangkar dia tuh....Aku yang tgk dia angkat ikan kehulu ker hilir, tersenyum dan penuh rasa kagum dengan semangat yang telah ditujukkan oleh dia nih....

Dalam hati aku kate~~~perg...giler kuat semangat pengusaha nih....~~

oklah..aku nak amek petikan Suratkhabar KOSMO ONLINE
.
..
...
....
.....
.......

Wanita Normal Jodoh Lelaki Unik


MOHD. KHAIRI bersama isteri pada majlis pernikahannya di Pekan semalam.


SUDAH JODOH. Mohd. Khairi Othman, 34, yang cacat kedua-dua anggota tangan dan kaki bertemu jodoh dengan wanita normal, Zaleha Mohd. Nafis, 36, setelah setahun berkenalan.

Majlis pernikahan pasangan itu dilangsungkan di Masjid At-Taqwa, Pekan, Pahang semalam dan disaksikan lebih 50 ahli keluarga terdekat kedua-dua belah pihak.

Menurut Mohd. Khairi, dia mengambil keputusan untuk melamar isterinya itu setelah mendapati sikap penyayang dan ambil berat yang ditunjukkan isterinya selama tempoh perkenalan mereka.

Sementara itu, Zaleha yang pernah berkahwin sebelum ini dan dikurniakan tiga anak menyifatkan suaminya itu seorang yang gigih dan tidak pernah menganggap dia kurang upaya dari segi fizikal. - (Bernama 2010)

~~KREDIT Kat KOSMO ONLINE.~~

.....
....
...
..
.

~~pasnih, korang pi pakat beli ikan sangkar En. Khairi Othman nih ek....~~

~~HEHEEHEHHEH~~

2 comments:

wawayumie said...

wahhh..baguslah ada wanita yg sanggup hidup dgn dier..

Yutaka Mushimura said...

ceh~~

kerana wujudnya kesetiaan, kasih sayng x berbelah bagi, kejujuran sesama insan

~~segalanya diakhiri dengan kebaikan jua~~

~~Kenyataan Bertulis~~

Blog kepunyaan Yutaka Mushimura atau RisingSunAwakenMoon.blogspot.com adalah blog peribadi. Semua entri yang dihasilkan adalah berkisarkan kepada pendapat peribadi semata-mata sahaja. Blog ini juga mengandungi maklumat yang dikumpulkan bagi tujuan rujukan sahaja di masa tua tuan empunya blog serta akan diabadikan sehingga ke anak cucu. Sebarang penggunaan bahan dari blog ini adalah atas risiko pengunjung sepenuhnya.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian, secara langsung atau tidak dari maklumat dalam blog ini. Mohon untuk pastikan pengunjung blog ini berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini sebab pemilik blog tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas segala komen-komen yang diberikan oleh pengunjung. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pengunjung itu sendiri. Pemilik blog juga tidak menjamin ketepatan maklumat yang dipautkan dalam mana-mana entri.

Pemilik belog ini juga berhak untuk diberikan kredit sekiranya terdapat plagiat dari mana - mana entri yang telah dijadikan rujukan dengan izin. Segala aktiviti plagiat yang dirujuk tanpa keizinan adalah dilarang sama sekali.

Sekian terima kasih. Kredit untuk Jardness.com atas kenyataan di atas.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...